ΚΟΣΜΟΣ

Η ταχεία Τελ Αβίβ - Ιερουσαλήμ άργησε 10 χρόνια

Ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπέντζαμιν Νετανιάχου κοιτάει από το παράθυρο του τρένου, στη διάρκεια της χθεσινής δοκιμής.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η ισραηλινή υπερταχεία κάθε άλλο παρά γρήγορη είναι. Ηδη έχει καθυστερήσει δέκα χρόνια, η νέα γραμμή που συνδέει Ιερουσαλήμ και Τελ Αβίβ και την οποία τέσταρε χθες ο πρωθυπουργός της χώρας, Μπέντζαμιν Νετανιάχου. Θεωρητικά θα ξεκινήσει για το κοινό μέσα στον Σεπτέμβριο, αλλά τα τοπικά ΜΜΕ εξέφρασαν αμφιβολίες κατά πόσον αυτό θα συμβεί.

Αρχικά είχε προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία το 2008, αλλά το σχέδιο επλήγη από μία σειρά από προβλήματα. Ενα διαδεδομένο ανέκδοτο μεταξύ των Ισραηλινών πολιτών έθετε το ερώτημα: «Ποιος θα φθάσει πρώτος; Το νέο τρένο ή ο Μεσσίας;».

Ενοχλημένος από την κωλυσιεργία ο Νετανιάχου αποφάσισε χθες να εγκαινιάσει τη γραμμή, πραγματοποιώντας τη διαδρομή από την Ιερουσαλήμ στο αεροδρόμιο «Μπεν Γκουριόν».

Οταν ολοκληρωθεί, θα είναι η πρώτη ηλεκτρική σιδηροδρομική γραμμή της χώρας. Το δίπατο τρένο θα έχει τελικά ταχύτητα 160 χλμ. την ώρα, όχι ιδιαίτερα ταχύ για τα διεθνή δεδομένα, αλλά αρκετά γρήγορο ώστε να πραγματοποιεί τη διαδρομή Ιερουσαλήμ - Τελ Αβίβ σε λιγότερο από μισή ώρα. Σήμερα, η ίδια διαδρομή με την αμαξοστοιχία ηλικίας 126 ετών χρειάζεται μία ώρα και σαράντα λεπτά. Είναι μια διαδρομή εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς, αλλά όχι ιδιαίτερα βολική για όσους υποχρεώνονται να μετακινούνται συχνά μεταξύ των δύο πόλεων. Με το αυτοκίνητο η διαδρομή είναι εξίσου αργή, αφού λόγω της κίνησης ένας οδηγός μπορεί να χρειαστεί μέχρι και δύο ώρες.

Η σιδηροδρομική σύνδεση εκτιμάται ότι θα ενισχύσει την οικονομία της Ιερουσαλήμ ενθαρρύνοντας κατοίκους του Τελ Αβίβ και γύρω από αυτό να εργάζονται ή να μετακομίσουν στην ιερή πόλη.

Μελλοντικά οι ιθύνοντες σκοπεύουν να επεκτείνουν τη γραμμή βαθύτερα μέσα στην πόλη, με τον τελικό σταθμό να φθάνει μέσα στα τείχη της Παλιάς Πόλης, κοντά στο Τείχος των Δακρύων, όπου προσεύχονται οι Εβραίοι.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ