ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εκτινάχθηκαν οι πωλήσεις τηλεοράσεων λόγω Μουντιάλ

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μουντιάλ, καινούργια μοντέλα κινητών τηλεφώνων αλλά και η στροφή στην υγιεινή ζωή έδωσαν ώθηση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών κατά το πρώτο εξάμηνο το 2018.

Εντύπωση την ίδια ώρα προκαλεί η αύξηση των πωλήσεων συσκευών υψηλής μέσης αξίας, όπως είναι για παράδειγμα τα στεγνωτήρια και τα μεγάλης χωρητικότητας ψυγεία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του GfK TEMAX για την Ελλάδα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών ενισχύθηκαν το δεύτερο τρίμηνο του 2018 κατά 4,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017, φτάνοντας τα 470 εκατ. ευρώ. Συνολικά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 οι πωλήσεις των εν λόγω προϊόντων διαμορφώθηκαν σε 968 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017 κατά 6,2%.

Γκολ και κέρδη...

Τη μεγαλύτερη αύξηση κατά το δεύτερο τρίμηνο, 14,9%, σημείωσε η υποκατηγορία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών, λόγω κυρίως της σημαντικής αύξησης των πωλήσεων τηλεοράσεων. Πρόκειται για εξέλιξη αναμενόμενη, καθώς παρατηρείται κάθε φορά που υπάρχει ένα μεγάλο αθλητικό γεγονός, εν προκειμένω το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου που πραγματοποιήθηκε στη Ρωσία. Η αύξηση των πωλήσεων στις τηλεοράσεις συμπαρέσυρε και τις πωλήσεων ηχείων, οι οποίες ενισχύθηκαν και από τις μεγάλες προσφορές.

Σημαντική αύξηση, 4,7% στο τρίμηνο και 12,5% στο εξάμηνο, παρατηρήθηκε στη μεγαλύτερη από πλευράς τζίρου υποκατηγορία, αυτή των τηλεπικοινωνιών, όπου συγκαταλέγονται τα κινητά τηλέφωνα.

Ο τζίρος της εν λόγω υποκατηγορίας διαμορφώθηκε σε 143 εκατ. ευρώ στο δεύτερο τρίμηνο και 299 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο, κυρίως λόγω της κυκλοφορίας πολλών νέων μοντέλων κινητών.

Ψυγεία-ντουλάπες

H δεύτερη μεγαλύτερη υποκατηγορία, αυτή των μεγάλων οικιακών συσκευών, είχε τζίρο 110 εκατ. ευρώ στο δεύτερο τρίμηνο και 217 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο, καταγράφοντας αύξηση 4,8% και 4,5% αντιστοίχως. Η βελτίωση των πωλήσεων οφείλεται στην αύξηση των πωλήσεων ψυγείων, κυρίως των ψυγειοκαταψυκτών και των συσκευών μεγαλύτερης χωρητικότητας, ενώ αυξάνονται και οι πωλήσεις στα ψυγεία-ντουλάπες. Σημαντική αύξηση σημείωσαν οι πωλήσεις στεγνωτηρίων, τάση που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.

Οι νέες τάσεις στην κατανάλωση επηρεάσαν θετικά και τις πωλήσεις των μικρών οικιακών συσκευών, οι οποίες αυξήθηκαν στο τρίμηνο κατά 4%. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν οι αποχυμωτές –λόγω της τάσης για παρασκευή φυσικών χυμών–, οι ξυριστικές μηχανές, καθώς και οι γεννήτριες σιδερώματος, συσκευές με υψηλή μέση τιμή. Αύξηση τζίρου παρατηρείται και στην υποκατηγορία των προϊόντων πληροφορικής, καθώς καταγράφεται άνοδος των πωλήσεων στους σταθερούς υπολογιστές και στα περιφερειακά.

Στον αντίποδα βρίσκονται οι υποκατηγορίες των φωτογραφικών ειδών και ειδών εξοπλισμού γραφείου (π.χ. εκτυπωτές), τάση, βεβαίως, που δεν είναι καινούργια.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ