Ολοκληρώνεται το πόρισμα για το «Αγία Ζώνη»

Ολοκληρώνεται το πόρισμα για το «Αγία Ζώνη»

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H πραγματογνωμοσύνη του τομέα ναυπηγικής τεχνολογίας του ΕΜΠ για το ατύχημα του «Αγία Ζώνη ΙΙ» θα παραδοθεί στην Εισαγγελία Πειραιά την επόμενη εβδομάδα, όπως είπε στην «Κ» ο επικεφαλής του εργαστηρίου, καθηγητής Δημήτριος Παντελής. Ο κ. Παντελής, που πήρε την εντολή για την πραγματογνωμοσύνη από την 5η ανακρίτρια του Πειραιά, αρνήθηκε να αποκαλύψει τι περιλαμβάνουν τα ευρήματά του. Να σημειωθεί ότι η Εισαγγελία και το ΑΣΝΑ έχουν διατάξει άλλους φορείς ή πρόσωπα να προχωρήσουν σε διενέργεια πραγματογνωμοσύνης.

Σύμφωνα με χθεσινές πληροφορίες των «Νέων», σε αυτήν δεν θα αποκλείεται το ενδεχόμενο της δολιοφθοράς. Τον Δεκέμβριο του 2017 ο πλοιοκτήτης του «Αγία Ζώνη ΙΙ» κ. Θόδωρος Κουντούρης είχε πει στην «Κ» ότι ο τρόπος με τον οποίο είχε παραμορφωθεί η λαμαρίνα του κύτους του σκάφους, προς τα μέσα, ενίσχυε την ένδειξη βομβιστικής ενέργειας που οδήγησε στη βύθιση του πλοίου. Στο κουφάρι του πλοίου βρέθηκε ένα ρήγμα, ενός επί ενάμισι μέτρου, στη δεξιά πλευρά του, κάτω από την ίσαλο γραμμή. Στο σημείο αυτό η λαμαρίνα του πλοίου έχει λυγίσει με φορά προς τα μέσα. Ορισμένα μέλη του συνεργείου ανέλκυσης του πλοίου, με μεγάλη εμπειρία σε παρόμοιες επιχειρήσεις, δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο το ρήγμα να προκλήθηκε από πρόσκρουσή του σε κάποιον βράχο την ώρα της βύθισης.

Το ρήγμα, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις ειδικών, δεν ήταν δυνατόν να οδηγήσει στη βύθιση του πλοίου αν προκλήθηκε πριν από την απότομη κλίση που αυτό πήρε τη νύχτα της 9ης προς 10η Σεπτεμβρίου γύρω στη 1.05 π.μ. Ηταν η στιγμή που ο μηχανικός του «Αγία Ζώνη ΙΙ» (Γ.Ρ.), ο οποίος κατέθεσε στο πλαίσιο της προανάκρισης, είπε ότι άκουσε έναν δυνατό θόρυβο «σαν να κλείνει μια πόρτα», κατέβηκε στο μηχανοστάσιο χωρίς να αντικρίσει νερά και στη συνέχεια ανέβηκε στην κουβέρτα, όπου διαπίστωσε ότι το πλοίο έπαιρνε κλίση με μεγάλη ταχύτητα. Ενας ειδικός διαπίστωσε, για λογαριασμό του πλοιοκτήτη Θ. Κουντούρη, ότι εάν το ρήγμα της δεξιάς πλευράς προκλήθηκε πριν από τη βύθιση του πλοίου, θα μπορούσε να προκαλέσει και μια κλίση 16 μοιρών ικανή να το βουλιάξει. Σε κάθε περίπτωση, οριστικές απαντήσεις θα δοθούν όταν ολοκληρωθούν οι έρευνες των εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι και καλούνται να συμπληρώσουν τα κομμάτια που λείπουν και να εξηγήσουν τι ακριβώς συνέβη τη μοιραία νύχτα και πώς φθάσαμε στη βύθιση του πλοίου.

Ταυτόχρονα με αυτή την εξέλιξη, το ταμείο για την καταβολή των αποζημιώσεων στους πληγέντες από τη ρύπανση που προκάλεσε η πετρελαιοκηλίδα (IOPC) πρόκειται να ανακοινώσει τις επόμενες ημέρες στοιχεία για τις καταβολές αποζημιώσεων σε επιχειρήσεις και πολίτες που έχουν κάνει σχετικές αιτήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», προκαταβολές έναντι των αποζημιώσεων έχουν δοθεί σε επιχειρήσεις που έλαβαν μέρος στην απορρύπανση (λόγος γίνεται για 10% του συνόλου των αιτουμένων ποσών). Κάποια στιγμή μετά τον Απρίλιο του 2018, οι πληρωμές σταμάτησαν, μεταξύ των άλλων διότι με επιστολή τους σύλλογοι από τη Σαλαμίνα εμφανίζονταν να καταγγέλλουν στο ταμείο ότι γίνεται κακοδιαχείριση των ποσών που διατίθενται ή θα διατεθούν. Σε έρευνα που ακολούθησε, αποδείχθηκε ότι οι σύλλογοι που υποτίθεται ότι είχαν στείλει την επιστολή δεν την είχαν καν συντάξει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή