ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ιωάννα Δρέττα: «Διευρύνουμε την ελληνική τουριστική αγορά»

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

«Το σημαντικότερο όπλο μας, δομικό στοιχείο της εταιρείας, είναι η στρατηγική απόφαση να χτίζουμε διαρκώς συνεργασίες, συμμαχίες και συνέργειες», επισημαίνει η κ. Ιωάννα Δρέττα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η βελτίωση των χαρακτηριστικών της ζήτησης του ελληνικού τουρισμού, δηλαδή η αύξηση της ταξιδιωτικής δαπάνης ανά διανυκτέρευση, η άμβλυνση της εποχικότητας του τουρισμού, η πιο ομοιόμορφη γεωγραφική κατανομή του εισοδήματος στη χώρα και, γενικότερα, η προβολή της διεθνώς είναι οι προτεραιότητες της Marketing Greece. Μιας εταιρείας χρηματοδοτούμενης αποκλειστικά από ιδιωτικά κεφάλαια, με βασικό «μέτοχο» τον ίδιο τον τουρισμό, που αναπτύσσεται οικοδομώντας συνεχώς νέες συμμαχίες με τον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα. Και όπως εξηγεί η διευθύνουσα σύμβουλός της Ιωάννα Δρέττα, έχει αρχίσει να προσθέτει υπεραξία στον χώρο της επικοινωνίας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, με δεκάδες εκατομμύρια ξένους να ανακαλύπτουν την Ελλάδα μέσα από τη δουλειά της Marketing Greece.

– Η ίδρυση της Marketing Greece βοήθησε τον ελληνικό τουρισμό;
– Αυτό είναι κάτι που βλέπω με πολλή χαρά να μας πιστώνεται από όλους. Η προβολή που έχει h χώρα από τις δράσεις της Marketing Greece είναι πολύ μεγάλη και δρα αθροιστικά με τις δράσεις του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που έχει τα μεγάλα κονδύλια προβολής. Ολοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε καλύτερα. Χρόνο με τον χρόνο βλέπουμε μεγάλη διαφορά στο πόσοι συμμερίζονται αυτήν την άποψη. Αλλωστε, η διεθνής τάση στην ανάπτυξη και στο marketing προορισμών είναι οι συνέργειες και η οργανική και ουσιαστική συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Είναι επιτυχία όλων μας ότι στην Ελλάδα το καταλάβαμε εγκαίρως. Εχουμε κάθε λόγο να είμαστε αισιόδοξοι για όλα αυτά που μένουν να γίνουν, που φυσικά είναι πολλά στην προβολή, αλλά ακόμη περισσότερα στην ανάπτυξη και διαχείριση προορισμών.

– Τι ακριβώς κάνει η Marketing Greece; Από πού αντλεί αξία;
– H Marketing Greece είναι εταιρεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, με σκοπό την προβολή και την προώθηση του τουρισμού. Λειτουργεί με ιδιωτικές χορηγίες του τουριστικού τομέα, αλλά και ευρύτερα. Παράγει θετική δημοσιότητα για τη χώρα σε ξένα μέσα. Οργανώνει δημοσιογραφικά ταξίδια, σχεδιάζει και υλοποιεί καμπάνιες, από social media δράσεις έως ολοκληρωμένα προγράμματα, για προορισμούς και θεματικά προϊόντα. Δημιούργησε και διαχειρίζεται τη μεγαλύτερη ελληνική ταξιδιωτική πλατφόρμα discovergreece.com. H μεγάλη αξία της προκύπτει από τη φύση και τη θέση της, δεδομένου ότι μέτοχός της είναι ο ίδιος ο τουρισμός. Εχουμε στη διάθεσή μας στοιχεία και μελέτες, κυρίως μέσω του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ, που μας επιτρέπουν να σχεδιάζουμε στοχευμένα και, ως εκ τούτου, με εξαιρετικά αποτελέσματα. Γνωρίζουμε καλά, λοιπόν, τη μεγάλη εικόνα, ενώ ταυτόχρονα και παράλληλα έχουμε την τεχνική κατάρτιση να εκτελούμε σε υψηλό επίπεδο όλες τις δραστηριότητες. Το σημαντικότερο όμως όπλο μας, δομικό στοιχείο της εταιρείας, είναι η στρατηγική μας απόφαση να χτίζουμε διαρκώς συνεργασίες, συμμαχίες και συνέργειες. Αυτές οι τρεις λέξεις είναι η μεγάλη μας δύναμη.

– Ποια είναι η στρατηγική της εταιρείας;
– Ο οδικός χάρτης για τον τουρισμό 2021, η μελέτη στρατηγικής του ΣΕΤΕ που εκπονήθηκε το 2013 και επικαιροποιήθηκε το 2015, είναι ο βασικός οδηγός. Μέσα από εξαντλητικές μελέτες προκύπτει και η προτεραιότητα που δίνουμε στη διασύνδεση του τουρισμού με τον πολιτισμό και την αγροδιατροφή. Τηλεγραφικά θα σας έλεγα ότι συνοψίζεται στην προσπάθειά μας να «μεγαλώσουμε την αγορά για όλους». Αυτό μπορούμε να το πετύχουμε μέσα από τη βελτίωση των χαρακτηριστικών της ζήτησης. Δηλαδή, αύξηση της ταξιδιωτικής δαπάνης ανά διανυκτέρευση, άμβλυνση της εποχικότητας του τουρισμού, πιο ομοιόμορφη γεωγραφική κατανομή του εισοδήματος στη χώρα. Και όπως καταλαβαίνετε, μεγαλύτερη αγορά σημαίνει μεγαλύτερα οφέλη για όλους.

– Πώς χρηματοδοτείται;
– Η Marketing Greece είναι μοναδικό παγκόσμιο παράδειγμα εταιρείας που χρηματοδοτείται αποκλειστικά από ιδιωτικά κεφάλαια και προβάλλει τους προορισμούς της χώρας. Στις χώρες όπου υπάρχουν αντίστοιχες εταιρείες αφορούν συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Εμείς λειτουργούμε συμπληρωματικά στον δημόσιο τομέα.

Ερχόμαστε, με την ευελιξία που διασφαλίζει ο ιδιωτικός τομέας, να προσθέσουμε, να δώσουμε νέα δυναμική, να ενισχύσουμε με τις γνώσεις και την εξειδίκευσή μας.

– Δηλαδή, συνεργάζεστε με τον ΕΟΤ και τις περιφέρειες;
– Βέβαια. Συνεργαζόμαστε με όλους, με διαφορετικούς τρόπους ανά περίπτωση. Οπως συνεργαζόμαστε, εκτός από μεμονωμένους ιδιώτες, με τοπικές ενώσεις ξενοδόχων, πανελλήνιες κλαδικές ενώσεις, δήμους και οργανισμούς προβολής. Σύντομα θα ανακοινώσουμε μία πολύ σημαντική σύμπραξη, αποτέλεσμα κοπιώδους εργασίας πολλών πλευρών, που αποτελεί σημαντική εξέλιξη και βήμα προόδου.

– Σε ποιο πλαίσιο είναι η συνεργασία σας με μη τουριστικές επιχειρήσεις;
–Τα οφέλη από τον τουρισμό διαχέονται ευρύτερα και σε άλλους κλάδους, οπότε ο τουρισμός αφορά την αγροδιατροφή, το γενικό εμπόριο, την κατασκευή κ.λπ. Αλλά πέραν αυτού, δηλαδή των εταιρειών που εμμέσως εμπλέκονται με τον τουρισμό, όλες οι μεγάλες εταιρείες έχουν εκτεταμένα προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

Με χαρά παρατηρούμε ολοένα και περισσότερες εταιρείες να αναλαμβάνουν δράσεις κοινωνικής ευθύνης με αναπτυξιακό πρόσημο. Αυτό είναι το πεδίο όπου δραστηριοποιείται η Marketing Greece και αυτό αναγνωρίζεται από μεγάλες μη τουριστικές εταιρείες που μας εμπιστεύονται για πρωτοβουλίες που αφορούν στην τουριστική ανάπτυξη ενός τόπου.

– Υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα;
– Επειδή όλες οι καμπάνιες μας είναι ψηφιακές, τα αποτελέσματά τους είναι πολύ συγκεκριμένα. Η αξιολόγησή τους, όμως, δεν είναι μονοσήμαντη. Εμείς διαλέγουμε να πείθουμε για το αποτέλεσμα και μεθοδολογικά. Προσπαθούμε συνεχώς να ενημερωνόμαστε για τις παγκόσμιες τάσεις προβολής και προώθησης, να ανακαλύπτουμε και να χρησιμοποιούμε νέες προσεγγίσεις και να χαράζουμε τον δρόμο που ταιριάζει στο προϊόν της χώρας μας. Δημιουργούμε βήμα βήμα μια ιδιαίτερα σημαντική υπεραξία στον χώρο της επικοινωνίας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

– Ποιο είναι το μέλλον για τη Marketing Greece;
– Επειτα από πέντε χρόνια λειτουργίας, η Marketing Greece μετατρέπεται σε εξωστρεφή, σύγχρονο, μοναδικό σε πολλά σημεία φορέα του ιδιωτικού τομέα. Μεγαλώνει, ωριμάζει, εξελίσσεται σε κάτι ιδιαίτερα δημιουργικό και σημαντικό. Αποδεικνύεται ότι το όραμα του Ανδρέα Ανδρεάδη, τέως προέδρου ΣΕΤΕ, βρήκε το κατάλληλο έδαφος για να αναπτυχθεί. Οφείλουμε θερμές ευχαριστίες στην Aegean, στρατηγικό συνεργάτη, για τη διαχρονική υποστήριξη, αλλά και στους μεγάλους χορηγούς Sani/Ikos, Eurobank, Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και Coca-Cola Τρία Eψιλον. Οφείλω, όμως, και εγώ προσωπικά ένα μεγάλο μπράβο στην ομάδα μας, στα νέα παιδιά που εργάζονται στην εταιρεία, για το πάθος που δείχνουν και την εργατικότητά τους.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ