ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Η εικαστική Αίγινα του Αυγούστου με έκρηξη δημιουργικότητας

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Από αριστερά, ο Νεκτάριος Αποσπόρης στο Λαογραφικό, η Δικαία Δεσποτάκη στην «Εγινα Αίγινα», η Αθηνά Χατζή στα «Εδώδιμα».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η αίθουσα τέχνης «Εγινα Αίγινα» είναι από μόνη της προορισμός στο νησί, με το art shop που διαθέτει και την ατμόσφαιρα που σφραγίζεται από την προσωπικότητα της Βάσως Καλουδιώτη. Σε ένα από τα πιο ατμοσφαιρικά δρομάκια της Αίγινας (Θερμοπυλών 12), η «Εγινα Αίγινα» έχει πάντα μία πρόταση, και αυτή την περίοδο η έκθεση «Εδώδιμα» είναι μία πύλη στον κόσμο δύο ζωγράφων, της Δικαίας Δεσποτάκη και της Αθηνάς Χατζή, που ορίζουν έναν διάλογο με άξονα την προσωπική ερμηνεία της Αίγινας. Μέσα στον χώρο της γκαλερί, με το φως της παραδεισένιας αυλής και κεραμικά έργα τέχνης, τα έργα της έκθεσης, που έφερε κοντά η επιμελήτρια Ιρις Κρητικού, συνεχίζοντας ως θεσμό τους διαλόγους φιλίας ανάμεσα σε καλλιτέχνες, αυτονομούνται και συνομιλούν ταυτόχρονα.

Η Αθηνά Χατζή εστιάζει κυρίως στην αγορά της Αίγινας, σε οπώρες και ιχθύες, όσο και σε περισσότερο εξαϋλωμένες ερμηνείες του διαχρονικού ιστορικού ίχνους του νησιού, ενώ ιδιαίτερες είναι και οι τοπιογραφίες της. Η Αθηνά Χατζή προχωράει την ερμηνεία των τόπων με άξονα μια ζωηρή χρωματική παλέτα αλλά περισσότερο εμφανής είναι η αναζήτηση της ιδανικής τομής ανάμεσα στον ρεαλισμό και την αμφισβήτησή του. Στο σημείο αυτό επιτυγχάνει ένα προσωπικό στίγμα και ορίζει τον δικό της αναγνωρίσιμο κόσμο, πυκνό, εναργή και ανοικτών οριζόντων.

Η Δικαία Δεσποτάκη εκτυλίσσει ως αντίστιξη το δικό της σύμπαν, ορισμένο ήδη από την περσινή ατομική της έκθεση στην Genesis. Εδώ, ορίζει τον ουρανό και τη θάλασσα ως πυλώνες εισόδου και ερμηνείας της Αίγινας και δίνει ήπιες θαλασσογραφίες αλλά και τις δικές της ελεύθερες εκδοχές ενός μεταβαλλόμενου κόσμου, με εκρήξεις χρωμάτων. Είναι πλέον το δικό της ιδίωμα, αυτές οι ψευδαισθητικές μεταμορφώσεις με νέφη, χρωματικές λίμνες και διαφυγές σε ασύντακτο ορίζοντα.

Στο Λαογραφικό Μουσείο

«Η Χρυσαφένια Νήσος» («L’Ile Dorée») του Νεκτάριου Αποσπόρη είναι ιδιοφυώς ορισμένη σε χρυσό φόντο, πάνω στο οποίο η χλωρίδα της Αίγινας, τα δέντρα, τα άνθη, τα βότανα, οι θάμνοι, τα σπαρτά, ορίζονται ως βασιλείς της φύσης αλλά με έναν τρόπο μύχιο και σχεδόν υπαινικτικό παρά την εξωστρέφεια. Ο Νεκτάριος Αποσπόρης, ένας καλλιτέχνης που ιχνηλατεί –εδώ– τους συμβολισμούς του φυτικού κόσμου, γέμισε την αίθουσα του Λαογραφικού Μουσείου, στην καρδιά της Αίγινας, με αυτά τα ευφρόσυνα έργα, σε μία ποικιλία έντασης. Η Ιρις Κρητικού, ως επιμελήτρια, έδωσε τίτλο όχι μόνο στην έκθεση, αλλά είχε την ιδέα η λατινική, επιστημονική ονομασία κάθε είδους να είναι ο τίτλος κάθε έργου. Παράλληλα, ο Νεκτάριος Αποσπόρης παρουσιάζει και ορισμένα από τα κεραμικά του έργα, τα οποία αποτελούν ξεχωριστή ενότητα. Η έκθεση ολοκληρώνεται την Κυριακή (θα ακολουθήσει έκθεση του Κωνσταντίνου Μαυρακάκη από 24/8), αλλά ο Νεκτάριος Αποσπόρης έχει προγραμματισμένες εκθέσεις, σε επιμέλεια Ιριδος Κρητικού, στη Νάουσα της Πάρου («The Ceramics», 31/8-9/9) και στην Υδρα (17-23/9), που θα είναι ο δεύτερος σταθμός της «L’Ile Dorée».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ