LIFESTYLE

9 τρόποι για να προσαρμοστούμε πιο εύκολα στη ρουτίνα

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οι καλοκαιρινές διακοπές έχουν πολλά ωφελήματα στη σωματική και ψυχική μας υγεία. Όταν βρισκόμαστε σε διακοπές κοιμόμαστε καλύτερα, αναλαμβάνουμε λιγότερες ευθύνες και ερχόμαστε αντιμέτωποι με λιγότερους στρεσογόνους παράγοντες. Τι γίνεται όμως όταν τελειώνουν οι καλοκαιρινές διακοπές και πρέπει να επιστρέψουμε στην καθημερινότητα μας;

Είναι πολύ συχνό, με το τέλος των καλοκαιρινών διακοπών και τη σκέψη ότι θα γυρίσουμε στην καθημερινή μας ρουτίνα να νιώθουμε κάπως πεσμένοι. Συγκεκριμένα, μετά από τις καλοκαιρινές διακοπές πολλά άτομα αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να επανέλθουν στους φυσιολογικούς τους ρυθμούς. Πολλά άτομα παρουσιάζουν συμπτώματα όπως ανησυχία, πονοκέφαλο, ευερεθιστότητα, δυσκολίες στη συγκέντρωση, εύκολη κόπωση και αίσθημα μελαγχολίας.

Με ποιους τρόπους μπορούμε να προσαρμοστούμε ξανά στην καθημερινότητα μας:

1.Είναι σημαντικό, με την επιστροφή σας στο σπίτι να προσπαθήσετε να μπείτε ξανά σε πρόγραμμα σχετικά με τη διατροφή και τον ύπνο σας. Καλό είναι να έχετε μπει σε ένα πρόγραμμα κάποιες μέρες πριν την επιστροφή σας στη δουλειά έτσι ώστε να είναι πιο ομαλή η μετάβαση. Επίσης, αν έχετε αφήσει κάποιες υποχρεώσεις στη μέση, καλό είναι να τις έχετε τακτοποιήσει πριν την επιστροφή σας στη δουλειά.

2.Εκτιμήστε τις εμπειρίες που λάβατε από τις καλοκαιρινές σας διακοπές. Είτε περάσατε τις διακοπές σας στο βουνό είτε στη θάλασσα, είτε αν ήταν ένα Σαββατοκύριακο, μια εβδομάδα ή δύο εβδομάδες, εκτιμήστε τις εμπειρίες που έχετε πάρει και τις όμορφες στιγμές χαλάρωσης.

3.Μοιραστείτε με τα αγαπημένα σας πρόσωπα κάποιες από τις καλοκαιρινές σας εμπειρίες ή δείξτε τους φωτογραφίες. Έρευνες έχουν δείξει ότι το να μοιραζόμαστε τα θετικά γεγονότα στη ζωή μας με άτομα τα οποία θα ήθελαν να μας ακούσουν συμβάλλει στην ευημερία μας.

4.Προσπαθήστε να εντάξετε στην καθημερινότητα σας κάποια από τα πράγματα που απολαύσατε στις διακοπές σας. Με αυτό τον τρόπο η μετάβαση από τις διακοπές στην καθημερινότητα σας δε θα είναι τόσο δύσκολη.

5.Φέρτε στο μυαλό σας τις θετικές αναμνήσεις από τις διακοπές σας καθώς αυτό ενισχύει τη ψυχική μας ευεξία. Η αναπαραγωγή και αναβίωση των θετικών στιγμών ενισχύει τη χαρά μας.

6.Ένα από τα ευχάριστα πράγματα των διακοπών είναι το πλάνο που βάζουμε. Μετατρέψτε αυτό το πλάνο σε πλάνο με τους στόχους που έχετε για το Φθινόπωρο.

7.Χρησιμοποιήστε την ενέργεια που πήρατε από τις διακοπές σας για θετικές αλλαγές στην κοινωνική σας ζωή ή στην καριέρα σας.

8.Σχεδιάστε την επόμενη σας εξόρμηση ακόμα και αν είναι μια μονοήμερη εκδρομή έτσι ώστε να έχετε κάτι να περιμένετε.

9.Σημαντικό είναι να μην αφήνουμε να περάσουν μεγάλα διαστήματα χωρίς να κάνουμε έστω ένα μικρό διάλειμμα. Προσπαθήστε τα Σαββατοκύριακα να κάνετε πράγματα που σας ευχαριστούν και να φροντίζετε τον εαυτό σας.

 

Θεογνωσία Μεϊτανή
Εγγεγραμμένη Συμβουλευτική Ψυχολόγος, MSc
E-mail meitanitheognosia@gmail.com

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ