ΕΛΛΑΔΑ

Πυρ ομαδόν για το νέο εξεταστικό

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Ο κ. Γαβρόγλου χαρακτήρισε το σχέδιο αναλυτικότατο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Εκπαίδευση

Μία ημέρα μετά την παρουσίασή του, τη Δευτέρα, το σχέδιο του υπουργού Παιδείας για τη νέα δομή του λυκείου και το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ δέχεται από χθες τα ομαδικά πυρά από τα κόμματα και εκπαιδευτικούς. Δριμύτατη είναι και η κριτική στην πρόταση περί κατάργησης της διδασκαλίας των Λατινικών και αντικατάστασής τους με την Κοινωνιολογία. Η πρόταση έχει εισπράξει... μαύρο –εκτός από κόμματα της αντιπολίτευσης– από την ΟΛΜΕ, τη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων, την Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων, την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με αποτέλεσμα να αμφισβητείται η δήλωση του κ. Γαβρόγλου ότι έκανε διάλογο με τους φορείς. Το υπουργείο Παιδείας «απάντησε» με κείμενο ερωταπαντήσεων επί του σχεδίου, που μάλλον προδίδει αμηχανία και σύγχυση. Πόσο μάλλον όταν ο κ. Γαβρόγλου χαρακτήρισε το σχέδιο (Ρ/Σ «Στο Κόκκινο») χωρίς θολά σημεία και αναλυτικότατο.

Ειδικότερα, η τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ. Νίκη Κεραμέως δήλωσε ότι «έχει περάσει σχεδόν ενάμισης χρόνος αντικρουόμενων δηλώσεων από τον πρωθυπουργό και στελεχών της κυβέρνησης περί κατάργησης ή μη των Πανελλαδικών, και ακόμη οι πειραματισμοί δεν έχουν τέλος από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Τόση αναμονή, λοιπόν, για να βρεθούμε αντιμέτωποι με τη μεγαλειώδη κυβίστηση της κυβέρνησης, και από την ολική κατάργηση των Πανελλαδικών να επιστρέψουμε στις 4 δέσμες, σε ένα παλιό δηλαδή σύστημα, “στολισμένο” με την ιδεολογική πατίνα του ΣΥΡΙΖΑ... Ακόμη μία φορά παρακολουθήσαμε έναν αμήχανο και απροετοίμαστο υπουργό –με περισσή αλαζονεία– να προσπαθεί να δικαιολογήσει εις μάτην το αλαλούμ στις κυβερνητικές εξαγγελίες και τον επί μακρόν εμπαιγμό της εκπαιδευτικής κοινότητας». Απαντώντας στην κ. Κεραμέως, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι «αποδεικνύει ότι δεν έχει καταλάβει ή δεν είναι σε θέση να καταλάβει τα σημαντικά σημεία των ρυθμίσεων».

«Επιβεβαιώνεται πως πάνω στα ήδη τσακισμένα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών η κυβέρνηση ετοιμάζεται να “χτίσει” ένα σχολείο ακόμα πιο εξοντωτικό και ψυχοφθόρο. Ενα λύκειο με περισσότερες εξετάσεις, ακόμα πιο σκληρό και ανταγωνιστικό», ανέφερε η ΚΝΕ, ενώ ο Γ. Μαυρωτάς από το Ποτάμι εκτίμησε (Ρ/Σ 9,84) πως «η ανακοίνωση των αλλαγών έγινε μόνο για να έχει ο πρωθυπουργός τη δυνατότητα να κάνει αναφορά σε πρόσβαση στην τριτοβάθμια μόνο με το απολυτήριο στην ομιλία του στη ΔΕΘ».

Από την άλλη, η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών χαρακτήρισε την απόφαση να καταργηθεί η διδασκαλία των Λατινικών «απολύτως λανθασμένη και αναχρονιστική, η οποία θα επιφέρει την ακόμη μεγαλύτερη απομόνωση του μαθητικού πληθυσμού της χώρας από την ευρωπαϊκή πραγματικότητα και την περαιτέρω περιχαράκωσή του στον μονόπλευρο θαυμασμό του –αναμφίβολα σπουδαίου– ελληνικού πολιτισμού». Στο ίδιο πλαίσιο, ο Παν. Χουντής, μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων, ανέφερε στην «Κ» ότι «οι περισσότερες χώρες του Δυτικού Κόσμου αναγνωρίζουν την πολύπλευρη αυτή προσφορά και αναβαθμίζουν την ανθρωπιστική παιδεία, όπως προσφάτως έπραξε η Γαλλία».

Τέλος, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία ρωτάει «μήπως οι εξαγγελίες αναδεικνύουν κακή αντιγραφή, πρόχειρη συρραφή και βιαστική, άκριτη υιοθέτηση των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ;» και προσθέτει: «Ο εξοβελισμός της μαθηματικής καλλιέργειας από τον κορμό των μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου αναδεικνύει τη λανθασμένη κατανόηση της διεθνούς εκπαιδευτικής εγρήγορσης για τη μετάβαση της κοινωνίας και της παιδείας στην εποχή της διεπιστημονικότητας, της ψηφιακότητας και του Διαδικτύου, τριών διαστάσεων που έχουν συνδετικό κρίκο τα Μαθηματικά».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ