Επέστρεψαν από τις «διακοπές» λεωφορεία – τρόλεϊ

Επέστρεψαν από τις «διακοπές» λεωφορεία – τρόλεϊ

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια ανάσα «δροσιάς» αναμένουν οι επιβάτες με την εφαρμογή του χειμερινού προγράμματος δρομολογίων λεωφορείων, που τέθηκε σε ισχύ την περασμένη Τρίτη. Η δραματική κατάσταση του στόλου των λεωφορείων, οι ελλείψεις σε ανταλλακτικά και προσωπικό έχουν φέρει το συγκοινωνιακό έργο των λεωφορείων και τρόλεϊ στο χείλος του γκρεμού. Η εφαρμογή δε του θερινού προγράμματος, που συνεπάγεται περιορισμένα δρομολόγια, αυξημένες χρονοαποστάσεις μεταξύ των οχημάτων και σημαντική αναμονή στις στάσεις για τους επιβάτες, έφτασε φέτος το καλοκαίρι στο απροχώρητο. Η μετακίνηση με λεωφορεία ή τρόλεϊ κατά το φετινό καλοκαίρι μετατράπηκε σε στοίχημα για τους υποψήφιους επιβάτες.

Μοναδικές γραμμές που δεν θα λειτουργήσουν βάσει χειμερινού προγράμματος από την ερχόμενη Δευτέρα είναι αυτές που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο και η Χ80. Η περικοπή των δρομολογίων κάθε καλοκαίρι κρίνεται απαραίτητη, καθώς ξεκινά η περίοδος των αδειών των εργαζομένων και δεν επαρκούν ούτε οι οδηγοί ούτε το τεχνικό προσωπικό για την εξυπηρέτηση του πλήρους προγράμματος. Ωστόσο, κατά το καλοκαίρι κορυφώνεται και η τουριστική κίνηση, η οποία τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται με πολύ υψηλούς ρυθμούς και στην πρωτεύουσα. Κατά συνέπεια, ο περιορισμός του συγκοινωνιακού έργου αποτελεί εμπόδιο για τις μετακινήσεις των κατοίκων που έχουν μείνει στην πόλη αλλά και των επισκεπτών της. Ωστόσο, ελλείψει προσωπικού και ανταλλακτικών δεν υπάρχει άλλη λύση αυτή τη στιγμή. Ταυτόχρονα, τα λιγοστά οχήματα των ΟΣΥ που κυκλοφορούν είναι βρώμικα, πολλές από τις φθορές δεν επιδιορθώνονται, ενώ εξακολουθεί κάποιος να συναντά παλιά επικυρωτικά μηχανήματα, που δεν έχουν ξηλωθεί πλήρως.

Οι ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) σήμερα έχουν στη δύναμή τους 2.023 λεωφορεία εκ των οποίων μόλις τα 850 εκτελούν δρομολόγια. Πάνω από τα μισά οχήματα βρίσκονται ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια, καθώς είτε έχουν κριθεί ασύμφορα επιδιόρθωσης, είτε η εταιρεία δεν έχει τη δυνατότητα να προμηθευτεί τα απαιτούμενα ανταλλακτικά. Σε αυτά τα δεδομένα προστίθενται και οι σημαντικές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό, καθιστώντας τη συντήρηση των οχημάτων, που εξυπηρετούν περίπου 400 εκατ. μετακινήσεις στην Αθήνα σε ετήσια βάση, διαδικασία πολυτελείας.

Οι ΟΣΥ αδυνατούν –λόγω έλλειψης ρευστότητας– εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια να προχωρήσουν σε μαζικές παραγγελίες ανταλλακτικών, που θα μείωναν σημαντικά την τιμή μονάδας. Αποτέλεσμα είναι μεγάλη μερίδα των οχημάτων να ακινητοποιείται στα αμαξοστάσια, ενώ θα μπορούσαν να τροφοδοτούν το δίκτυο εξυπηρετώντας τουλάχιστον τα προγραμματισμένα δρομολόγια.

Χρόνος αναμονής

Σοβαρό πρόβλημα όμως αντιμετώπισαν οι επιβάτες και τον χειμώνα κατά τη διάρκεια του οποίου το συγκοινωνιακό έργο περιορίζεται περίπου κατά 30% την τελευταία τριετία. Ταυτόχρονα, ο χρόνος αναμονής στις στάσεις έχει αρχίσει και γίνεται εφιαλτικός για τους επιβάτες, καθώς ο περιορισμένος στόλος δεν επιτρέπει την εκτέλεση ούτε των –ήδη μειωμένων– δρομολογίων που είναι προγραμματισμένα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή