Ψάχνουν στο Internet, αγοράζουν από τα καταστήματα

Ψάχνουν στο Internet, αγοράζουν από τα καταστήματα

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πιστοί στις αγορές από το φυσικό κατάστημα παραμένουν οι Ελληνες καταναλωτές, αν και χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο είτε για αγορές από το εξωτερικό είτε κυρίως για έρευνα αγοράς. Σύμφωνα με δημοσκόπηση της εταιρείας ερευνών αγοράς GfK υπό τον τίτλο «Future Buy», 47% των Ελλήνων αγοραστών δηλώνουν ότι αρχικά ψάχνουν στο Διαδίκτυο τα προϊόντα που θέλουν να προμηθευτούν και στη συνέχεια επισκέπτονται ένα φυσικό κατάστημα για να τα αγοράσουν. Την αντίθετη πορεία ακολουθεί το 16%, αυτοί δηλαδή που εντοπίζουν ένα προϊόν σε φυσικό κατάστημα, αλλά τελικά το αγοράζουν ηλεκτρονικά. Με άλλα λόγια, στην Ελλάδα υπερισχύει –τουλάχιστον για την ώρα– το λεγόμενο «webrooming» έναντι του «showrooming».

Η εξοικονόμηση χρημάτων αποτελεί το βασικό κίνητρο για τις αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα, με το 65% να αναφέρει αυτό ως πρωταρχικό λόγο της προτίμησης στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Το αντίστοιχο ποσοστό στην κατηγορία των λεγόμενων Leading Edge Consumers – LEC, την αντιπροσωπευτική ομάδα καταναλωτών δηλαδή που θεωρείται ότι σκιαγραφεί τις επερχόμενες τάσεις στις αγορές, είναι πολύ υψηλότερο, 89%.

Από την άλλη, κύριος αποτρεπτικός παράγοντας για τη μη πραγματοποίηση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα αλλά εν γένει και για τη μη πραγματοποίηση ηλεκτρονικών συναλλαγών είναι ο φόβος για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων και ακολουθούν τα υψηλά έξοδα αποστολής. Το μεν πρώτο συγκέντρωσε ποσοστό 63%, το δε δεύτερο 59%.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι τρεις κυριότεροι παράγοντες που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών είναι οι κριτικές στο Διαδίκτυο για τα προϊόντα από άλλους καταναλωτές, χρήστες ή ειδικούς, οι ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών και οι ιστοσελίδες με προσφορές και, τέλος, η εξυπηρέτηση και ενημέρωση από τον πωλητή στο κατάστημα.

Με άλλα λόγια, ακόμη και αν η πλειονότητα των καταναλωτών δεν ψωνίζει από τα ηλεκτρονικά καταστήματα, το Διαδίκτυο διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο και μάλιστα ποικιλοτρόπως στη διαμόρφωση της αγοραστικής συμπεριφοράς. Δεν είναι τυχαίο ότι η κατηγορία των LEC, και μάλιστα αυτή που ανήκει ηλικιακά στους λεγόμενους «millennials» (πρόκειται για όσους γεννήθηκαν μεταξύ των ετών 1980 – 2000), υποστηρίζει σε ποσοστό 75% ότι οι λιανέμποροι, οι διαφημίσεις και οι μάρκες έχουν μικρότερη επιρροή στη διαδικασία των αγορών τους σε σύγκριση με το παρελθόν. Επίσης, οκτώ στους δέκα καταναλωτές της ίδιας ομάδας δήλωσαν ότι η φορητή συσκευή (κινητό ή tablet) τείνει να γίνει το σημαντικότερο εργαλείο για τις ηλεκτρονικές τους αγορές.

Η έρευνα «Future Buy» καλύπτει 35 χώρες και 18 κατηγορίες προϊόντων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή