ΒΙΒΛΙΟ

500 λέξεις με τη Μιράντα Βατικιώτη

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: 500 Λέξεις

Η Μιράντα Βατικιώτη γεννήθηκε το 1982 στην Αθήνα. Σπούδασε Θεατρολογία στην Πάτρα, επέστρεψε στην Αθήνα για μεταπτυχιακές σπουδές στη Φιλοσοφική Σχολή και σήμερα είναι υποψήφια διδάκτωρ στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, όπου μελετά τον σύγχρονο χορό στην Ελλάδα. Η ενασχόλησή της με τη λογοτεχνία ξεκίνησε από πολύ μικρή ηλικία και έκτοτε δεν σταμάτησε ποτέ. Εχει εκδώσει το διήγημα μυστηρίου για παιδιά «Μαγικό ρολόι», το οποίο προτάθηκε για Κρατικό Βραβείο Παιδικής Λογοτεχνίας (2006). Το 2016 κυκλοφόρησε το πρώτο της αστυνομικό μυθιστόρημα «Οι 4 εποχές του κυρίου Ανανία» και το 2017 το αστυνομικό μυθιστόρημα «Το μυστικό του βασιλιά των γερανιών».

Ποια βιβλία έχετε αυτόν τον καιρό πλάι στο κρεβάτι σας;
Εγχώρια αστυνομική λογοτεχνία, που μόλις κυκλοφόρησε: «Πόλη στο φως» της Ευτυχίας Γιαννάκη και «Κάνε το σταυρό σου» του Μάρκου Κρητικού. Με ενδιαφέρει να παρακολουθώ την παραγωγή, τις τάσεις και τις δομές που είναι σύγχρονές μου.

Ποιος ήρωας/ηρωίδα λογοτεχνίας θα θέλατε να είστε και γιατί;
Θα ήθελα να είμαι ο Οδυσσεβάχ από το ομώνυμο παιδικό θεατρικό έργο της Ξένιας Καλογεροπούλου. Θα ήθελα να είμαι αυτός, γιατί στο τέλος καταφέρνει να βρει την Ιθαγδάτη του. Κι επειδή είναι ένας ήρωας που απευθύνεται σε παιδιά. Ο,τι απευθύνεται σε παιδιά είναι συνήθως συναρπαστικό.

Διοργανώνετε ένα δείπνο. Ποιους συγγραφείς καλείτε, ζώντες και τεθνεώτες;
Θα καλούσα τον Αισχύλο, τον Ρακίνα και τον Σαίξπηρ, τον Ε. Α. Πόε, τον Ζ. Σιμενόν, τον Σ. Μπέκετ και τον Χ. Μανκέλ. Θα τους άφηνα να γνωριστούν μεταξύ τους, θα αποσυρόμουν σε μια άκρη και θα απολάμβανα τη συνάντηση όλων αυτών των διαφορετικών τάσεων της λογοτεχνικής δημιουργίας.

Ποιο ήταν το πιο ενδιαφέρον στοιχείο που μάθατε πρόσφατα χάρη στην ανάγνωση ενός βιβλίου;
Το ίδιο που μαθαίνω κάθε φορά: ότι η διαδικασία της ανάγνωσης είναι, ή οφείλει να είναι, μια μικρή περιπέτεια, η οποία, έστω λίγο, καταφέρνει να σε ξεβολέψει.

Ποιο κλασικό βιβλίο διαβάσατε πρόσφατα πρώτη φορά;
Πρόσφατα κανένα. Περνάω μια φάση που αναζητώ, επεξεργάζομαι και διαπραγματεύομαι το τώρα της λογοτεχνικής παραγωγής. Με ενδιαφέρει το πώς αποτυπώνεται η παρούσα ιστορική στιγμή μέσα από τη λογοτεχνία. Με ενδιαφέρει το πώς η λογοτεχνική παραγωγή στέκεται απέναντι στην πραγματικότητα.

Και ποιο είναι το βιβλίο που έχετε διαβάσει τις περισσότερες φορές;
Κανένα. Μόνο για επαγγελματικούς λόγους επανέρχομαι. Η ζωή είναι μικρή και η τέχνη άπειρη.

Η ενασχόληση και η εμπειρία σας με το θέατρο επηρεάζουν τον τρόπο που γράφετε;
Πολύ. Βέβαια, πρώτα ξεκίνησα να γράφω και μετά ήρθε στη ζωή μου το θέατρο, οπότε η θεατρική μου ματιά έχει πολλά δάνεια από τη συγγραφική τοποθέτηση απέναντι στη δημιουργία. Ωστόσο, η συστηματική μου σπουδή και πρακτική πάνω στο θέατρο έφερε νέους τρόπους σύνθεσης. Εχω καταλήξει πως σε κάθε είδος τέχνης τον ίδιο δρόμο τραβάμε. Απλώς μαγειρεύουμε με διαφορετικά συστατικά. Παίρνω συνταγές από το ένα είδος και τις υλοποιώ με υλικά από το άλλο. Πειραματίζομαι χωρίς φόβο και πάθος.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ