ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Λύσεις στη διαδικασία ναύλωσης πλοίων δίνει startup

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΟΝΤΗ

Η VesselBot διατηρεί στις βάσεις δεδομένων της όλα τα ενεργά πλοία του ξηρού χύδην φορτίου του παγκόσμιου στόλου, δηλαδή περίπου 11.500 πλοία, με την αναλυτική περιγραφή των τεχνικών χαρακτηριστικών τους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εναν καινοτόμο και τεχνολογικά προηγμένο broker επιχειρεί να εισαγάγει στον κόσμο της ναυτιλίας η νεοφυής εταιρεία VesselBot, με σκοπό να διευκολύνει τη χρονοβόρα και άκρως χαοτική διαδικασία της ναύλωσης εμπορικών πλοίων.

Η ομάδα της VesselBot έχει κατορθώσει να δημιουργήσει μία πλατφόρμα εντός της οποίας ολοκληρώνεται ηλεκτρονικά και μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα το κάθε στάδιο της διαδικασίας της ναύλωσης, η εύρεση του φορτίου, η διαπραγμάτευση της τιμής, του ναυλοσυμφώνου και η τελική αποδοχή του τόσο από τους εφοπλιστές όσο και από τους ναυλωτές.

«Διατηρούμε στις βάσεις δεδομένων μας όλα τα ενεργά πλοία του ξηρού χύδην φορτίου του παγκόσμιου στόλου, δηλαδή περίπου 11.500 πλοία, με την αναλυτική περιγραφή των τεχνικών χαρακτηριστικών τους», αναφέρει στην «Κ» ένας εκ των ιδρυτών της startup και εμπνευστής της ιδέας, Κωνσταντίνος Κωμοδρόμος, προσθέτοντας ότι «αυτό μας επιτρέπει μέσω της τεχνολογίας μας να μπορούμε για κάθε φορτίο να εντοπίζουμε τα δυνητικά διαθέσιμα πλοία μέσα από το σύνολο του στόλου της dry bulk αγοράς (ξηρού χύδην φορτίου) είτε συνεργάζονται μαζί μας είτε όχι».

Προωθώντας στη ναυτιλιακή αγορά ένα νέο τεχνολογικά προϊόν, η ομάδα έχει αναπτύξει έναν ειδικό αλγόριθμο, ο οποίος βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων και λαμβάνοντας υπόψη δεκάδες παραμέτρους, κάνει ορισμένους υπολογισμούς προκειμένου να καταλήξει στις καλύτερες προτεινόμενες προς συνεργασία επιλογές για τα δύο μέρη.

Εχοντας αναδυθεί από το πρόγραμμα νεανικής επιχειρηματικότητας egg της Eurobank, η εταιρεία έλαβε κάποια χρηματοδοτικά εργαλεία, κάνοντας ωστόσο τα «πρώτα της βήματα» στηριζόμενη σε ίδια κεφάλαια. Πλέον, η ομάδα διανύει μία μεταβατική περίοδο στο πλαίσιο της οποίας συζητά δύο σημαντικές στρατηγικές συνεργασίες για την περαιτέρω διείσδυση της VesselBot στην αγορά. «Μέσα στο επόμενο διάστημα η εταιρεία μας θα προχωρήσει στην ολοκλήρωση ενός γύρου χρηματοδότησης αλλά και στην περαιτέρω στελέχωση της ομάδας μας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό», μας επισημαίνει η Αθανασία Παναγιωτοπούλου, υπεύθυνη για το μάρκετινγκ της εταιρείας.

«Σκοπός μας είναι σε εμπορικό επίπεδο να μεγαλώσουμε το μερίδιο αγοράς μας προχωρώντας σε συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες της αγοράς, όπως για παράδειγμα πολύ μεγάλα ορυχεία, traders φορτίων και operators», τονίζει η ίδια. Σε μία εποχή που η αυτοματοποίηση έχει αρχίσει να αποτελεί αντικείμενο έντονων συζητήσεων, αλλάζοντας τα δεδομένα σε κομβικούς τομείς της οικονομίας, συμπεριλαμβανομένου του κλάδου της ναυτιλίας, η VesselBot μέσω των ιδρυτών της σπεύδει να υπογραμμίσει ότι η πλατφόρμα δεν έχει σκοπό να περιορίσει τον ρόλο των brokers. «Αντιθέτως μάλιστα», αναφέρει ο κ. Κωμοδρόμος, «στην εταιρεία μας έχουμε εσωτερικά ομάδα από brokers που παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο όταν και εάν απαιτηθεί από τους χρήστες μας».

Παρά την καινοτομία που περιβάλλει την ιδέα, οι εκπρόσωποι της εταιρείας αναφέρουν πως η ελληνική αγορά, με εξαίρεση ορισμένες εταιρείες, δεν αποτελεί τους πρώτους χρήστες (early adopters) που υιοθετούν την τεχνολογία της VesselBot «αλλά αντίθετα ακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις μετέπειτα, όταν οι τεχνολογίες αυτές έχουν δοκιμαστεί και ωριμάσει». Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από την ελληνική αγορά για τις υπηρεσίες της νεοφυούς εταιρείας, ενώ παράλληλα οργανισμοί και εταιρείες σε χώρες της Β. Ευρώπης και της Ασίας, που αποτελούν ηγέτες στον κλάδο της ναυτιλίας, είναι περισσότερο δεκτικοί στη χρήση της πλατφόρμας που προτείνει η ομάδα, δεδομένου ότι οι καινοτόμες λύσεις αποτελούν γι’ αυτές κινητήριο δύναμη.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ