ΚΟΣΜΟΣ

Αποτελεσματική η AfD σε Facebook, Twitter

«Η γλώσσα μας είναι τα γερμανικά», αναγράφεται στην μπλούζα του οπαδού της AfD.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Γερμανία

ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ. Πιο δραστήριοι και αποτελεσματικοί στον χειρισμό των σόσιαλ μίντια αποδεικνύονται οι οπαδοί της Εναλλακτικής για τη Γερμανία (AfD) για την προώθηση της ατζέντας τους στις εκλογές του 2017. Αυτό προκύπτει από έρευνα του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου που μελετά την παρουσία των γερμανικών κομμάτων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το εθνικιστικό αντιμεταναστευτικό κόμμα κέρδισε για πρώτη φορά έδρες στο εθνικό κοινοβούλιο μετά την αναμέτρηση του περασμένου Σεπτεμβρίου, όταν απέσπασε το 12,6% των ψήφων. Σε σχέση με τους αντιπάλους της όμως η AfD εξασφαλίζει πολύ μεγαλύτερη διείσδυση του μηνύματός της στο Twitter και το Facebook. Τα μισά από τα ποστ που αναπαρήχθησαν στη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας αφορούσαν την AfD και οι αναρτήσεις της στο Facebook διανεμήθηκαν πενταπλάσιες φορές από κάθε άλλο κόμμα. Ενόψει των τοπικών εκλογών στη Βαυαρία και την Εσση, το κόμμα συγκεντρώνει ακόμη μεγαλύτερη προσοχή με συστηματικά ποστ που αφορούν την υποτιθέμενη εγκληματικότητα των μεταναστών και τα οποία αναπαράγονται μαζικά από τους υποστηρικτές της AfD.«Χρησιμοποιούν πολύ επιθετικά και πολωτικά μηνύματα, τα οποία προκαλούν τους χρήστες να αντιδράσουν πιο έντονα», σχολιάζει ο Χουάν Κάρλος Μεδίνα Σεράνο, επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου, που συγκέντρωσε τα στοιχεία. Η AfD, μαζί με περιθωριακές ακροδεξιές οργανώσεις, ήταν από τους πρώτους που κατέβηκαν στους δρόμους προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για το μαχαίρωμα του άνδρα στο Κέμνιτς τον περασμένο μήνα, για το οποίο συνελήφθησαν δύο αιτούντες άσυλο από το Ιράκ και τη Συρία. «Το Κέμνιτς είναι μεταξύ των δέκα δημοφιλέστερων hashtags στη Γερμανία τις τελευταίες δύο εβδομάδες», υπογραμμίζει ο Σεράνο.

Παρά τις επικρίσεις από τα παραδοσιακά κόμματα και τους δημοσιογράφους επειδή στις διαδηλώσεις βρέθηκαν να βαδίζουν δίπλα δίπλα με νεοναζί, η AfD έχει αυξήσει την επιρροή της, σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσκοπήσεις. Εκπρόσωπος του κόμματος ισχυρίζεται πως η AfD χρησιμοποιεί τα σόσιαλ μίντια για να επικοινωνεί με τους υποστηρικτές και να καταλαβαίνει τις ανησυχίες τους, προκειμένου να τις διατυπώνει με τη μορφή πολιτικών αιτημάτων. Αρνήθηκε να δώσει στοιχεία για το ποσό που δαπανάται σε σόσιαλ μίντια, αλλά εξήγησε ότι μεγάλο κομμάτι της διαχείρισής τους γίνεται από εθελοντές. Οπως και με τις αμερικανικές εκλογές του 2016, υπάρχει η ανησυχία ότι οι ψηφοφόροι στη Γερμανία επηρεάζονται από fake news, αλλά η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η διασπορά ψεύτικων ειδήσεων είναι αμελητέα στη Γερμανία. Από ένα δείγμα 350 εκατ. tweets που εξετάστηκαν στους επτά μήνες πριν από τις εκλογές, κανένα από τα 100 δημοφιλέστερα μηνύματα δεν περιείχε fake news, αλλά 51 εξ αυτών (πάνω από τα μισά δηλαδή) αφορούσαν την AfD.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ