It’s Viral! Στην Αμερική του Trump καταστρέφουν ρούχα και παπούτσια της Nike

It’s Viral! Στην Αμερική του Trump καταστρέφουν ρούχα και παπούτσια της Nike

3' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είτε το θέλει είτε όχι, είτε το προκάλεσε ο ίδιος είτε όχι, ο Colin Kaepernick είναι αναμφίβολα το πρόσωπο των ημερών. Η Nike επέλεξε τον πρώην quarterback των San Francisco 49ers ως κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας για τα 30 χρόνια της καμπάνιας "Just Do It" και μέσα σε λίγες ώρες ο αθλητής του αμερικανικού ποδοσφαίρου είδε τον εαυτό του να πρωταγωνιστεί σε συζητήσεις και αντιπαραθέσεις στα social media προκαλώντας ακόμα και την αντίδραση του προέδρου Donald Trump.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Τον Σεπτέμβριο του 2016 ο τότε quarterback των San Francisco 49ers, στον αγώνα εναντίον των Green Bay Packers, φορώντας κάλτσες που απεικόνιζαν γουρούνια να φορούν το αστυνομικό πηλήκιο, αποφάσιζε να γονατίσει, κατά τη διάρκεια της ανάκρουσης του εθνικού ύμνου των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής ξεκινώντας έτσι μια ιδιαίτερη μορφή διαμαρτυρίας εναντίον των αδικιών που υφίστανται οι Αφροαμερικάνοι στις ΗΠΑ. "Δεν πρόκειται να σταθώ όρθιος και να κοιτάξω με υπερηφάνεια τη σημαία μιας χώρας που καταπιέζει τους μαύρους και τους έγχρωμους ανθρώπους. Για μένα το θέμα είναι μεγαλύτερο από το ποδόσφαιρο και θα ήταν εγωιστικό από πλευράς μου να κάνω πως δεν βλέπω. Υπάρχουν πτώματα στους δρόμους και άνθρωποι παίρνουν άδεια μετ΄ αποδοχών και αθωώνονται για φόνο", δήλωσε τότε ο αθλητής όταν ρωτήθηκε για την ενέργειά του.

It’s Viral! Στην Αμερική του Trump καταστρέφουν ρούχα και παπούτσια της Nike-1

Ο Kaepernick από τότε είναι άνεργος, με την πράξη του να βρίσκει πολλούς υποστηρικτές αλλά και πολλούς που την καταδίκασαν, μεταξύ αυτών και πολλοί διάσημοι πολιτικοί, οι οποίοι την θεώρησαν προσβλητική την κίνηση θεωρώντας ιερή τη στιγμή της ακρόασης του εθνικού ύμνου. Μάλιστα, ο Donald Trump έθεσε το θέμα ψηλά στην ατζέντα του ως υποψήφιος για την προεδρία παροτρύνοντας τους ιδιοκτήτες των ομάδων του πρωταθλήματος να απολύσουν κάθε παίκτη που προβαίνει στη διαμαρτυρία.

Η δικαίωση για τον Kaepernick ήρθε τον Σεπτέμβριο του 2017, όταν δεκάδες αθλητές αγνοώντας τις εντολές του Trump ρισκάροντας συμβόλαια εκατομμυρίων,  γονάτισαν στα στάδια κατά την ανάκρουση της αμερικανικής σημαίας πριν από τα ματς της National Football League. Η περίφημη πλέον κίνηση #taketheknee έχει γίνει συνώνυμο κατά της αστυνομικής βιαιότητας και της φυλετικής αδικίας στις ΗΠΑ τις τελευταίες ημέρες.

Και ερχόμαστε τώρα στη Nike, που μόνο καλό της έκανε όλη αυτή η ιστορία. O Kaepernick συμφώνησε με την Nike για ένα νέο συμβόλαιο, παρά το ενδιαφέρον που υπήρξε από άλλες μεγάλες εταιρείες αθλητικών ειδών.

Η σύνδεση του κεντρικού σλόγκαν της Nike με την ιστορία του Kaepernick είναι σαφής, ''Believe in something. Εven if it means sacrificing everything'', «Πίστεψε σε κάτι. Ακόμα κι αν σημαίνει πως πρέπει να θυσιάσεις τα πάντα».

"Ο Kaepernick έχει αξιοποιήσει τη δύναμη του αθλητισμού για να βοηθήσει τον κόσμο να προχωρήσει μπροστά. Είναι ένας από τους αθλητές- σύμβολα αυτής της γενιάς και θέλουμε να περάσουμε τα μηνύματά του στους νεότερους", σημείωσε ο αντιπρόεδρος της Nike, Gino Fisanotti.

It’s Viral! Στην Αμερική του Trump καταστρέφουν ρούχα και παπούτσια της Nike-2

Μέσα σε λιγότερο από 24 ώρες από τη στιγμή που ο αθλητής αποκάλυψε την αφίσα της καμπάνιας στο Twitter, η Nike είχε κερδίσει έκθεση στα μέσα ενημέρωσης με αξία που υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 43 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με την Apex Marketing Group. Το 75% των αντιδράσεων ήταν θετικές και ουδέτερες, ενώ το 25% αρνητικές. Οι μετοχές της εταιρείας έπεσαν 3,2% την Τρίτη, η μεγαλύτερη ημερήσια πτώση από τον Απρίλιο.

Ανάμεσα στους επώνυμους υποστηρικτές της καμπάνιας ήταν ο πρώην διευθυντής της CIA Τζον Μπρέναν, ο πρώην πρόεδρος του Ιράν Μαχμούντ Αχμεντινετζάντ και η τενίστρια Σερίνα Ουίλιαμς. Η Nike σκοπεύει να κυκλοφορήσει παπούτσι και t-shirt εμπνευσμένο από τον Κάπερνικ, ενώ θα ενισχύσει οικονομικά την εκπαιδευτική του καμπάνια με τίτλο «Μάθε τα δικαιώματά σου».

Την ίδια στιγμή πολλοί Αμερικανοί καταστρέφουν ρούχα και παπούτσια της Nike και ανεβάζουν τα πειστήρια στις σελίδες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καλώντας σε μποϊκοτάζ της εταιρείας. Ο Donald Trump δήλωσε ότι η διαφήμιση στέλνει «ένα πολύ κακό μήνυμα».

Η Nike ωστόσο ξέρει καλά το κοινό της και είναι πρόθυμη να ρισκάρει. Τα 2/3 είναι κάτω από 35 ετών και προέρχονται από πολλές διαφορετικές εθνικότητες, ενώ σχεδόν όλοι οι influencers στο χώρο της αθλητικής μόδας αναμένεται να τη στηρίξουν.

 

Περισσότερα celebrity news στο mustonline.gr.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή