Υποβολείο

2' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η διαφορά τους με τους «παλιούς» δεν βρίσκεται στο «ηθικό πλεονέκτημα», όπως ασκόπως επαναλαμβάνουν σαν κομμένες κεφαλές. • Ως προς το ήθος, όπως και στην κομματική «χρήση» του κράτους, τάλε κουάλε με τους «παλιούς» είναι οι ψευδοριζοσπάστες. • Η διαφορά βρίσκεται στον κυνισμό· στην αν-αισχυντία. • Οι «παλιοί», για παράδειγμα, προσπαθούσαν να κρύψουν κάποτε ότι διόρισαν στο άψε σβήσε μια «ευνοούμενη» στη μέση εκπαίδευση για να την αποσπάσουν αμέσως σε κάποιο υπουργείο • κι από εκεί κατευθείαν στην ΕΡΤ, παρά τω προέδρω κι υπό την «αιγίδα» του, • όπου σε λίγο σχεδόν διοικούσε «αντ’ αυτού» το παντοδύναμο τότε ίδρυμα. • Τούτοι εδώ δεν κρύβουν ότι έκαναν υπουργό μια νεαρή την οποία διόρισαν ως «καθαρίστρια» για να την καθίσουν εν τω άμα σε «ευγενέστερες» καρέκλες κι αποκεί αστραπιαία σε κυβερνητικούς θώκους. • Οχι μόνο δεν αισχύνονται, καμαρώνουν κιόλας. • Η αναισχυντία είναι το «πλεονέκτημά» τους. •  Ξέρουν σε ποιους καιρούς ζουν και σε ποια λαμογιοκοινωνία απευθύνονται. •

«Για να κοιμόμαστε λίγο παραπάνω». • Γι’ αυτό «συνέλαβε» ο Γαβρόγλου την «ιδέα» να αρχίζουν τα σχολεία μία ώρα αργότερα – στις 9. • Ποιος άλλος από μια κυβέρνηση–καφενείο εκ καφενοβίων απαρτιζόμενη και καφενειακώς λειτουργούσα θα συνελάμβανε ποτέ μια τέτοια «ιδέα». • Η απορία είναι τι άραγε φοβήθηκαν και μετέθεσαν για του χρόνου τον μπουναμά «μια ώρα ύπνος παραπάνω». •

Από κουρέλια και ρεταλάκια είναι φτιαγμένο το «Οραμα» που διακατέχει τον Τσίπρα «τώρα που βγήκαμε απ’ τα μνημόνια». • Κάτι άρχισε να λέει σχετικά στο σαλονικιώτικο σόου του • αλλά είναι φαίνεται τόσο ισχυρό αυτό το Οραμα, που σε λίγο δεν το θυμόταν ούτε ο λογογράφος του. • Εδώ, μόλις που κατόρθωσαν να συρράψουν μια άθλια σούμα υποσχέσεων και παροχών • –αλλά φτου κακά η «παροχολογία» βεβαίως. • Κι όσον αφορά την Ανάπτυξη, την Παραγωγή, τις Επενδύσεις, • ε, γι’ αυτά υπάρχει κι εκείνη η παρτσακλή έκθεση ιδεών για την «Ολιστική Ανάπτυξη». • Τι κούραση. • Τι κουρασμένη κατάσταση. • Ξεπνοημένη, σερνάμενη… •

Πολλή αναποδιά αυτό το καλοκαίρι. • Αφού ούτε καν οι αναγνωστικές επιλογές μου ευτύχησαν. • Είπα να διαβάσω λίγη σύγχρονη ελληνική πεζογραφία • και διάλεξα τέσσερα-πέντε βιβλία. • Γνωστών ή και πολύ γνωστών σύγχρονών μας συγγραφέων. • Τι φλυαρία, τι σπατάλη λέξεων, τι λίγο «διάφορο» από τόσες πολλές σελίδες – έως και «τούβλο» καθένα βιβλίο. • Μια ενδιαφέρουσα ιδέα εδώ, • ένα θέμα με ψαχνό, που όμως διασπάται από «κοινωνικοπολιτικά» σχόλια σαν άρθρα επικαιρότητας στις εφημερίδες – κι εξαερώνεται. • Ενα «υποσχόμενο» πρόσωπο εκεί, μισοφευγάτο και χαρισματικό, που θαλασσοδέρνεται μέσα σε σελίδες ευθυμογραφίας κι «αγγελοκρουσμάτων», • ώσπου όλα να τελειώσουν σα μια σαπουνόφουσκα που σκάει. • Ενα φιλόδοξο εγχείρημα εκεί, να «ειπωθεί κάτι» για μια παλιότερη εποχή μας, • όπου είτε η αδυναμία να συντεθεί ένα ετερόκλητο υλικό σε ενιαία μυθιστορηματική δομή • είτε η αποτυχημένη προσπάθεια για μια «νεωτερική» δομή, • οδηγούν σ’ ένα αποσπασματικό κι άνευρο αποτέλεσμα • το οποίο μάλιστα εκθέτει και τον τίτλο του βιβλίου. • Διότι όταν το τραγούδι δεν «τραγουδάει», • αλλ’ άχαρα κι αδικαίωτα δανείζει εδώ κι εκεί κάποιους στίχους του, • τι θες και το επικαλείσαι; • Τέλος πάντων, δικαιώθηκα τουλάχιστον διαβάζοντας το βιβλίο «Είμαστε αστρόσκονη – Σύμπαν, μια ιστορία δίχως τέλος» του εκλεκτού μας αστροφυσικού Διονύση Π. Σιμόπουλου (Μεταίχμιο), • το οποίο έβαλε σε τάξη και συμπλήρωσε κάποιες σκόρπιες γνώσεις που είχα για το… χάος ολόγυρα. • (Με το «ένδον» τι θα γίνει). •

«Είμαστε αστρόσκονη» μεν, που γυροφέρνει στην Ελλάδα όμως. • Δύσκολο να προκύψει εδώ κάτι νέο • –κάτι σαν Οραμα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή