ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στο υπουργείο Μεταφορών η αδειοδότηση υδατοδρομίων, σύμφωνα με το νομοσχέδιο

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Το νέο νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή έχει στόχο την απλοποίηση ορισμένων διαδικασιών, ώστε να περιοριστεί ο χρόνος έκδοσης των σχετικών αδειών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στον υπουργό Μεταφορών παραπέμπεται η αρμοδιότητα αδειοδότησης των υδατοδρομίων, παρά το γεγονός ότι ο ιδρυτικός νόμος της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) ήθελε τον έλεγχο και την αδειοδότηση των υδατοδρομίων να περνούν από τα χέρια της νέας Αρχής που επρόκειτο να αντικαταστήσει την ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας). Στο άρθρο 36 του σχετικού νόμου, που κατατέθηκε χθες, αναφέρεται ότι η άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου χορηγείται αποκλειστικά με απόφαση των συναρμόδιων υπουργών Ανάπτυξης, Μεταφορών και Ναυτιλίας. Σε περίπτωση που πρόκειται για υδατοδρόμιο σε λίμνη εξαιρείται ο υπουργός Ναυτιλίας. Ταυτόχρονα, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά κατατίθενται σε σχετική επιτροπή των συναρμόδιων υπουργείων. Ωστόσο, σύμφωνα με το ιδρυτικό ΦΕΚ της ΑΠΑ, η Αρχή διαθέτει τμήμα αδειοδότησης και πιστοποίησης υδατοδρομίων, το οποίο ήταν προγραμματισμένο να εκδίδει τις άδειες και να πραγματοποιεί τους σχετικούς ελέγχους.

Τα παραπάνω περιγράφονται στο τρίτο κατά σειρά σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια, το οποίο θυμίζει «γεφύρι της Αρτας», καθώς εκκρεμεί η κατάθεσή του εδώ και δύο χρόνια περίπου. Στο μεταξύ, οι εταιρείες επιχειρούν να δραστηριοποιηθούν στον χώρο των υδροπλάνων, χωρίς όμως να υπάρχει το απαιτούμενο θεσμικό πλαίσιο. Με βάση την έως τώρα νομοθεσία έχουν ήδη αδειοδοτηθεί τρία υδατοδρόμια. Το νέο νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή έχει στόχο την απλοποίηση ορισμένων διαδικασιών, ώστε να περιοριστεί ο χρόνος έκδοσης των σχετικών αδειών.

Στόχος του νομοσχεδίου είναι ο καθορισμός του πλαισίου αδειοδότησης για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών (υδατοδρομίων) με την περιγραφή συγκεκριμένης διαδικασίας για την έγκριση αίτησης και τεχνικού φακέλου, η παρουσίαση των υποχρεώσεων του φορέα λειτουργίας υδατοδρομίου, οι απαγορεύσεις και περιορισμοί που ισχύουν σε σχέση με άλλα μέσα παροχής μεταφορικού έργου, οι διαδικασίες ελέγχου και επιθεώρησης των υδατοδρομίων, καθώς και οι συγκεκριμένοι κανόνες που ισχύουν για την απο/προσθαλάσσωση αεροσκαφών σε υδάτινα πεδία. Μεταξύ των κυριότερων σημείων του σχεδίου νόμου:

• Δυνατότητα διαχωρισμού της διαδικασίας αδειοδότησης σε δύο στάδια, ώστε ο κάτοχος της άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου, εφόσον το επιθυμεί, να διαφοροποιείται από τον κάτοχο άδειας λειτουργίας και εκμετάλλευσης του υδατοδρομίου. Στόχος είναι η επιτάχυνση της διαδικασίας αδειοδότησης και η προώθηση χρηματοδοτήσεων μέσω ΣΔΙΤ.

• Διευκολύνεται η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης για την ίδρυση υδατοδρομίου σε λιμένα.

Στο μεταξύ, στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται διατάξεις που αφορούν τις αστικές αλλά κυρίως τις υπεραστικές συγκοινωνίες. Συγκεκριμένα, προβλέπει τις διαδικασίες επιλογής των σχημάτων που θα τις παρέχουν καθώς και τον τρόπο λειτουργίας τους, με βάση κοινοτικές οδηγίες. Πρακτικά, παρέχεται η δυνατότητα απευθείας ανάθεσης –αντί εκπόνησης διαγωνισμού– έργου αστικών συγκοινωνιών (ΚΤΕΛ) σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ