Χάθηκε ένας χρόνος για την αποκατάσταση του γεφυριού της Πλάκας

Χάθηκε ένας χρόνος για την αποκατάσταση του γεφυριού της Πλάκας

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανάχωμα στην αποκατάσταση του πέτρινου γεφυριού της Πλάκας προκλήθηκε μετά την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά τη διαδικασία του προσυμβατικού ελέγχου, να μην εγκρίνει τον ανάδοχο και να επιστρέψει τον φάκελο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, την αργοπορία στην αποκατάσταση, αφού το έργο θα πρέπει σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα να περατωθεί σε δύο θερινά τρίμηνα –από τον Οκτώβριο ξεκινούν έντονες βροχές στην περιοχή και «φουσκώνει» το ποτάμι–, δηλαδή σε δύο χρόνια. Ομως, ο ένας χρόνος χάνεται, καθώς οι φετινοί θερινοί μήνες παρέρχονται χωρίς έναρξη των εργασιών.

Χάθηκε ένας χρόνος για την αποκατάσταση του γεφυριού της Πλάκας-1

Κατά την πρώτη περίοδο οι εμπλεκόμενοι φορείς εκτέλεσαν εργασίες αποκατάστασης του ανατολικού μεσόβαθρου, μαζί με το αντίστοιχο ενσωματωμένο τμήμα του κεντρικού τόξου. Προχώρησαν στην αποκατάσταση της ανατολικής καμάρας και στην ένωση με το σωζόμενο μικρό τμήμα του ανατολικού ακρόβαθρου. Επίσης, έγινε επισκευή και ενίσχυση των σωζόμενων τμημάτων δυτικού μεσόβαθρου, δυτικής καμάρας, δυτικού ακρόβαθρου. Εργασίες που εκτελέστηκαν και μέσα στο νερό υπό αντίξοες συνθήκες ή ακόμη και με τους μηχανικούς να κρέμονται σε αρκετά μεγάλο ύψος από τα βάθρα και κάθε τους κίνηση να γίνεται με μεγάλη προσοχή.

Αυτή την εποχή, πάντως, στον χώρο του γεφυριού ουδεμία εργασία πραγματοποιείται και το βλέμμα είναι στραμμένο στην Αθήνα, αφού όλοι περιμένουν με αγωνία την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου που θα σημάνει την έναρξη ή μη, της δεύτερης περιόδου με εργασίες αποκατάστασης του κεντρικού τόξου, του καταστρώματος, των στηθαίων καθώς και την τελική διαμόρφωση κοίτης.

Χάθηκε ένας χρόνος για την αποκατάσταση του γεφυριού της Πλάκας-2

Σημαντική προσπάθεια

Ο περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης, θεωρεί πως έγινε σημαντική προσπάθεια, μέσα από την προγραμματική σύμβαση που υπέγραψαν η Περιφέρεια Ηπείρου, το υπουργείο Πολιτισμού, το Τεχνικό Επιμελητήριο με υπεύθυνο του έργου τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Γιώργο Σμύρη. Πιστεύει πως η πρώτη και πιο δύσκολη φάση πέρασε και πως το γεφύρι σίγουρα θα ξαναστηθεί, αφού τα επόμενα έργα θα συνεχιστούν. Προσπάθεια έγινε από όλους τους εταίρους, τους επιστήμονες, τους φορείς, την Αμαλία Ανδρουλιδάκη, γενική διευθύντρια Νεωτέρων Μνημείων, τον Βασίλη Κασκάνη, τοπικό έφορο, τον εργολάβο Κώστα Πλιακοπάνο που με τους ανθρώπους του δούλεψε σκληρά στον τόπο του γεφυριού. Στέλεχος της εταιρείας ΤΕΡΝΑ, ο κ. Κώστας Μπάκας, βοήθησε αφιλοκερδώς και εθελοντικά, προσφέροντας τεχνογνωσία, υλικά και υψηλής τεχνολογίας μηχανήματα, ώστε τα έργα να περατωθούν σωστά και να κοστίσουν λιγότερα χρήματα στο ελληνικό Δημόσιο. Ο κ. Σμύρης θεωρεί ότι το πιο δύσκολο κομμάτι έχει ολοκληρωθεί και το έργο απρόσκοπτα μπορεί να συνεχιστεί όπως το κράτος αποφασίσει. Οι εργασίες της πρώτης περιόδου κρίνονται επιτυχημένες. Η συνεργασία αυτή έδειξε την ικανότητα των τοπικών φορέων να ανταποκριθούν σε κρίσιμα έργα αλλά και σε αυτά που κρίνονται ότι είναι «εθνική υπόθεση».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή