ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Daimler παρουσιάζει νέο πρωτοποριακό αυτόνομο όχημα

Το νέο μοντέλο διαθέτει σασί (πλαίσιο) που επιτρέπει την αλλαγή –σε λιγότερο από δύο λεπτά– μιας καμπίνας που περιλαμβάνει 12 θέσεις επιβατών σε καμπίνα που προσφέρει μεγάλο αποθηκευτικό χώρο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

H Mercedes παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα το πρώτο ηλεκτρικό της μοντέλο και συνεχίζει ακάθεκτη προσπαθώντας να καλύψει το χαμένο έδαφος έναντι των ανταγωνιστριών της στις ΗΠΑ, όπως η Tesla και η Waymo της Alphabet. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε νέο πρωτότυπο αυτόνομου ηλεκτρικού αυτοκινήτου που θα μετατρέπεται από επιβατικό με μεταφορική ικανότητα 12 επιβατών σε βαν μεταφοράς εμπορευμάτων. Το νέο μοντέλο διαθέτει σασί (πλαίσιο) που επιτρέπει την αλλαγή, σε λιγότερο από δύο λεπτά, μιας καμπίνας που περιλαμβάνει 12 θέσεις επιβατών σε καμπίνα που προσφέρει μεγάλο αποθηκευτικό χώρο. Τα νέα μοντέλα, ονόματι Vision Urbanetic, θα συνδέονται σε ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης στο Διαδίκτυο και θα έχουν τη δυνατότητα να αναλύουν την κίνηση στους δρόμους, να μεταβάλλουν τη διαδρομή που θα ακολουθήσουν και να αποφεύγουν τα σημεία με κυκλοφοριακή συμφόρηση, ανακοίνωσε τη Δευτέρα η Mercedes-Benz.

«Με το νέο μας σχέδιο υπογραμμίζουμε πως δεν θέλουμε να περιμένουμε για να δούμε τι θα συμβεί στη συνέχεια, θέλουμε να αρχίσουμε τη φάση της αυτόνομης οδήγησης το ταχύτερο δυνατόν», είπε Βόλκερ Μόρχινβεγκ, επικεφαλής του τμήματος βαν της Mercedes-Benz, κατά την παρουσίαση του πρωτοτύπου (δηλαδή αυτοκινήτου που δεν έχει ακόμη φτάσει στο στάδιο παραγωγής, αλλά αποτελεί τη βάση από την οποία θα μπορούσε να εξελιχθεί το αυτοκίνητο παραγωγής). Το νέο μοντέλο απευθύνεται πρωτίστως σε εταιρείες μεταφορών και σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των αστικών μαζικών μετακινήσεων, έχουν έλλειψη οδηγών και θέλουν να αξιοποιήσουν αποτελεσματικότερα τα ηλεκτρικά τους οχήματα, ανακοίνωσε η Daimler, μητρική εταιρεία της Mercedes-Benz. Το χρονοδιάγραμμα για την πιθανή παραγωγή του Vision Urbanetic θα αποκαλυφθεί στις 20 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο της έκθεσης εμπορικών οχημάτων ΙΙΑ στο Αννόβερο.

Η πρόοδος της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης (όπου δηλαδή δεν απαιτείται οδηγός για την ασφαλή μετακίνηση του οχήματος) έχει οδηγήσει σε σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών και νέων εταιρειών που πολλές φορές είναι θυγατρικές μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών. Η Daimler θα δοκιμάσει από το 2019 αυτόνομα λεωφορεία στην Καλιφόρνια με στόχο να κυκλοφορήσει στους δρόμους μέχρι το 2023 ρομποτικά ταξί. Η General Motors αναμένεται να αναπτύξει το 2019 τα δικά της ρομποτικά ταξί σε μεγάλες αμερικανικές πόλεις, βασισμένα στο ηλεκτρικό της μοντέλο Chevy Bolt. Περίπου το ίδιο διάστημα αναμένεται να κυκλοφορήσει και η Uber τα δικά της ρομποτικά ταξί βασισμένα στο XC90 της Volvo. H Mercedes-Benz προσφέρει ήδη υπηρεσίες μετακίνησης μέσω διαμοιρασμού επιβατικού αυτοκινήτου και βαν, την υπηρεσία Mytaxi και την εφαρμογή moovel που βοηθάει τους χρήστες να βρουν με ποιο τρόπο θα μεταβούν ταχύτερα στον προορισμό τους. Με το νέο διπλής χρήσης Vision Urbanetic η Mercedes-Benz ελπίζει πως θα καταφέρει να ανταγωνιστεί ακόμη πιο αποτελεσματικά άλλες εταιρείες. Η έκδοση βαν του οχήματος στοχεύει ειδικά στο StreetScooter της Deutsche Post (Γερμανικά Ταχυδρομεία).

Η γερμανική ταχυδρομική και μεταφορική εταιρεία σχεδιάζει να χρησιμοποιεί μόνο ηλεκτρικά βαν και ποδήλατα και ελπίζει να μπορέσει να πουλήσει αυτά τα οχήματα σε πελάτες όπως φούρνοι και αεροδρόμια. Για την ανάπτυξη του ηλεκτρικού βαν, η Deutsche Post συνεργάζεται με τη Ford και έχει ήδη ανακοινώσει πως θα βοηθήσει ώστε το όχημα να προσφέρεται προς πώληση σε παγκόσμιο επίπεδο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ