ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

// ΠΟΤΣΔΑΜ //
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΦΑΙΡΕΣΗΣ  [Έως 21/10/2018]

O Gerhard Richter (1932) έχει τιμηθεί αρκετές φορές με αφιερώματα σε Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Παρίσι, Βερολίνο κ.α. Η έκθεση «Gerhard Richter: Abstraction» στο Barberini ιχνηλατεί το έργο του Γερμανού καλλιτέχνη από τη δεκαετία του 1960 έως τις πιο πρόσφατες δουλειές του. Επιπλέον επικεντρώνεται στις τεχνικές που ανέπτυξε, άλλοτε ως φωτορεαλιστής και άλλοτε ως αφηρημένος εξπρεσιονιστής, όπως και στα τελευταία έργα του, όπου είναι εμφανή τα ίχνη των εργαλείων που χρησιμοποιεί, π.χ. βούρτσες και σπάτουλες. Το μουσείο συγκέντρωσε περισσότερα από 90 έργα, στα οποία περιλαμβάνονται δείγματα από τις ενότητες με τους ασπρόμαυρους, τους γκρίζους και τους αφηρημένους πίνακες, αλλά και τα χρωματιστά διαγράμματα.
museum-barberini.com


// ΛΕΣΒΟΣ //
ΤΑ ΠΑΡΤΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ [Έως 02/09/2018]

Ο Μεξικανός ποιητής Octavio Paz γράφει πως «η φτώχεια μας μπορεί να μετρηθεί από τον αριθμό και τη μεγαλοπρέπεια των λαϊκών γιορτών μας». Η ομαδική έκθεση «Πώς να πέσετε με χάρη» στην Κ-Gold Temporary Gallery παρουσιάζει τις κοινωνικές λειτουργίες της γιορτής μέσα από τις ισορροπίες και τις συγκρούσεις που έχει ένα τέτοιο γεγονός, όπου συχνά τα όρια ανατρέπονται. Τα έργα σκηνοθετούν την αφήγηση ενός πάρτι και διερευνούν την προσδοκία, την κατανάλωση, την προσφορά, τη διασκέδαση κ.ά. Παράλληλα διοργανώνονται εκπαιδευτικά εργαστήρια, συζητήσεις, performances και προβολές.
kgoldtemporarygallery.tumblr.com


// ΧΑΓΗ //
ΔΑΜΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΚΥΜΑΤΑ [ΕΩΣ 18/11/2018]

Από το 1908 έως το 1915 μερικοί από τους πιο γνωστούς Ολλανδούς καλλιτέχνες βρέθηκαν και απεικόνισαν ζωγραφικά τη διάσημη ακτή Zeeland, στα νοτιοδυτικά της χώρας. H φυσική ομορφιά της ενέπνευσε αρκετούς από τους πίνακές τους, 60 από τους οποίους παρουσιάζονται στην έκθεση «By The Sea: Piet Mondrian, Jan Toorop and Jacoba van Heemskerck» στο Gemeentemuseum. Οι πίνακες εστιάζουν στη θάλασσα και στο φως και υπόσχονται να σας ταξιδέψουν στο ιδιαίτερο ολλανδικό τοπίο που μάγεψε τους δημιουργούς τους.
www.gemeentemuseum.nl


// ΣΙΚΑΓΟ //
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ [Έως 30/09/2018]

Η οικογένεια Yoshida έχει ταυτιστεί με την ξυλογραφία, η οποία άνθησε στις αρχές του 20ού αιώνα στην Ιαπωνία. Ο Hiroshi Yoshida (1876-1950) ήταν, μάλιστα, από τους πιο παραγωγικούς καλλιτέχνες. Η έκθεση «The Yoshida Family: Three Generations of Japanese Print Artists» στο Art Institute of Chicago παρουσιάζει τις επιρροές που δέχτηκαν αλλά και τις διαφορετικές όψεις που υιοθέτησε κάθε μέλος της οικογένειας.
artic.edu



Φωτογραφία:  © Imaging and Visual Resources Department, MoMA

// ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ //
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΦΟΡΜΑΣ [ΕΩΣ 24/02/2019]

Ο ποιητής Ezra Pound έλεγε ότι ο Constantin Brancusi (1876-1957) κατείχε «τα κλειδιά της φόρμας». Η έκθεση «Constantin Brancusi Sculpture» στο MoMA αποτελεί σύνοψη της καριέρας του, υπενθυμίζοντας ότι οι καινοτομίες του μεταμόρφωσαν τη γλυπτική. Στο Παρίσι (1904) ενσωματώθηκε στους κύκλους της avant-garde και ανέπτυξε μια απλοποιημένη έκφραση στα όρια της αφαίρεσης, προκαλώντας ακόμα και με τις ονομασίες (π.χ. «Fish») που έδινε στα έργα του.
moma.org

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ