Γράμματα Αναγνωστών

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Γραμματα Aναγνωστων

Ναυτική Παιδεία Ι

Κύριε διευθυντά

Τα εγκαίνια, στις 14/9/18 στα Καρδάμυλα της Χίου της μεγάλης προσφοράς του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου –γνωστού και για την αγάπη του στον Ελληνα ναυτικό και το αμέριστο ενδιαφέρον του για τη σωστή ναυτική εκπαίδευση– του ιδιωτικού και μη κερδοσκοπικού βέβαια Ναυτικού Λυκείου, σηματοδοτούν την ανάγκη της άμεσης «αναγέννησης» της ναυτικής μας εκπαίδευσης.

Είναι παράλογο η εκπαίδευση της πρώτης ναυτιλιακής δύναμης στην υδρόγειο αλλά και της μεγαλύτερης βιομηχανίας της χώρας να παραμένει υποβαθμισμένη, να ποδηγετείται από «κάποιους» καρεκλοκένταυρους και να μένει εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Λογικά όλες οι χώρες φροντίζουν για την περαιτέρω ανάπτυξη των προσοδοφόρων βιομηχανιών τους, και ως πρώτο βήμα βελτιώνουν την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού τους. Οι σχολές π.χ. ανθοκομίας στην Ολλανδία, όταν οι υπεύθυνοί της κατάλαβαν την αξία της τουλίπας, εξελίχθηκαν σε πανεπιστημιακές! Το ίδιο συνέβη και στην Ελβετία με τις τουριστικές. Υπογραμμίζεται ακόμη πως η ναυτική παιδεία στη νεώτερη Ελλάδα έχει βαθιές ρίζες και από το κοινοτικό σχολείο του Αγίου Βασιλείου στο Καμίνι της Υδρας, που ιδρύθηκε το 1749 και στα τέλη του 18ου αιώνα εξελίχθηκε στην περιώνυμη Ναυτική Σχολή της Υδρας, όπου δίδαξαν Ιταλοί και Πορτογάλοι πανεπιστημιακοί καθηγητές! Οι παραγωγικές επίσης σχολές πλοιάρχων και μηχανικών στις γειτονικές μας χώρες, Τουρκία, Βουλγαρία, Αλβανία, Αίγυπτο, αλλά και στην Κύπρο μας (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας) χορηγούν πανεπιστημιακά πτυχία και διδακτορικά διπλώματα ακόμη. Η αντίστοιχη σχολή επίσης του Πολεμικού μας Ναυτικού, Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, ανήκει και αυτή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση! Να σημειωθεί ακόμη πως αν και οι Ελληνες εφοπλιστές (ανεξαρτήτως της σημαίας που φέρουν τα πλοία τους) συνεισφέρουν γενναία με το κεφάλαιο ναυτικής εκπαίδευσης αλλά και με δωρεές και μεγάλες επισκευές, οι ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού καθώς και οι άλλες σχολές (υπο)λετουργούν σε ασυντήρητα κτίρια, με παρωχημένης εποχής ή εκτός λειτουργίας εποπτικά όργανα και κυρίως με τρομερή έλλειψη ικανού εκπαιδευτικού προσωπικού που απαρτίζεται συνήθως από ωρομίσθιους ή... εποχικούς καθηγητές! Στα συσσωρευμένα λοιπόν δισεπίλυτα προβλήματα της ναυτιλίας μας σπουδαίο ρόλο για τους νεοεισερχομένους αποτελεί η ναυτική εκπαίδευση!

Φριξος Δημου
Γλυφάδα

II

Κύριε διευθυντά

Υστερα από πολυετείς προσπάθειες και πάρα την ανεξήγητη κρατική αδιαφορία, το πρώτο στη χώρα μας ιδιωτικό επαγγελματικό λύκειο ναυτικής εκπαίδευσης εγκαινιάστηκε στη Χίο! Οι πρότυποι χώροι του λειτουργούν ήδη, το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό του καλωσορίζει και ενημερώνει τους νεαρούς μαθητές με open days, οι προσομοιωτές γέφυρας, φόρτωσης και μηχανής πλοίου λειτουργούν με πολυδιάστατη ακρίβεια σε μεγάλες οθόνες, η διαδικασία ένταξης επίδοξων αξιωματικών του Ε.Ν. στην ελληνική ναυτιλία ξεκίνησε με μέθοδο και υπευθυνότητα.

Θα αναρωτηθείτε εύλογα πώς συντελέστηκε αυτό το πολλαπλό εκπαιδευτικό κατόρθωμα σε ένα ακριτικό νησί του Αιγαίου και γιατί όχι στον Πειραιά, κεντρικό επίνειο της ελληνικής  ναυτιλίας. Θα αναρωτηθείτε επίσης αν το ΥΕΝ υπερέβη εαυτόν και συνεργάστηκε με το υπουργείο Παιδείας ή αν η Ε.Ε. υλοποίησε τις εξαγγελίες της για ναυτική εκπαίδευση και συνένωσε αποτελεσματικά τις δυνατότητες που υπάρχουν σε κλειστά υπουργικά συμβούλια και ανεκμετάλλευτες επιδοτήσεις.

Η απάντηση θα σας εκπλήξει όσο και θα σας ενθουσιάσει: το πρώτο ελληνικό ιδιωτικό λύκειο που συνδυάζει τη ναυτική παιδεία με την επαγγελματική ναυτιλία αποτελεί επίτευγμα του Χιώτη καπετάνιου Παναγιώτη Τσακου και των συνεργατών του. Στα εγκαίνια μίλησαν (μόνο για λίγα λεπτά καθένας) είκοσι συνεργάτες του επιτεύγματος – από την υπεύθυνη των δευτεροβάθμιων σχολείων Χίου μέχρι τη λιμενάρχη και τον δήμαρχο, εκπρόσωποι της περιφέρειας, των μηχανικών και πλοιάρχων Ε.Ν. του νησιού, τεχνικών τηλεπικοινωνίας και πληροφόρησης. Είκοσι ολιγόλεπτες θετικές και επαινετικές εισηγήσεις που κατέδειξαν πόσο καλοδεχούμενο αλλά και πόσο μελετημένο και ενταγμένο στη νησιωτική κοινωνία μας είναι ήδη το πρώτο ιδιωτικό ναυτικό λύκειο.  Σίγουρα θα υπάρξουν μιμητές και σε άλλα μέρη της Ελλάδος, νησιωτικά και μη. Σίγουρα για τους νέους του νησιού μας ανοίγονται νέες δυνατότητες επαγγελματικής προόδου. Για τη Χίο, νησί με ζωντανή ναυτική παράδοση, φωτίζεται ο ορίζοντας της διεθνούς ποντοπόρου ναυτιλίας και τα δεκάδες ενδιαφέροντα και αποδοτικά επαγγέλματα που προσφέρει. Συγχαρητήρια και ευχές στον Παναγιώτη Τσακο και στους συνεργάτες του για τη θαυμάσια και μεγαλόπνοη πρωτοβουλία! Μακάρι το πρώτο ιδιωτικό ναυτικό λύκειο Χίου να ενθαρρύνει τη στροφή των νέων μας προς την εμπορική ναυτιλία και να πλουτίσει τον τόπο μας με καλούς ναυτικούς και δημιουργικά έργα.

Μιχαλης Μοσχος
Χίος

Ο τουρισμός στην Κάρπαθο

Κύριε διευθυντά

Με μεγάλη μου έκπληξη διάβασα το δημοσίευμά σας με τίτλο «Ερασιτέχνες του τουρισμού αμαυρώνουν την εικόνα» που υπογράφεται από την κ. Αλεξάνδρα Κασσίμη, δημοσιευμένο στις 07/08/2018, που αφορούσε μεταξύ άλλων σε ένα περιστατικό στο νησί της Καρπάθου. Σύμφωνα με το δημοσίευμα σε ένα εστιατόριο δόθηκε δελτίο παραγγελίας αντί απόδειξης σε ένα ζευγάρι Ελλήνων στην Κάρπαθο, έγινε διαχωρισμός Ελλήνων με ξένους κατά την παραγγελία και εις επίρρωσιν αυτών παρατίθεται μια φωτογραφία ενός δελτίου παραγγελίας. Θα ήθελα να σας ενημερώσω για τα εξής: 1. Η συγκεκριμένη φωτογραφία αναρτήθηκε στον προσωπικό μου λογαριασμό στο Facebook χωρίς να είναι δημόσια ανάρτηση, αλλά μόνο μεταξύ των φίλων μου εκ των οποίων δεν συγκαταλέγεται η κ. Κασσίμη, οπότε ανακύπτει το ερώτημα πώς έγινε χρήση της φωτογραφίας αυτής από τη δημοσιογράφο σας. Επιπροσθέτως, ουδέποτε έδωσα τη συγκατάθεσή μου σε οποιονδήποτε να χρησιμοποιήσει την εν λόγω φωτογραφία για οποιοδήποτε σχετικό δημοσίευμα που να αφορά στο νησί της Καρπάθου. Η ανάρτησή μου είχε καθαρά σκωπτικό χαρακτήρα με σκοπό να καυτηριάσει, και όχι να αναδείξει ένα πραγματικό γεγονός. 2. Απόδειξη παρελήφθη μαζί με το δελτίο παραγγελίας, άρα οποιαδήποτε αναφορά γίνεται στο άρθρο σας για μη χορήγηση απόδειξης είναι αναληθής.  3. Επειδή οι διπλανές παρέες ήταν όλοι ξένοι (και προφανώς γι’ αυτό υπήρξε η σημείωση για την οποία έγινε το χιουμοριστικό σχόλιο), δεν παρατήρησα απολύτως καμία διαφορετική διαχείριση από το προσωπικό είτε στην εξυπηρέτηση είτε στα πιάτα. Οπως προαναφέρθηκε, η δημοσίευση είχε χιουμοριστικό χαρακτήρα.

Ως εκ τούτου με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να καταγγείλω τα κάτωθι: 1. Πώς χρησιμοποιήθηκε στο άρθρο της εφημερίδας σας μια φωτογραφία που δεν σας ανήκει, ούτε είχατε την άδεια χρήσης αυτής είτε προφορικά είτε γραπτά; 2. Πώς χρησιμοποιείτε μια ανάρτηση, η οποία θα μπορούσε να είναι ψευδής, παραποιημένη, σκόπιμα αναρτημένη χωρίς καν να προβείτε σε επιβεβαίωση της πληροφορίας από αυτόν που ήταν παρών; Για ποιο ζευγάρι γίνεται λόγος, σε ποιο εστιατόριο και σε ποια ακριβή ημερομηνία, αναρωτηθήκατε;  3. Τέλος, αναρωτιέστε ποια η ευθύνη σας να διασύρετε ένα ολόκληρο νησί από μια ανάρτηση χιουμοριστική προς φίλους την οποία δεν μπήκατε στη διαδικασία να επιβεβαιώσετε;

Αναφορικά με το θέμα της παραπληροφόρησης και παραποίησης των γεγονότων ζητώ να δημοσιεύσετε την παρούσα επιστολή στην έντυπη, αλλά και στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας σας, ώστε να αποκαταστήσετε τις υπηρεσίες τουρισμού που προσφέρονται στο νησί της Καρπάθου, το οποίο διασύρατε άνευ λόγου με ένα άρθρο το οποίο στερούνταν δημοσιογραφικής εγκυρότητας. Ευελπιστώ η εφημερίδα σας στο μέλλον να αποφύγει ανάλογα άρθρα που στερούνται δημοσιογραφικής δεοντολογίας και εγκυρότητας.

Φωτος Λαμπρος

Χάσαμε το μέτρο

Κύριε διευθυντά

Χωρίς αμφιβολία, οφείλουμε ένα μεγάλο «εύγε» στους δύο στρατιωτικούς που αιχμαλωτίστηκαν από τους Τούρκους, για την αξιοπρέπεια και τη λεβεντιά με την οποία υπέστησαν τη δοκιμασία τους. Αλλά γιατί τόση «φανφάρα» υποδοχής, σαν να επέστρεφε ο Κανάρης από την πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας; Για να μπορεί να καμαρώσει ο υπουργός Εξωτερικών για τη διπλωματική του ικανότητα, αντί να κρυφτεί για την πολιτική του ανεπάρκεια; Είναι προφανές ότι έχουμε χάσει το «μέτρο».

Θ. Γ. Βουδικλαρης
Πολιτικός μηχανικός

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ