ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Οικιακή ψυχαγωγία

Στην αρχή οι μέρες του Κόνδορα ήταν έξι, σύμφωνα με τον τίτλο του μυθιστορήματος του Τζέιμς Γκρέιντι («Οι έξι μέρες του Κόνδορα», 1974), στο οποίο ένας νεαρός αναλυτής της CIA βρίσκεται μπλεγμένος σε μια απίθανη συνωμοσία. Όταν αργότερα ο Σίδνεϊ Πόλακ μετέφερε την ιστορία στο σινεμά, οι μέρες μειώθηκαν κατά τρεις και προέκυψαν οι «Τρεις μέρες του Κόνδορα», μια κλασική ταινία της δεκαετίας του ’70 και μια από τις πιο σημαντικές κατασκοπικές-πολιτικές ταινίες γενικά. Ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ υποδύεται τον νεαρό πράκτορα (κωδικό όνομα «Κόνδορας»), ο οποίος αναζητά κρυπτογραφημένα μηνύματα σε εφημερίδες και βιβλία. Όταν αρχίζει η ταινία η δουλειά του μοιάζει αξιοζήλευτη αλλά λίγες στιγμές αργότερα, και ενώ ο Ρέντφορντ έχει βγει από το γραφείο για το μεσημεριανό του διάλειμμα, κάποιοι εισβάλλουν στον χώρο και δολοφονούν όλους τους συναδέλφους του. 

Η ταινία προβάλλεται αυτές τις μέρες στις ελληνικές αίθουσες σε επανέκδοση, ενώ παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη στις ΗΠΑ ο πρώτης κύκλος της σειράς «Condor» που μεταφέρει την ιστορία στη σημερινή εποχή. Εδώ ο «Κόνδορας» είναι ο Βρετανός ηθοποιός Μαξ Άιρονς, πρωταγωνιστής σε μια σύγχρονη και γρήγορη περιπέτεια, που βασίζεται μάλλον ελεύθερα στην παλιά ιστορία. Θα ήταν ίσως πιο φρόνιμο να αντιμετωπίσουμε τη σειρά ως κάτι εντελώς καινούργιο και να την εντάξουμε σε αυτό το νέο κύμα κατασκοπικών ιστοριών (με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το επίσης τηλεοπτικό «Homeland») που γεννήθηκαν μετά την 11η Σεπτεμβρίου και φέρνουν στο επίκεντρο τις τρομοκρατικές ενέργειες και τη σύγκρουση της Αμερικής με τον αραβικό κόσμο. Η σειρά έχει αποσπάσει αρκετές θετικές κριτικές και έχει ήδη ανανεωθεί για έναν δεύτερο κύκλο. Για αυτό και οι μέρες του Κόνδορα, εν προκειμένω, είναι μάλλον απεριόριστες. ■

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ