ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στο Διαδίκτυο η επόμενη «μάχη» στη συνδρομητική τηλεόραση

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ξεκινάει η μάχη της διαδικτυακής συνδρομητικής τηλεόρασης. Την αρχή έκανε την περασμένη εβδομάδα η Vodafone με την παρουσίαση της νέας πλατφόρμας Vodafone TV και αναμένεται να ακολουθήσει αυτή την εβδομάδα η Wind. H τελευταία πρόκειται να ανακοινώσει νέα εμπορική συμφωνία με τη Netflix.

Oι δύο ελληνικές εταιρείες, παρόλο που συνεχίζουν για τη διεκδίκηση της Forthnet –και κατ’ επέκταση της Nova που βασίζεται στη δορυφορική μετάδοση περιεχομένου– οι ίδιες επενδύουν στην αποκαλούμενη «ιντερνετική» τηλεόραση (IPTV). Η τελευταία έχει χαμηλότερο κόστος ανάπτυξης και δευτερευόντως προσφέρει ένα μεγαλύτερο «παράθυρο» πρόσβασης σε υπηρεσίες τηλεοπτικού περιεχομένου, όπως είναι το YouTube κ.ά.

Το κυριότερο, όπως ανέφερε προχθές ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Xάρης Μπρουμίδης, είναι ότι η νέα συνδρομητική τηλεόραση που βασίζεται στο Διαδίκτυο, καταργεί τη γραμμική/σειριακή τηλεθέαση και επιτυγχάνει την κατά βούληση (on demand) θέαση. O σύγχρονος τηλεθεατής θέλει να δει το (τηλεοπτικό) περιεχόμενο της αρεσκείας του και μάλιστα την ακριβή ώρα που το επιθυμεί. Επιπλέον, φαίνεται ότι καθημερινά στα ελληνικά νοικοκυριά οι χρήστες παρακολουθούν τηλεόραση από πολλαπλές συσκευές. Στοιχεία έρευνας που παρουσίασε η Vodafone έδειξαν ότι σε ένα μέσο νοικοκυριό αξιοποιούνται έως έξι συσκευές για τηλεθέαση, ενώ σπανίως ένα νοικοκυριό διαθέτει περισσότερες από δύο συσκευές τηλεόρασης. Οι νέες γενιές είναι εκείνες που κάνουν ιδιαίτερα περιορισμένη χρήση της παραδοσιακής συσκευής τηλεόρασης.

Σήμερα πάντως, η συνδρομητική τηλεόραση βασίζεται κατά 90% στη δορυφορική μετάδοση. Στο τέλος του 2017, το 1 εκατ. πελάτες συνδρομητικής τηλεόρασης πραγματοποιούσαν χρήση δορυφορικής τηλεόρασης. Οι 100.000 εκτιμάται ότι ήταν πελάτες της IPTV της Vodafone Hellas, ενώ μέσα στο 2018 υπολογίζεται ότι προστέθηκαν 20.000 πελάτες της Wind Hellas.

Παράλληλα, άγνωστος ακόμη είναι ο αριθμός των συνδρομητών της Netflix. O υπολογισμός τους είναι μάλλον δύσκολη υπόθεση, καθώς με μια (οικονομική) συνδρομή μπορεί να ενεργοποιηθούν μέχρι τρεις συνδέσεις. Πάντως, έρευνες καταδεικνύουν ότι περίπου 150.000 νοικοκυριά στην Ελλάδα έχουν ενεργοποιήσει κατά καιρούς τις υπηρεσίες της Netflix. Με άλλα λόγια, σήμερα μπορεί να υπάρχουν 200.000 έως 250.000 συνδέσεις IPTV, οι οποίες δεν υπήρχαν και εμφανίσθηκαν μόλις τα τελευταία δύο τρία χρόνια. Ακόμη και ο ΟΤΕ που έχει τους περισσότερους πελάτες του στη δορυφορική μετάδοση, σήμερα αρχίζει να προσφέρει σημαντικό περιεχόμενο μέσω IPTV.

Προς την κατεύθυνση αυτή συμβάλλει ο εκσυγχρονισμός των δικτύων νέας γενιάς που βελτιώνουν θεματικά τις επιδόσεις των συνδέσεων πρόσβασης στο Διαδίκτυο. Οσο περισσότερο αναπτύσσονται δίκτυα νέας γενιάς, τόσο περισσότερο θα εισβάλει η IPTV στη ζωή των Ελλήνων. Αξίζει να σημειωθεί ότι αρκετοί Ελληνες, χωρίς να είναι πελάτες συνδρομητικής τηλεόρασης, προτιμούν να βλέπουν εκπομπές στο YouTube, παρά τα λεγόμενα κανάλια της ελεύθερης τηλεόρασης. Και αυτό είναι κάτι που επιτυγχάνεται με τις λεγόμενες «έξυπνες τηλεοράσεις (smart TVs)», οι οποίες είναι απευθείας συνδεδεμένες στο Διαδίκτυο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ