ΕΛΛΑΔΑ

Το Πάσχα η λειτουργία της νέας παραλιακής

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

Ηδη έχουν κατασκευαστεί τα δύο τούνελ πάνω από τα οποία θα δημιουργηθεί ο λόφος που θα συνδέει την Καλλιθέα και το Μοσχάτο με τη θάλασσα. Θα ακολουθήσει η κατασκευή του οδοστρώματος της νέας παραλιακής.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το Πάσχα, εκτός απροόπτου, θα δοθεί στην κυκλοφορία το νέο τμήμα της λεωφόρου Ποσειδώνος, στον Φαληρικό Ορμο. Στη θέση της σημερινής λεωφόρου θα κατασκευαστεί ένα αντιπλημμυρικό κανάλι, όπως προβλέπουν τα σχέδια ανάπλασης της περιοχής. Η ολοκλήρωση των έργων υποδομής (α΄ φάση), ωστόσο, έχει πλέον μετατεθεί από τον Φεβρουάριο του 2019 στο φθινόπωρο του ίδιου έτους, καθώς χάθηκε περισσότερος χρόνος από τον αναμενόμενο για τη μετακίνηση των δικτύων κοινής ωφελείας.

Το βασικό έργο της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου είναι η μετακίνηση κατά 90 μέτρα προς τη θάλασσα της λεωφόρου Ποσειδώνος στο τμήμα μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Κηφισού και Συγγρού. Για την ενοποίηση της πόλης με τη θάλασσα, η λεωφόρος καλύπτεται σε δύο σημεία με τούνελ μήκους 300 μέτρων, ενώ δημιουργούνται και δύο κάθετες γέφυρες, προεκτάσεις δρόμων της περιοχής προς τη θάλασσα. Το έργο περιλαμβάνει την ανακατασκευή των κόμβων Συγγρού, Κηφισού και Παλαιού Φαλήρου, καθώς και τη δημιουργία νέων οδών πρόσβασης στις δραστηριότητες του Φαληρικού Ορμου.

Σήμερα, σημαντικό μέρος των εργασιών αυτών έχει ολοκληρωθεί. Οπως εξηγεί ο Χρήστος Καπάταης, αντιπεριφερειάρχης Νότιου Τομέα Αθήνας, τα δύο τούνελ έχουν ήδη τελειώσει, ενώ έχει αρχίσει να κατασκευάζεται και η γέφυρα που θα αντικαταστήσει τη σημερινή στο Παλαιό Φάληρο. «Οι εργασίες συνεχίστηκαν κανονικά όλο το καλοκαίρι και δεν υπήρξαν νέες καθυστερήσεις. Ηδη, η γέφυρα στο Φάληρο έχει ξεκινήσει να ανεγείρεται, ενώ εργασίες πραγματοποιούνται και στη γέφυρα που θα αντικαταστήσει εκείνη του Κηφισού. Αυτά είναι και τα πιο δύσκολα κομμάτια του έργου. Η σύνδεση των γεφυρών με τον υφιστάμενο δρόμο και η λειτουργία του νέου τμήματος της παραλιακής υπολογίζουμε ότι θα πραγματοποιηθεί το Πάσχα. Μετά θα ακολουθήσει η κατεδάφιση της σημερινής λεωφόρου Ποσειδώνος για την κατασκευή του αντιπλημμυρικού καναλιού».

Η ολοκλήρωση της «παραλλαγής», όπως ονομάζουν οι μηχανικοί τη νέα θέση της λεωφόρου, θα δώσει το έναυσμα και για τη μετακίνηση της υφιστάμενης γραμμής του τραμ, αλλά και της παλαιάς παραλιακής (οδός Εθνάρχου Μακαρίου), ενώ στο τέλος θα συμπληρωθούν οι πεζόδρομοι και οι ποδηλατόδρομοι της περιοχής.

Παράλληλα με το οδικό έργο έχουν ξεκινήσει και ορισμένες από τις εργασίες των αντιπλημμυρικών έργων, που αποτελούν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου. Το αντλιοστάσιο του Κηφισού, το οποίο θα «τραβά» νερό από τη θάλασσα και κατόπιν θα το διοχετεύει στην κοίτη του ποταμού σε απόσταση 2,2 χλμ. από την εκβολή του, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Στόχος του έργου είναι το εγκιβωτισμένο ποτάμι να καθαρίζεται από τα λιμνάζοντα νερά και να μειωθεί η δυσοσμία στην περιοχή. Στο πλαίσιο του έργου θα κατασκευαστεί και μια μικρή «παράκαμψη» στον κεντρικό αγωγό ομβρίων, η οποία θα οδηγεί νερό σε μια κινητή μονάδα ιολογικού καθαρισμού (δυναμικότητας 1.200 m3/ημέρα). Το νερό θα υποβάλλεται σε τριτοβάθμια επεξεργασία και κατόπιν θα χρησιμοποιείται για την άρδευση τόσο του Φαληρικού Ορμου όσο και άλλων τμημάτων του παραλιακού μετώπου.

Οσον αφορά τα έργα πρασίνου, που περιλαμβάνονται στη β΄ φάση του έργου, η εκτίμηση της Περιφέρειας είναι ότι θα δημοπρατηθούν πριν από το τέλος του έτους. «Στόχος μας παραμένει τα έργα να ξεκινήσουν προτού ολοκληρωθούν εκείνα της α΄ φάσης, ώστε το έργο να μη σταματήσει», εξηγεί ο κ. Καπάταης.

Η ανάπλαση του Φαληρικού Ορμου, από τον Κηφισό έως το γήπεδο του Τάε Κβον Ντο θα αποκαταστήσει την επαφή του Νέου Φαλήρου, του Μοσχάτου και της Καλλιθέας με το παραλιακό τους μέτωπο, δημιουργώντας μια ενιαία ελεύθερη ζώνη πρασίνου. Στα αρχικά σχέδια περιλαμβανόταν η δημιουργία γηπέδων άθλησης, αλλά και ορισμένων χώρων αναψυχής και εστίασης, που θα λειτουργούσαν ως πηγή εσόδων για τη συντήρηση της έκτασης, τα οποία έχουν μετατεθεί για το μέλλον.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ