ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η κρουαζιέρα φέρνει κόσμο και προβλήματα στην Ισπανία

Το «Symphony of the Seas» είναι το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο. Εχει μήκος 362 μέτρων, 3.000 καμπίνες, 40 εστιατόρια και 23 πισίνες.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η Ιβηρική Χερσόνησος είναι κορυφαίος προορισμός για την κρουαζιέρα στην Ευρώπη. Ωστόσο, πολλές πόλεις αδυνατούν να αντιμετωπίσουν τον μαζικό τουρισμό. Το «Symphony of the Seas» έφτασε για πρώτη φορά σε ισπανικό λιμάνι φέτος την άνοιξη και προκάλεσε κύμα αντιδράσεων. Πρόκειται για το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο σε όλο τον κόσμο. Εχει μήκος 362 μέτρων, 3.000 καμπίνες, 40 εστιατόρια και 23 πισίνες.

Μπορεί οι περισσότερες κρουαζιέρες να γίνονται στην Καραϊβική, αλλά και στην Ισπανία ο αριθμός των επισκεπτών από κρουαζιερόπλοια διπλασιάστηκε τα τελευταία δέκα χρόνια, χωρίς όμως η χώρα να είναι κατάλληλα προετοιμασμένη. Η Ισπανία που κατοικείται από 46 εκατ. άτομα, υποδέχθηκε 82 εκατ. τουρίστες το 2017. Τα 9 εκατ. από αυτούς ήταν επιβάτες κρουαζιερόπλοιων.

«Ο τουρισμός από τα κρουαζιερόπλοια δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτόν που αντιμετωπίζουμε κάθε μέρα στο Ελ Αρενάλ», λέει ο ακτιβιστής Μπιελ Μπαρσελό, ο οποίος δεν μπορεί να συνηθίσει τους μεθυσμένους Γερμανούς που κάνουν φασαρίες. «Οι τουρίστες από τα πλοία είναι πιο ήρεμοι», συμπληρώνει.

Ολοένα και περισσότερα «αντιτουριστικά» κινήματα δίνουν την εντύπωση ότι οι τουρίστες δεν είναι πλέον ευπρόσδεκτοι στις Βαλεαρίδες Νήσους και στην Καταλωνία. «Αυτό δεν ισχύει σε καμία περίπτωση», λέει ο ειδικός για θέματα τουρισμού Χόρντι Βιγιάρτ. «Πρέπει να οργανωθούμε καλύτερα και να μη στέλνουμε δεκάδες λεωφορεία το ένα πίσω από το άλλο στο λιμάνι της πόλης, να προκαλούμε μποτιλιάρισμα και να αυξάνουμε την ατμοσφαιρική ρύπανση».

Τα περισσότερα πλοία αγκυροβολούν στη Μαγιόρκα και τη Βαρκελώνη. «Η διαφορά σε σχέση με τον συνηθισμένο τουρισμό είναι ότι μέχρι και 4.000 τουρίστες κατεβαίνουν για ένα χρονικό διάστημα από το πλοίο και ανεβαίνουν πάλι όλοι μαζί. Επίσης, λόγω του γεγονότος ότι έχουν κλείσει πακέτα all Inclusive, δεν καταναλώνουν στις πόλεις που επισκέπτονται», λέει ο Πάμπλο Λάμας από το ισπανικό πρακτορείο Aquotic.

Η Ισπανία, όμως, δεν έχει την πολυτέλεια να αποκτήσει κακή φήμη όσον αφορά τον τουρισμό. Σύμφωνα με τη διοίκηση των ισπανικών λιμανιών, ο τουρισμός κρουαζιέρας έκανε τζίρο 1,3 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 11% του τζίρου της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας. 28.500 Ισπανοί εργάζονται στα κρουαζιερόπλοια ή σε τομείς που σχετίζονται με αυτά. Οι περισσότεροι από αυτούς απασχολούνται στα λιμάνια.

Πάντως, η Καταλωνία και οι Βαλεαρίδες Νήσοι, που δέχονται τους περισσότερους τουρίστες, λαμβάνουν δραστικά μέτρα. Οχι μόνο αύξησαν τον φόρο διαμονής αλλά τον επέβαλαν και στους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων. Στη Μαγιόρκα, ο φόρος ανέρχεται στα 3 ευρώ ανά επιβάτη και στη Βαρκελώνη στα 2,25 ευρώ. Η τοπική αυτοδιοίκηση λαμβάνει μέτρα για να αντιμετωπίζει πιο αποτελεσματικά τα κύματα τουριστών που φέρνουν τα κρουαζιερόπλοια.

Μπορεί οι Ισπανοί να αισθάνονται πιεσμένοι λόγω του κύματος τουριστών που φέρνουν τα τεράστια πλοία, αυτό όμως δεν τους εμποδίζει να κάνουν και οι ίδιοι διακοπές εν πλω. Περίπου 500.000 Ισπανοί έχουν κάνει διακοπές με κρουαζιερόπλοιο και η χώρα τους έχει εξελιχθεί στην τέταρτη πιο σημαντική αγορά αυτού του είδους τουρισμού στην Ευρώπη.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ