ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

To «Made in Germany» στα ηλεκτρονικά παιχνίδια ενισχύει το Βερολίνο

Οι εταιρείες που σχεδιάζουν και αναπτύσσουν ηλεκτρονικά παιχνίδια στη Γερμανία, όπως η Bluebyte, επικεντρώνονται στα προγράμματα περιήγησης στο Διαδίκτυο και στα έξυπνα τηλέφωνα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Κρατική στήριξη των εταιρειών που ασχολούνται με τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ηλεκτρονικών παιχνιδιών προβλέπει ο προϋπολογισμός της Γερμανίας, καθώς ο συγκεκριμένος επεκτείνεται ολοένα και περισσότερο σε όλο τον κόσμο. Απώτερος στόχος είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας αυτών των εταιρειών, καθώς οι Γερμανοί υστερούν έναντι των Καναδών, των Γάλλων και των Αμερικανών, σύμφωνα με τη Handlesblatt. «Οι γερμανικές εταιρείες δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό», σχολίασε ο Φέλιξ Φαλκ, επικεφαλής της ένωσης Game, η οποία εκπροσωπεί τον κλάδο. Το Βερολίνο σκοπεύει να παραχωρήσει φοροελαφρύνσεις και κονδύλια για έρευνες της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ.

Μόνο στη Γερμανία, τα έσοδα από τις εταιρείες ηλεκτρονικών παιχνιδιών διαμορφώθηκαν στα 2,1 δισ. ευρώ κατά τη διάρκεια του περυσινού έτους, έναντι του 1,6 δισ. ευρώ που παρουσίασε η μουσική βιομηχανία. Το μερίδιο των γερμανικών εταιρειών, όμως, στην παγκόσμια αγορά περιορίζεται στο 5,4%. Δεν υπάρχουν ισχυρές εισηγμένες εταιρείες, όπως η Electronic Arts στις ΗΠΑ και η Ubisoft στη Γαλλία. Παρ’ όλα αυτά, η μεγαλύτερη διεθνής έκθεση ηλεκτρονικών παιχνιδιών πραγματοποιείται στην Κολωνία. Αυτήν την εβδομάδα την επισκέφθηκαν 350.000 άτομα και αποτελεί παράδοση να συμμετέχουν σε αυτήν οι μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο.

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, είτε ενσωματώνονται στα έξυπνα τηλέφωνα, είτε στις κονσόλες, αποκτούν μεγαλύτερο ρόλο στον τομέα της ψυχαγωγίας. Ενδεικτικό είναι ότι τα έσοδα από τον τηλεοπτικό κλάδο, παγκοσμίως, υποχώρησαν πέρυσι κατά 8% στα 102 δισ. δολάρια. Τα αντίστοιχα έσοδα από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια ενισχύθηκαν κατά 10,7%, φθάνοντας τα 116 δισ. δολάρια το 2017. Φέτος προβλέπεται να φθάσουν τα 130 δισ. δολάρια, αντανακλώντας πιθανή αύξηση της τάξεως των 16,2 δισ. δολαρίων από πέρυσι. Η μεγαλύτερη συνεισφορά στον τζίρο της παγκόσμιας βιομηχανίας προέρχεται από την Κίνα.

Εκεί τα έσοδα έχουν διαμορφωθεί στα 37,9 δισ. δολάρια από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα. Στη δεύτερη θέση κατατάσσονται οι ΗΠΑ με έσοδα 30,4 δισ. δολαρίων και στην τρίτη η Ιαπωνία με έσοδα 19,2 δισ. δολαρίων.

Η παροχή στήριξης από το Βερολίνο στις γερμανικές εταιρείες σχεδιασμού και ανάπτυξης ηλεκτρονικών παιχνιδιών δεν αναμένεται να δώσει λύσεις σε όλα τα προβλήματα του κλάδου. Αλλά είναι απαραίτητη για να τεθούν γερά θεμέλια, δηλώνει ο Μπένεντικ Γκρίντελ, επικεφαλής του στούντιο Bluebyte που συνεργάζεται με τη γαλλική εταιρεία Ubisoft. Οι εταιρείες που σχεδιάζουν και αναπτύσσουν ηλεκτρονικά παιχνίδια στη Γερμανία επικεντρώνονται στα προγράμματα περιήγησης του Διαδικτύου και στα έξυπνα τηλέφωνα, όπου ο ανταγωνισμός είναι σκληρός. Επίσης, οι δαπάνες είναι πολύ υψηλές και δεν υπάρχουν περιθώρια για λάθη.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ