Αύξηση πωλήσεων προϊόντων τεχνολογίας κατά 6,2%

Αύξηση πωλήσεων προϊόντων τεχνολογίας κατά 6,2%

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αυξημένες κατά 6,2% ήταν οι πωλήσεις τεχνολογικών προϊόντων στην ελληνική αγορά το α΄ εξάμηνο του 2018 σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα και διαμορφώθηκε στα 967 εκατ. ευρώ.

Οι πωλήσεις σε επίπεδο β΄ τριμήνου ενισχύθηκαν κατά 4,9% στα 470 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK TΕΜΑΧ και του ΣΕΠΕ, τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο σε επίπεδο β΄ τριμήνου κατέγραψε η κατηγορία των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Αγαθών (+14,9% στα 78 εκατ. ευρώ και 8,8% σε επίπεδο εξαμήνου με αξία αγοράς στα 152 εκατ. ευρώ). Σημαντική στήριξη στις πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας πρόσφερε το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, με τις πωλήσεις τηλεοράσεων να κινούνται ανοδικά. Στην ίδια κατηγορία (Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά) τα ηχεία κατέγραψαν μεγάλη αύξηση πωλήσεων, τόσο λόγω των έντονων προσφορών όσο και λόγω της ανόδου των πωλήσεων στις τηλεοράσεις.

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία GfK, στα προϊόντα πληροφορικής κατεγράφη αύξηση 1,5% φτάνοντας τα 94 εκατ. ευρώ (σε επίπεδο εξαμήνου η αύξηση ήταν της τάξης του 2,3% με αξία 104 εκατ. ευρώ).

Οι σταθεροί υπολογιστές συνέχισαν να καταγράφουν αύξηση και το β΄ τρίμηνο του 2018, με τα περιφερειακά για υπολογιστές (ποντίκια, πληκτρολόγια) να ακολουθούν επίσης ανοδική πορεία. Θετική ήταν και η εικόνα στην κατηγορία των οθονών, κυρίως λόγω της αύξησης του gaming και του 4Κ, ενώ συνολικά τα Gaming & Leisure Devices συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο τη ραγδαία άνοδο, με τις κάρτες δικτύου να αποτελούν τον κύριο άξονα της ανάπτυξης. Θετική ήταν και η εικόνα των πωλήσεων στην κατηγορία των προϊόντων τηλεπικοινωνίας, όπου καταγράφηκε άνοδος κατά 4,7% με την αξία της αγοράς το β΄ τρίμηνο να φτάνει τα 143 εκατ. (στη βάση του εξαμήνου η άνοδος ήταν της τάξης του 12,5%, με την αξία των πωλήσεων στα 299 εκατ. ευρώ). Οι πωλήσεις στην κατηγορία των κινητών τηλεφώνων σημείωσαν σημαντική άνοδο, επωφελούμενες από το λανσάρισμα νέων μοντέλων, αλλά και την περίοδο του Πάσχα. Αυξημένες, στο μεταξύ, ήταν και οι πωλήσεις των ακουστικών, αλλά και των wearable συσκευών.

Οι μόνες δύο κατηγορίες της αγοράς καταναλωτικών τεχνολογικών προϊόντων που κατέγραψαν πτώση το β΄ τρίμηνο ήταν τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων, όπου σημειώθηκε μείωση κατά 9,5%, με την αξία της αγοράς να κατέρχεται στα 7 εκατ. ευρώ, λόγω κυρίως του μειωμένου ενδιαφέροντος για πολυμηχανήματα. Μεγάλη μείωση σημειώθηκε και στα φωτογραφικά είδη (-19,9% στα 6 εκατ. ευρώ).

Από τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά, οι συσκευές πλοήγησης αυτοκινήτου και τα DVD-players συνέχισαν την πτωτική τους πορεία, ενώ καθοδική ήταν η πορεία και των headphones. Στα προϊόντα πληροφορικής, οριακή πτώση συνέχισε να καταγράφει η κατηγορία των φορητών υπολογιστών, ενώ στις Τηλεπικοινωνίες οι πωλήσεις σταθερών τηλεφώνων παρέμειναν μειούμενες το β΄ τρίμηνο του 2018.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή