Στην περίφημη «front row», την πρώτη σειρά, οι καλεσμένοι φορούσαν σμόκιν. Το επίσημο dress code είχε γιορτινό λόγο ύπαρξης, καθώς δεν επρόκειτο για άλλη μία επίδειξη της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης, αλλά για μια ειδική παρουσίαση των 50 χρόνων ενός γνήσιου αμερικανικού ονείρου. Στη στοά Bethesda στο Σέντραλ Παρκ, στις 7 Σεπτεμβρίου, ο Ραλφ Λόρεν γιόρταζε μισό αιώνα δημιουργικής και επιχειρηματικής επιτυχίας με ένα σόου, που κάλυπτε το από-το-πρωί-έως-το-βράδυ φάσμα των συλλογών του οίκου του, κι ένα δείπνο γύρω από το σιντριβάνι Bethesda, όπου σύμφωνα με πληροφορίες το κρέας που σερβιρίστηκε προερχόταν από το ράντσο του στο Κολοράντο.

Ντυμένος με σμόκιν-σακάκι, τα αγαπημένα του τζιν και καουμπόικες μπότες και περιτριγυρισμένος από καλούς φίλους, όπως η Χίλαρι Κλίντον, ο Μπρους Σπρίνγκστιν, ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο και ο Κάνι Γουέστ, ο Λόρεν απολάμβανε την πρόποση της Όπρα Γουίνφρεϊ, η οποία σημείωνε ότι «εκείνο που σίγουρα ξέρω είναι ότι αυτό που είναι αληθινό είναι αυτό που διαρκεί».

Η διάρκεια είναι σήμα κατατεθέν του 78χρονου Λόρεν, ο οποίος μοιάζει να εκπροσωπεί την Αμερική που (ακόμα) αγαπάει τον εαυτό της. Στη μεγάλη πορεία των 50 ετών, το γνώριμο μπλουζάκι Polo, που ξεκίνησε ως αγαπημένο Τ-shirt των Αμερικανών «WASPs», των λευκών Αγγλοσαξόνων προτεσταντών, μελών ιδιωτικών κλαμπ, εξελίχθηκε σ’ ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα λογότυπα παγκοσμίως. Μια προσωπική νίκη για τον Λόρεν, ο οποίος γεννήθηκε ως Ραλφ Λίφσιτζ από οικογένεια με εβραϊκές ρίζες, στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης το 1939.

 


Στην επετειακή επίδειξη της Νέας Υόρκης η πασαρέλα υποδέχτηκε λουκ από τις διαφορετικές συλλογές του οίκου Ralph Lauren.

 

Προσωπικές φιλοδοξίες

«Πώς θέλουμε να ζήσουμε τη ζωή μας; Ποιες είναι οι φιλοδοξίες μας;» τον θυμάμαι να μας ρωτάει στην πρώτη δημόσια ομιλία του στην Ευρώπη, στο πλαίσιο ενός διεθνούς συνεδρίου για τον χώρο της πολυτέλειας, οργανωμένο από τη Σούζι Μένκες, συντάκτρια μόδας της εφημερίδας International Herald Tribune στο Παρίσι, το 2002.

Για τον ίδιο, η απάντηση ήταν η δημιουργία ενός λαϊφστάιλ γίγαντα και μιας προσωπικής περιουσίας που σύμφωνα με τον οίκο Forbes ξεπερνά σήμερα τα 7 δισ. δολάρια. Αφετηρία ένα δάνειο 50 χιλιάδων δολαρίων κι ένα πολύ μικρό γραφείο στο Empire State Building της Νέας Υόρκης. Εκεί, το 1967 άρχισε να σχεδιάζει και να παράγει γραβάτες, σημειώνοντας την πρώτη του ουσιαστική επιτυχία, όταν το πολυκατάστημα Neiman Marcus του ζήτησε να εκτελέσει μια παραγγελία 1.200 κομματιών.

Το αντρικό Polo μπλουζάκι έκανε πρεμιέρα το 1972 σε παλέτα 17 χρωμάτων, ενώ έναν χρόνο νωρίτερα ο Λόρεν είχε ανοίξει την πρώτη του μπουτίκ στο Ροντέο Ντράιβ του Μπέβερλι Χιλς στην Καλιφόρνια, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που ένας Αμερικανός σχεδιαστής άνοιγε το δικό του κατάστημα. To 1974, ο «Υπέροχος Γκάτσμπι» του Ρόμπερτ Ρέντφορντ γοήτευε το κοινό ντυμένος διά χειρός Ραλφ Λόρεν στη βασισμένη στο έργο του Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ ομώνυμη ταινία του Τζακ Κλέιτον, ενώ ρούχα του Λόρεν φορούσαν λίγα χρόνια αργότερα η Νταϊάν Κίτον και ο Γούντι Άλεν στον «Νευρικό εραστή».

Από τη μία η δική του δίψα για επιτυχία και από την άλλη η ανάγκη των υπολοίπων για μια αίσθηση άνεσης μέσα σε λειτουργικά ρούχα με ταυτότητα οδήγησαν τον Λόρεν στο χτίσιμο ενός «καθαρού» προϊόντος με αμερικανική «ψυχή», σε διαφημιστικές καμπάνιες με «αφήγημα» και σε μια πληθωρικότητα που αποτέλεσε την άλλη όψη του στυλιστικού νομίσματος σε σχέση με τον ήσυχο μινιμαλισμό του συμπατριώτη του Κάλβιν Κλάιν. Και ποιος ξεχνάει ότι η Ρέιτσελ (Τζένιφερ Άνιστον) στα «Φιλαράκια» ονειρευόταν να δουλέψει στην εταιρεία του, πράγμα που κατάφερε, καταλήγοντας να τον συναντήσει στο ασανσέρ;

Πέρα από τις γυναικείες και τις αντρικές συλλογές ρούχων, η ανάπτυξη των αρωμάτων και των αξεσουάρ έδωσε στον Λόρεν εισιτήριο για μια αυξανόμενα παγκοσμιοποιημένη παρουσία, ενώ το 1997 η εταιρεία εισήλθε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Παράλληλα με την επαγγελματική του δράση, ο Λόρεν ανέπτυξε και ισχυρή φιλανθρωπική δραστηριότητα, και ο ίδιος ήταν ένας από τους πρωτεργάτες της καμπάνιας εναντίον του καρκίνου του στήθους Fashion Targets Breast Cancer, σχεδιάζοντας το γνώριμο Τ-shirt με τον «στόχο».

 


Η Ρίκι Λόρεν με τη Χίλαρι Κλίντον.

 

Η επόμενη μέρα

Η βιομηχανία της μόδας συχνά αναρωτιέται πώς μπορεί να εξελιχθεί ο οίκος σε μια μετά Ραλφ εποχή. Ο ίδιος αποφάσισε να αφήσει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου το 2015, κρατώντας για τον εαυτό του τα δημιουργικά ηνία της εταιρείας ως καλλιτεχνικός διευθυντής. To 2017 ο οίκος ανακοίνωσε το κλείσιμο του flagship-καταστήματος της Polo στην Πέμπτη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης, ως μέρος γενικότερων περικοπών, σημάδι των δύσκολων οικονομικά καιρών. Πηγές αναφέρουν ότι τα επόμενα πέντε χρόνια η εταιρεία σκοπεύει να ενισχύσει με 100 εκατ. δολάρια το Μάρκετινγκ, ενώ ποντάρει στις ψηφιακές πωλήσεις και δίνει έμφαση σε δυναμικές αγορές όπως η κινεζική.

Στο μεταξύ, χιλιάδες από τους 12 εκατ. ακολούθους των επίσημων λογαριασμών του πολυεπίπεδου οίκου στο Instagram είδαν τον Λόρεν χαμογελαστό δίπλα στη γυναίκα του Ρίκι, με την οποία παντρεύτηκαν το 1964, και στα παιδιά τους Άντριου, Ντέιβιντ και Ντίλαν στο Σέντραλ Παρκ στις 7 Σεπτεμβρίου. Γιατί αυτό το αμερικανικό όνειρο συνεχίζεται... ■

 

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ