ΕΛΛΑΔΑ

Συνθήκες χάους στους δρόμους και στα καταστήματα από το μπλακ άουτ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Πολλά προβλήματα αντιμετώπισαν οι κάτοικοι της πρωτεύουσας με τις διακοπές της ηλεκτροδότησης, διάρκειας έως και τεσσάρων ωρών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Πώς γίνεται μια άδεια –από κατοίκους– πόλη στα μέσα Αυγούστου να έρθει αντιμέτωπη με κυκλοφοριακό έμφραγμα; Ενα μπλακ άουτ αρκεί. Η διακοπή ρεύματος που σημειώθηκε χθες το μεσημέρι σε πολλά τμήματα της Αττικής οδήγησε τους Αθηναίους σε μποτιλιάρισμα. Οι τουρίστες βίωσαν μια πόλη σε συνθήκες χάους, ενώ επιχειρήσεις είδαν τους κόπους τους να σβήνουν μαζί με τα... φώτα. Η Πυροσβεστική δέχθηκε 130 κλήσεις για απεγκλωβισμό ατόμων από ανελκυστήρες. Εστιατόρια αδυνατούσαν να εξυπηρετήσουν πεινασμένους τουρίστες, καταστήματα δεν μπορούσαν να προσφέρουν υπηρεσίες σε πελάτες, ξενοδοχεία δεν ήταν σε θέση να επιδείξουν την πολυδιαφημισμένη ελληνική φιλοξενία. Οι συνθήκες στον δρόμο ήταν ιδιαίτερα δύσκολες, καθώς μαζί με το ρεύμα έσβησαν και τα φανάρια. Αυτοκίνητα και λεωφορεία δημιούργησαν ουρές σε κεντρικές αρτηρίες της πόλης, καθώς η απουσία σήμανσης μετέτρεψε τους δρόμους σε «ζούγκλα». Λεωφόροι, όπως η Κηφισίας, αλλά και στο κέντρο της Αθήνας η Αλεξάνδρας και πολλά σημεία της παραλιακής οδού είχαν αφεθεί στο έλεος της... ευγένειας των οδηγών, που έδιναν προτεραιότητα κατά βούληση στις διασταυρώσεις.

Μεταξύ των περιοχών που έμειναν χωρίς ρεύμα –άρα και χωρίς φανάρια– ήταν το κέντρο της Αθήνας και πολλές ακόμη περιοχές, όπως η Γλυφάδα, του Ζωγράφου, τα Μελίσσια, το Ψυχικό, το Χαλάνδρι, η Παλλήνη, η Κηφισιά, το Πικέρμι, η Ανθούσα, η Δάφνη, η Καισαριανή, το Παγκράτι, ο Βύρωνας, τα Γλυκά Νερά, η Αγία Παρασκευή και τα Βριλήσσια. Στο Χαλάνδρι η διακοπή κράτησε περίπου ένα τέταρτο, ενώ πάνω από μία ώρα χωρίς ρεύμα έμεινε η Πεύκη. Χωρίς ηλεκτρικό έμεινε, επίσης, η Αρτέμιδα, ενώ διακοπή σημειώθηκε και από την Καλλιθέα έως την Αργυρούπολη. Χωρίς ρεύμα ήταν ο Χολαργός και η Μεταμόρφωση, αλλά και τμήματα του Αμαρουσίου και της Νέας Σμύρνης. Σοβαρά προβλήματα σημειώθηκαν στη γραμμή 2 του μετρό, το οποίο από τις 2.10 το μεσημέρι έμεινε εκτός λειτουργίας από το Πανεπιστήμιο μέχρι και το Ελληνικό. Η γραμμή 3 του μετρό κυκλοφορούσε κανονικά με μοναδική εξαίρεση το γεγονός ότι δεν εκτελούσε στάση στο Σύνταγμα. Περίπου στις 3 το μεσημέρι αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία της γραμμής 2 μεταξύ Ηλιούπολης και Ελληνικού. Μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίστηκε στους σταθμούς, οι οποίοι εκκενώθηκαν καθώς δεν είχαν ρεύμα ούτε για τον φωτισμό των σταθμών. Επιβάτες δεν εγκλωβίστηκαν στους συρμούς, καθώς όταν «έπεσε» το ρεύμα οι συρμοί προσέγγισαν τον πλησιέστερο σταθμό όπου αποβιβάστηκαν οι επιβάτες. Λίγο πριν από τις 5 το απόγευμα, αποκαταστάθηκε η ηλεκτροδότηση και ξεκίνησε η δοκιμαστική κυκλοφορία δύο συρμών, ώστε να διαπιστωθεί εάν η τάση του ρεύματος είναι τέτοια που να αντέχει την κίνηση δύο ή και τριών συρμών ταυτοχρόνως. Η πλήρης κυκλοφορία αποκαταστάθηκε στις 5.20 μ.μ.

Προβλήματα, όμως, παρατηρήθηκαν και στο δίκτυο του τραμ, το οποίο αν και κυκλοφορούσε κανονικά, ελλείψει ηλεκτροδότησης της σηματοδότησης δημιουργήθηκαν δυσλειτουργίες. Η ρύθμιση της κυκλοφορίας γινόταν με τη βοήθεια τροχονόμων, οι οποίοι υποκατέστησαν τους φωτεινούς σηματοδότες του τραμ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ