ΠΟΛΗ

Τι δουλειά έχει ο... Πλούτος στην Πανεπιστημίου;

ΜΑΡΩ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ

Ενας ευφάνταστος, εναλλακτικός και οικονομικά συμφέρων τρόπος προβολής του έργου του Εθνικού Θεάτρου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στο παρελθόν ήταν ο Σαλβαντόρ Νταλί, ο Τζάσπερ Τζονς και ο Αντι Γουόρχολ. Ο Ισπανός ζωγράφος «δημιούργησε» την πρώτη του εικαστική βιτρίνα το 1939 στα πολυκαταστήματα Bonwit Teller με θέμα «Μέρα - Νύχτα» και ο Γουόρχολ στις βιτρίνες του ίδιου πολυκαταστήματος παρουσίασε τα πρώτα βήματα της ζωγραφικής του το 1961, ενώ ακόμα δούλευε για τη διαφήμιση. Εκτοτε έχουν συμβεί πολλές ανάλογες συνεργασίες της τέχνης με το εμπόριο, χάρη στη μεσολάβηση του μάρκετινγκ. Οι βιτρίνες χρησιμοποιούνται συχνά, και με ταλέντο, ως χώροι εικαστικών παρεμβάσεων, θυμίζοντας ταμπλό βιβάν (tableaux vivants) ή σκηνή θεάτρου.

Αυτό ακριβώς συμβαίνει τώρα στην κεντρική βιτρίνα των καταστημάτων Attica. Οι διαβάτες της οδού Πανεπιστημίου έχουν την ευκαιρία, καθώς περνούν, να δουν σκηνογραφικά στοιχεία και κοστούμια από τις δύο παραστάσεις σε παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2018: τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη και την «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή. Οι παραστάσεις αυτές θα «ανέβουν» στην Αθήνα το προσεχές διάστημα.

Πρόκειται για έναν ευφάνταστο, εναλλακτικό και οικονομικά συμφέροντα τρόπο προβολής του έργου του Εθνικού Θεάτρου, σε μια εποχή που περιορίζει τον προϋπολογισμό για τη διαφημιστική επικοινωνία. Αυτή τη δυνατότητα να βρίσκει ενδιαφέροντες τρόπους για την προώθηση της δουλειάς του, έχει αποδείξει το Εθνικό και στο παρελθόν με χορηγίες, δωρεές και συνέργειες. Ηδη από το 2001 «μπήκε» με μόνιμες προθήκες και ηχητικά μηνύματα στο μετρό της Αθήνας, από το 2007 συνεργάζεται με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, το 2009 «έντυσε» την πρόσοψη των πολυκαταστημάτων Notos Galleries με εικόνες της ανακαινισμένης τότε Κεντρικής Σκηνής του κτιρίου Τσίλλερ.

Μέχρι, λοιπόν, το τέλος του Αυγούστου, τα πολυκαταστήματα Attica παραχωρούν μία βιτρίνα τους στο θέατρο. Την αισθητική επιμέλεια της σύνθεσης, που προέρχεται από τον «Πλούτο», έχει ο Κένι Μακ Λέλαν που επιμελήθηκε τα σκηνικά της ομώνυμης παράστασης, ενώ για τη σύνθεση της «Ηλέκτρας» είναι υπεύθυνη η Νίκη Ψυχογιού, που υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια αυτής της παράστασης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 

 

 Πτυχές 
 

Δείτε τις διαδρομές του Ν. Βατόπουλου στο διαδραστικό χάρτη