ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το Pinterest έχει ωριμάσει για να στραφεί στις αγορές

LAUREN SILVA LAUGHLIN / REUTERS

Το Pinterest, που ιδρύθηκε και διοικείται από τον Μπεν Σίλμπερμαν, είναι ένα από τα τελευταία κοινωνικά δίκτυα που θα στραφούν στις αγορές για χρηματοδότηση.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ενα από τα κοινωνικά δίκτυα που είναι μεν δημοφιλές αλλά δεν δημιουργεί τόσο «θόρυβο» όσο το Facebook και το Twitter είναι το Pinterest. Οι άνθρωποι που το χρησιμοποιούν μπορούν να αναρτούν σε αυτό φωτογραφίες, έργα τέχνης, βίντεο και άλλα συναφή, να τα μοιράζονται και να φτιάχνουν μεγάλες διαδικτυακές παρέες.

Το Pinterest, που ιδρύθηκε και διοικείται από τον Μπεν Σίλμπερμαν, είναι ένα από τα τελευταία κοινωνικά δίκτυα που θα στραφούν στις αγορές για χρηματοδότηση. Ισως να το κάνει στα μέσα του 2019, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNBC. Eνδεχομένως να αποτιμηθεί στα 13 δισ. δολάρια, δηλαδή λίγο περισσότερο από πέρυσι, όταν είχε κάνει πρόσκληση ενδιαφέροντος για επενδυτικά κεφάλαια.

Πιθανώς η αγορά να μην είναι τόσο έντονα δελεαστική όσο ήταν πριν από λίγα χρόνια. Πάντως, υπάρχει σαφής ένδειξη ότι αυτές οι εταιρείες παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον. Στις αρχές της εβδομάδας, ο Σαουδάραβας πρίγκιπας Αλ Ουαλίντ ανακοίνωσε ότι προτίθεται να επενδύσει στο κοινωνικό δίκτυο Snap 250 εκατ. δολάρια.

Ισως, περιμένοντας λίγο καιρό ακόμα, το ντεμπούτο τoυ Pinterest στην αγορά να είναι ακόμα πιο αποδοτικό.

To συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο έχει μια ιδιαιτερότητα: οι περισσότερες επισκέψεις γίνονται από νέες μαμάδες που περιηγούνται στο Διαδίκτυο και προκρίνουν λιγότερο αμφιλεγόμενες και επιθετικές μορφές επικοινωνίας από εκείνες που ενίοτε συναντούν στο Facebook και στο Twitter.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών είναι γυναίκες από 25 έως 54 ετών. Το 60% των χρηστών έχει παιδιά κάτω των 5 ετών. Οι περισσότεροι και οι περισσότερες χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να μπορέσουν να πάρουν κάποιες ιδέες για καθημερινά θέματα, όπως ο καθαρισμός του κήπου, του αυτοκινήτου και του μπάνιου, η κηπουρική, το μαγείρεμα ή η οργάνωση της ντουλάπας και η επιλογή ρούχων για τη δουλειά.

Πιθανώς, ορισμένοι να πουν ότι το Pinterest δεν είναι τόσο συναρπαστικό όσο το Twitter και το Facebook ή ότι δεν έχει τη νεανική αύρα του Snap. Είναι εύχρηστο, άρα ενδιαφέρει τους διαφημιστές. Οι χρήστες, ούτως ή άλλως, έχουν αγοραστικά ενδιαφέροντα και το Pinterest τους παρακινεί προς αυτήν την κατεύθυνση.

Είναι εύκολο για τους διαφημιστές να εκμεταλλευθούν αυτό το κλίμα και να τους προσφέρουν το κατάλληλο προϊόν. Λόγου χάριν, αν κάποιος ή κάποια ψάχνει συνταγές για μπισκότα σοκολάτας, μπορεί ο ενδιαφερόμενος να του προσφέρει διαφήμιση για ταψί. Αλλωστε τα έσοδα του Pinterest φέτος αναμένεται να διπλασιαστούν στο 1 δισ. δολάρια σε σύγκριση με το 2017. Οι χρήστες του έχουν αυξηθεί κατά 15% από πέρυσι.

Δηλαδή ο ρυθμός αύξησης είναι ταχύτερος από εκείνον σε ώριμες πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων όπως το Twitter, το οποίο είχε μηνιαία αύξηση ενεργών χρηστών κατά 3%, σύμφωνα με στοιχεία του Ιουλίου.

Μπορεί το Pinterest να μην ασκεί τη γοητεία και να μη διαθέτει τη δύναμη χειραγώγησης του Facebook, που του αποφέρουν υψηλά έσοδα από τους χρήστες του.

Κατά μέσον όρο, σε μηνιαία βάση ο χρήστης του Pinterest του αποφέρει 5 δολάρια, όταν το Facebook αποδίδει 25 δολάρια. Από την άλλη, υπάρχουν ενστάσεις για το πόσο επιθετικά χρησιμοποιεί τα στοιχεία των χρηστών του.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ