Φαβορί η ΤΕΡΝΑ για τα πρόδρομα έργα της γραμμής 4

Φαβορί η ΤΕΡΝΑ για τα πρόδρομα έργα της γραμμής 4

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην ΤΕΡΝΑ οδεύει, εκτός απροόπτου, το έργο που αφορά την εκτέλεση των πρόδρομων εργασιών της νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας στο τμήμα από το Αλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδί. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εισηγμένη προσέφερε την υψηλότερη έκπτωση με 20,38%, οριακά καλύτερη από την επόμενη μειοδότρια εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ με 20,63%. Ως εκ τούτου, στην προσεχή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της «Αττικό Μετρό» (αναμένεται τις αμέσως επόμενες ημέρες), η ΤΕρνα αναμένεται να ανακηρυχθεί και τυπικά προσωρινός ανάδοχος.

Το έργο είναι αρχικού προϋπολογισμού 48,36 εκατ. ευρώ και διάρκειας 30 μηνών (2,5 χρόνια), έχοντας ως αντικείμενο τη μελέτη και την εκπόνηση των μετατοπίσεων των δικτύων κοινής ωφέλειας, των αρχαιολογικών εργασιών, των κυκλοφοριακών παρακάμψεων και των λοιπών απαιτούμενων εργασιών στους χώρους του έργου της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας. Σημειωτέον ότι τη συγκεκριμένη σύμβαση διεκδίκησαν συνολικά οκτώ σχήματα, μεταξύ των οποίων, η «Ακτωρ», η J&P Αβαξ, η P&C Development, η «Θέμελη», ο όμιλος Μυτιληναίου και η Intrakat.

Επί της ουσίας, οι παραπάνω εργασίες θα προετοιμάσουν το έδαφος για την εγκατάσταση του αναδόχου της σύμβασης για την κατασκευή της νέας γραμμής, με βασικό στόχο την αποφυγή σοβαρών καθυστερήσεων στο κυρίως έργο, φαινόμενο ιδιαίτερα συχνό στην ελληνική πραγματικότητα του κατασκευαστικού κλάδου, με αποτέλεσμα να διογκώνονται οι προϋπολογισμοί και το κόστος των συμβάσεων, συχνά και με ποινές για το Δημόσιο, που ευθύνεται για την παράδοση των απαιτούμενων χώρων για την κατασκευή ενός έργου (π.χ. μέσω της διενέργειας απαλλοτριώσεων ή των σχετικών αρχαιολογικών εργασιών). Παράλληλα, πρόκειται για το πρώτο έργο στη χώρα το οποίο αξιοποιεί τον νέο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις, με τον οποίο καθίσταται εφικτός ο διαχωρισμός του κυρίως αντικειμένου ενός έργου από τις πρόδρομες εργασίες, ώστε όταν προκηρύσσεται ο τελικός ανάδοχος να μην προκύπτουν περαιτέρω χρονικές καθυστερήσεις. Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός για τη νέα γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας αποτελεί «πεδίο μάχης» για το σύνολο του κατασκευαστικού κλάδου, με δεδομένη και την ένδεια νέων μεγάλων έργων. Το έργο, που βρίσκεται υπό δημοπράτηση από πέρυσι, αφορά το πρώτο τμήμα της γραμμής 4, είναι μήκους 13 χιλιομέτρων και συνολικού προϋπολογισμού 1,45 δισ. ευρώ.

Περιλαμβάνει συνολικά 15 νέους σταθμούς (Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδί) κι εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί (στην καλύτερη περίπτωση) στο τέλος της επόμενης δεκαετίας. Οι κοινοπραξίες που έχουν προκριθεί στην επόμενη φάση του διαγωνισμού είναι τρεις, μετά τον αποκλεισμό του ομίλου Μυτιληναίου, λόγω έλλειψης εμπειρίας. Πλέον, το έργο διεκδικούν η κοινοπραξία ΤΕρνα-VINCI-Siemens, η κοινοπραξία J&P Αβαξ-Ghella-Alstom Transport και η κοινοπραξία Ακτωρ ΑΤΕ-Ansaldo-Hitachi Rail Italy. Εκτός από το πρώτο τμήμα, η νέα γραμμή 4 περιλαμβάνει επιπλέον τέσσερα τμήματα. Το μεγαλύτερο εξ αυτών συνδέει το Γουδί με το Μαρούσι, έχοντας μήκος 9,6 χιλιομέτρων και περιλαμβάνοντας οκτώ σταθμούς. Επίσης, προβλέπονται η σύνδεση του Ευαγγελισμού με την Ανω Ηλιούπολη, του Αμαρουσίου με την εθνική οδό και του Αλσους Βεΐκου με την Πετρούπολη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή