ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στη δεύτερη φάση περνούν οι τρεις κοινοπραξίες που διεκδικούν την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας. Οι κοινοπραξίες καλούνται να καταθέσουν οικονομικές και τεχνικές προσφορές έως τις 10 Δεκεμβρίου, προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία επιλογής για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα κατασκευαστεί στη χώρα την επόμενη δεκαετία.

Η Αττικό Μετρό ανακοίνωσε χθες την έναρξη του επόμενου σταδίου του διαγωνισμού για τη γραμμή 4, στο οποίο προχωρούν τρεις κοινοπραξίες (μετά τον αποκλεισμό της FCC - Archirodon - Μυτιληναίος):

• ΑΚΤΩΡ, Ansalso STP, Hitachi Rail Italy.
• TEPNA, Vinci, Siemens.
• J&P ΑΒΑΞ, Ghella, Alstom Transport.

Οι εκπρόσωποι των τριών κοινοπραξιών παρέλαβαν χθες το μεσημέρι τεύχη και σχέδια του έργου, προκειμένου να τα αξιολογήσουν και να καταθέσουν την προσφορά τους. Τα βασικά ερωτήματα σε σχέση με το έργο είναι σε αυτή τη φάση δύο: αν όλες οι πτυχές του έργου έχουν μελετηθεί επαρκώς (υπενθυμίζεται ότι υπήρξαν αλλαγές της τελευταίας στιγμής για τη θέση ορισμένων από τους σταθμούς και επομένως και για τη διαδρομή της σήραγγας). Και αν η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη και σε ποιον βαθμό (με τον χρόνο να περνά με τη διαγωνιστική διαδικασία είναι άγνωστο ποιο κομμάτι του έργου θα «προλάβει» τελικά να καλυφθεί από το ΕΣΠΑ και πόσο μεγάλο θα είναι το πακέτο που θα περάσει στην επόμενη προγραμματική περίοδο). Οι χρόνοι δεν πρόκειται να συντομεύσουν καθώς το έργο είναι μεγάλο (εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ), πολύπλοκο και οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό αποφασισμένοι να το «κερδίσουν».


Οι εκπρόσωποι των τριών κοινοπραξιών παρέλαβαν χθες το μεσημέρι τεύχη και σχέδια του έργου, προκειμένου να τα αξιολογήσουν και να καταθέσουν την προσφορά τους.

Λίγα λόγια για το έργο. Η διάρκεια της περιόδου κατασκευής είναι 8 χρόνια. Το τμήμα Αλσους Βεΐκου - Γουδί περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς (Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδί) και 12,8 χιλιόμετρα σήραγγας (εκ των οποίων τα 12 πρέπει να διανοιχτούν από τουλάχιστον δύο μετροπόντικες). Η γραμμή ξεκινά από το Γαλάτσι, περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου και «ανεβαίνει» προς την Πανεπιστημιούπολη καταλήγοντας στο Γουδί.

Το κατασκευαστικό έργο περιλαμβάνει εννέα ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα, δύο επίσταθμους πριν τον σταθμό Αλσος Βεΐκου (κάτω από τη Λεωφ. Βεΐκου) και μετά τον σταθμό Γουδί (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη) και δύο κτιριακά συγκροτήματα μέσα στο αμαξοστάσιο Σεπολίων: το νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας και το κτίριο συντήρησης και επισκευών. Τέλος, ο ανάδοχος πρέπει να εγκαταστήσει όλα τα απαιτούμενα ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα και να παραδώσει 20 αυτόματα τρένα χωρίς οδηγούς, όπως αυτά που θα κυκλοφορήσουν στο μετρό της Θεσσαλονίκης.

Στο έργο επίσης περιλαμβάνεται το σύνολο των οριστικών μελετών, των μελετών εφαρμογής και των υπόλοιπων μελετών που απαιτούνται, πρόσθετες έρευνες υπεδάφους όπου απαιτούνται, καθώς και όλες τις τοπογραφικές μελέτες και εργασίες. Ο ανάδοχος θα είναι υπεύθυνος για την αξιολόγηση και διαχείριση των κινδύνων, την παρακολούθηση της κατασκευής του έργου και τυχόν επιπτώσεων στη ζώνη επιρροής του, την ενίσχυση των εδαφών όπου απαιτηθεί κλπ.

Εν τω μεταξύ τις επόμενες ημέρες το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό θα αποφασίσει τον προσωρινό ανάδοχο για τις πρόδρομες εργασίες του μετρό (μετακινήσεις δικτύων, αρχαιολογικές εργασίες κλπ.). Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 8 εταιρείες και φέρεται να έχει μειοδοτήσει η ΤΕΡΝΑ με έκπτωση 20,38%. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου είναι 48,3 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Το έργο είναι υπό ένταξη στο ΕΣΠΑ και προς το παρόν έχει εγγραφεί στο ΠΔΕ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ