500 λέξεις με τον Νίκο Γεωργιάδη

500 λέξεις με τον Νίκο Γεωργιάδη

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Γεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε στο Οικονομικό Τμήμα της ΑΒΣΘ και πήρε το διδακτορικό του δίπλωμα από το ΕΚΠΑ. Δίδαξε σε δημόσια λύκεια και για τρία ακαδημαϊκά έτη στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με τη μελέτη της σκανδιναβικής αστυνομικής λογοτεχνίας. Τον Μάρτιο του 2018 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ηρόδοτος το βιβλίο του «Σκανδιναβική αστυνομική λογοτεχνία. Οψεις της κοινωνίας και της πολιτικής».

Ποια βιβλία έχετε αυτόν τον καιρό πλάι στο κρεβάτι σας;

Τα «Και τώρα, ανθρωπάκο;» του Χανς Φάλαντα, «Τα κακομαθημένα παιδιά της Ιστορίας» του Κώστα Κωστή, «Night Βlind» του Ράγκναρ Γιόνασον.

Ποιος ήρωας/ηρωίδα λογοτεχνίας θα θέλατε να είστε και γιατί;

Ο Φίλιπ Μάρλοου. Φαίνεται κυνικός παρά τον καλυμμένο ρομαντισμό του, ζει και δρα στο απειλητικό και αποξενωτικό σκηνικό της σύγχρονης μεγαλούπολης και δεν φοβάται να προχωρήσει στους κακόφημους δρόμους της και να δώσει τη δική του μοναχική μάχη ενάντια στη διαφθορά.

Διοργανώνετε ένα δείπνο. Ποιους συγγραφείς καλείτε, ζώντες και τεθνεώτες;

Σε ένα δείπνο για συγγραφείς της αστυνομικής λογοτεχνίας θα προσκαλούσα τους Ντάσιελ Χάμετ, Ρέιμοντ Τσάντλερ, Εντ Μακμπέιν, Τζέιμς Ελρόι, Ζαν-Πατρίκ Μανσέτ, Μάι Σιεβάλ, Περ Βάλεε και Στιγκ Λάρσον.

Ποιο ήταν το πιο ενδιαφέρον στοιχείο που μάθατε πρόσφατα χάρη στην ανάγνωση ενός βιβλίου;

Από το «Υπνος και θάνατος» του Εϊ Τζέι Καζίνσκι έμαθα ότι κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου είχαν δημιουργηθεί πυρηνικά καταφύγια στη Δανία για να φιλοξενήσουν την ηγεσία της χώρας σε περίπτωση πολέμου.

Ποιο κλασικό αστυνομικό βιβλίο διαβάσατε πρόσφατα για πρώτη φορά;

Το «Υπόθεση Λερούζ» του Εμίλ Γκαμποριό.

Και ποιο έχετε διαβάσει τις περισσότερες φορές;

Το «Ο κόκκινος θερισμός» του Ντάσιελ Χάμετ.

Γιατί αυτή η εμμονή με τη σαδιστική βία στη σκανδιναβική αστυνομική λογοτεχνία;

Εχουν «εμμονή με τη σαδιστική βία» ο Μανκέλ, ο Λαπίντους, ο Ιντρίδασον, η Χολτ; Είναι Σκανδιναβοί ο Τζέιμς Ελρόι, ο Τόμας Χάρις, η Μο Χάιντερ;

Τι μας αποκαλύπτει για τις κοινωνίες αυτές το σκανδιναβικό αστυνομικό μυθιστόρημα;

Τις σκοτεινές και λιγότερο γνωστές πλευρές τους που κρύβονται πίσω από την κομψή βιτρίνα του «σκανδιναβικού μοντέλου».

Πού οφείλεται η τεράστια επιτυχία του και πόσο λέτε ότι θα διαρκέσει; Μήπως έχει ήδη εξαντληθεί;

Στον ιδιαίτερο τρόπο που συνδυάζει τα κύρια χαρακτηριστικά του: τη θεματολογία του και την κοινωνικοπολιτική κριτική, τον ρεαλισμό, τη δημιουργία σύνθετων κεντρικών χαρακτήρων και τη σκηνογραφία του. Η διεθνής πορεία του αποτελεί ένα υπολογίσιμο λογοτεχνικό επίτευγμα και, όποιο κι αν είναι το μέλλον του, θα παραμείνει ως μία αξιοσημείωτη επιτυχία στη σύγχρονη λογοτεχνική ιστορία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή