ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Ariadne Airport Group ανάδοχος για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η Ariadne Airport Group, υπό την κοινοπραξία της Τέρνα με την ινδική GMR Airports, είναι και επισήμως ο ανάδοχος του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης. Επειτα από μήνες καθυστερήσεων, το υπουργείο ενέκρινε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού και πλέον η σύμβαση παραχώρησης παίρνει τον δρόμο για το Ελεγκτικό Συνέδριο, ώστε κατόπιν να υπογραφεί και να κατατεθεί προς έγκριση στη Βουλή.

Η απόφαση έγκρισης του αποτελέσματος του διαγωνισμού υπεγράφη πριν από μία εβδομάδα και αναρτήθηκε χθες στη Διαύγεια. Πρόκειται για την κατάληξη μιας ιδιαίτερα μακράς διαγωνιστικής διαδικασίας, που ξεκίνησε το 2008, επαναλήφθηκε υπό νέους όρους το 2014 και έλαβε πλήθος παρατάσεων, με τα τεύχη του διαγωνισμού να τροποποιούνται ακόμα και μέχρι πριν από μερικές εβδομάδες. Χαρακτηριστικό είναι ότι η Ariadne Airport Group ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος τον Μάιο του 2017 και συνεπώς χρειάστηκε σχεδόν ενάμισι έτος για να κατακυρωθεί το αποτέλεσμα. Πάντως, το χρηματο-οικονομικό μοντέλο του έργου ελέγχθηκε και επαληθεύθηκε από ανεξάρτητο ελεγκτικό φορέα στο τέλος του περασμένου Μαΐου.

Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης θα αντικαταστήσει το «Ν. Καζαντζάκης» που βρίσκεται μέσα στην πόλη του Ηρακλείου. Το αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει έναν μεγάλο αεροδιάδρομο (3,2 χλμ.) και συνδετήριους τροχόδρομους και βιοκλιματικό κεντρικό κτίριο. Στην ίδια σύμβαση περιλαμβάνεται η κατασκευή 18 χλμ. αυτοκινητοδρόμου, για τη σύνδεση με τον βόρειο και νότιο οδικό άξονα, αλλά και η εκμετάλλευση εμπορικής ζώνης 400 στρεμμάτων (στο πρότυπο του αεροδρομίου της Αθήνας). Το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου είναι προϋπολογισμού 480 εκατ. ευρώ, ενώ η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου 180 εκατ. ευρώ (από 220 εκατ. ευρώ που προέβλεπαν τα τεύχη δημοπράτησης). Επίσης, το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου στην εταιρεία παραχώρησης «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης» ανέρχεται σε 45,9%, ενώ η εταιρεία θα έχει μηδενικό δανεισμό, επομένως το Δημόσιο θα εισπράττει μερίσματα από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του αεροδρομίου και παράλληλα δεν προκύπτει επιβάρυνση για το δημόσιο χρέος.

Οσον αφορά τη συνέχεια, η σύμβαση θα σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο και, εφόσον δοθεί το πράσινο φως, θα υπογραφεί και θα οδηγηθεί προς κύρωση στη Βουλή (το νωρίτερο τέλη Νοεμβρίου). Η περίοδος κατασκευής θα διαρκέσει 5 έτη και η περίοδος παραχώρησης ακόμα 32 έτη. Το νέο διεθνές αεροδρόμιο εκτιμάται ότι θα διπλασιάσει τις αφίξεις στην Κρήτη, ενώ σύμφωνα με την οικονομική προσφορά της κοινοπραξίας τα τέλη αεροδρομίου θα είναι αντίστοιχα με εκείνα των Χανίων (που είναι περιφερειακό αεροδρόμιο).

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ