ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περιορισμένη μείωση πωλήσεων για «ΑΒ Βασιλόπουλος» το εξάμηνο

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Κύκλοι της «ΑΒ Βασιλόπουλος» επισημαίνουν κατ’ αρχάς ότι η μείωση των πωλήσεων για το σύνολο του πρώτου εξαμήνου του 2018 είναι αφενός οριακή σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2017, αφετέρου αναμενόμενη εξαιτίας του εντεινόμενου ανταγωνισμού.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Απώλειες συνέχισε να καταγράφει και το δεύτερο τρίμηνο του 2018 η «ΑΒ Βασιλόπουλος», επηρεαζόμενη από την επαναλειτουργία του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος» υπό την «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης». Οι πιέσεις έγιναν ορατές στα οικονομικά αποτελέσματα όλων των αλυσίδων κυρίως το 2017, καθώς είδαν τις πωλήσεις τους να υποχωρούν, ύστερα από τη μεγάλη άνοδο πωλήσεων και μεριδίων το 2016, όταν είχε βγει εκτός παιχνιδιού το μεγαλύτερο δίκτυο, αυτό της «Μαρινόπουλος».

Το ζήτημα, βεβαίως, πλέον είναι ότι όχι μόνο καταγράφεται μείωση πωλήσεων, αλλά και μείωση των περιθωρίων κέρδους, καθώς η ένταση του ανταγωνισμού οδηγεί σε έναν ανηλεή «πόλεμο» προσφορών με επιπτώσεις στην κερδοφορία τόσο των λιανεμπόρων όσο, βεβαίως, και των προμηθευτών. Παράγοντες του κλάδου των σούπερ μάρκετ εκτιμούν, πάντως, πως το δεύτερο εξάμηνο του 2018, και υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν απρόβλεπτοι παράγοντες, η αγορά θα ισορροπήσει, καθώς πλέον θα έχουν βρεθεί οι τρόποι αντίδρασης στα αλλεπάλληλα σοκ –θετικά και αρνητικά– που προκάλεσε η κατάρρευση το 2016 και η επαναλειτουργία το 2017 του δικτύου της «Μαρινόπουλος».

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες ο όμιλος Ahold Delhaize, θυγατρική του οποίου είναι η «ΑΒ Βασιλόπουλος», η μείωση των πωλήσεων σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων συνεχίστηκε στην Ελλάδα κατά το δεύτερο τρίμηνο. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στην ενδιάμεση οικονομική έκθεση που δημοσιοποίησε χθες ο ολλανδοβελγικός όμιλος, στο τέλος του δεύτερου τριμήνου οι πωλήσεις της «ΑΒ Βασιλόπουλος» δείχνουν να επανακάμπτουν, με την αγορά να προσαρμόζεται πλέον στα νέα δεδομένα που προκάλεσε η υπόθεση «Μαρινόπουλος».

Σε άλλο σημείο της ενδιάμεσης έκθεσης επισημαίνεται ότι η μείωση των πωλήσεων στην ελληνική αγορά αντιστάθμισε τα οφέλη που είχε ο όμιλος από την ενίσχυση των πωλήσεών του κατά 11% στη Ρουμανία κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2018, αλλά και από την ισχυρή ανάπτυξη που κατέγραψε στην Τσεχία.

Κύκλοι της «ΑΒ Βασιλόπουλος» επισημαίνουν κατ’ αρχάς ότι η μείωση των πωλήσεων για το σύνολο του πρώτου εξαμήνου του 2018 είναι αφενός οριακή (η Ahold Delhaize δεν δημοσιοποιεί αναλυτικά αποτελέσματα για κάθε μία από τις θυγατρικές της) σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2017, αφετέρου αναμενόμενη εξαιτίας του εντεινόμενου ανταγωνισμού.

Η εξέλιξη αυτή δεν επηρεάζει το επενδυτικό πρόγραμμα της «ΑΒ Βασιλόπουλος» που ανέρχεται σε 80 εκατ. ευρώ για το τρέχον έτος και αφορά βελτίωση των υπηρεσιών της και διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της. Για το 2018 προβλέπεται η λειτουργία 38 νέων καταστημάτων (εταιρικών και μέσω δικαιόχρησης - franchising). Μέχρι σήμερα έχουν λειτουργήσει 19, με πλέον πρόσφατο το κατάστημα που εγκαινιάστηκε την Τρίτη στον Βόλο.

Συνολικά οι καθαρές πωλήσεις της Ahold Delhaize κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2018 ανήλθαν σε 15,53 δισ. ευρώ, υποχωρώντας κατά 3,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 οι καθαρές πωλήσεις της ανήλθαν σε 30,46 δισ. ευρώ μειωμένες κατά 4,8% σε σύγκριση με πέρυσι. Από τα 30,46 δισ. ευρώ, το 1,27 δισ. ευρώ πρόκειται για πωλήσεις που έγιναν μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων που έχει αναπτύξει ο όμιλος, συμπεριλαμβανομένου του σχετικού καταστήματος της «ΑΒ Βασιλόπουλος» (ABClick2Shop).

Στην περιοχή της Κεντρικής και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπου εντάσσεται και η δραστηριότητα στην Ελλάδα, οι καθαρές πωλήσεις διαμορφώθηκαν το δεύτερο τρίμηνο του 2018 σε 1,49 δισ. ευρώ. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους στην εν λόγω περιοχή υποχώρησε κατά 20 μονάδες βάσης το δεύτερο τρίμηνο του 2018 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017, στο 3,6%.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ