Η Γερμανία πήρε από Ε.Ε. άδεια επιδότησης κατασκευής μπαταριών

Η Γερμανία πήρε από Ε.Ε. άδεια επιδότησης κατασκευής μπαταριών

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι έτοιμη να επιτρέψει στη γερμανική κυβέρνηση να επιδοτήσει την κατασκευή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της εφημερίδας Handelsblatt. Μέχρι σήμερα, μεγάλες γερμανικές εταιρείες, όπως η Bosch, υποστήριζαν πως η κατασκευή μπαταριών, τομέας στον οποίο κυριαρχούν ασιατικές εταιρείες, δεν είναι κερδοφόρος και ότι απαιτούνται υψηλές επενδύσεις. Ωστόσο, παραβλέπουν πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η μπαταρία στα αυτοκίνητα, καθώς και στις προοπτικές του κλάδου, διότι μεταξύ 2017-2020 προβλέπεται τριπλασιασμός της ζήτησης. Ο αντιπρόεδρος Κομισιόν Μάρος Σέφκοβιτς επιβεβαίωσε στη Handelsblatt ότι η Επιτροπή δεν πρόκειται να εμποδίσει τον Γερμανό υπουργό Οικονομίας Πέτερ Αλτμάγερ να υποστηρίξει με κρατικό χρήμα την ανάπτυξη ηλεκτρικών μπαταριών. Η επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ έχει δώσει και αυτή τη συγκατάθεσή της, και η μοναδική προϋπόθεση που θέτει η Κομισιόν είναι μία ακόμη χώρα να υποστηρίξει και αυτή την ανάπτυξη της τεχνολογίας. Μέχρι σήμερα, γερμανικές εταιρείες, όπως η Bosch, η μεγαλύτερη κατασκευάστρια ανταλλακτικών για αυτοκίνητα, δεν ήταν πρόθυμες να επενδύσουν στις ηλεκτρικές μπαταρίες, όπου κυριαρχούν η ιαπωνική Panasonic, η κινεζική CATL, η οποία, μάλιστα, θα κατασκευάσει εργοστάσιο και στη Γερμανία, και οι νοτιοκορεατικές LG Chem και Samsung SDI. Τώρα με την υποστήριξη του γερμανικού δημοσίου ίσως να αλλάξουν άποψη οι γερμανικές εταιρείες.

Ο Μαξιμίλιαν Φίχτνερ, διευθυντής του Ινστιτούτου Χέλμχολτς για έρευνα σε μπαταρίες, θέτει στη σωστή του διάσταση το θέμα: «Συχνά το επιχείρημα που χρησιμοποιείται είναι ότι δεν υπάρχει σημαντικό κέρδος στις μπαταρίες. Ωστόσο, η σημαντικότερη ερώτηση είναι τι θα χάσουμε αν δεν επενδύσουμε σε αυτές».

Η παγκόσμια ζήτηση για μπαταρίες λιθίου ιόντων για αυτοκίνητα ήταν, το 2017, 74 γιγαβατώρες, προβλέπεται να αυξηθεί στις 213 το 2020, στις 794 το 2025 και στις 1.559 το 2030, σύμφωνα με τη Handelsblatt. Οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές ηλεκτρικών μπαταριών για αυτοκίνητα ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2018 οι Panasonic με 5,9 γιγαβατώρες, οι κινεζικές CATL και BYD με 5,7 και 3,3 γιγαβατώρες, αντίστοιχα, η νοτιοκορεατική LG Chem με 2,8, η ιαπωνική AESC με 1,8 γιγαβατώρες και η νοτιοκορεατική Samsung SDI με 1,3.

Ωστόσο, ο κ. Αλτμάγερ θεωρεί πολύ σημαντικό το ζήτημα της κατασκευής ηλεκτρικών μπαταριών και έχει συγκαλέσει για τον Νοέμβριο συνάντηση με αυτοκινητοβιομηχανίες, προμηθευτές, χημικές και ενεργειακές εταιρείες, με στόχο να ανακοινώσει τη δημιουργία κοινοπραξίας έως τα τέλη του έτους. Θα πρόκειται για κοινοπραξία του ιδιωτικού τομέα χωρίς την άμεση συμμετοχή του Δημοσίου, ωστόσο θα δοθεί κρατική βοήθεια, ενώ θα διατεθούν και ευρωπαϊκά κονδύλια για έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογίας και προϊόντων. Δεν είναι ακόμη σαφές ποιες εταιρείες θα πάρουν μέρος στην κοινοπραξία.

Οι Volkswagen, BMW, Daimler και Continental έχουν δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη νέου τύπου μπαταρίας, η οποία θα κατασκευάζεται από λίθιο αλλά θα είναι σε στέρεη κατάσταση και όχι σε υγρή. Τον Φεβρουάριο η Siemens άρχισε να συνεργάζεται με τη Saft, θυγατρική της γαλλικής πετρελαϊκής Total, με τη βελγική Solvay και τη γερμανική εταιρεία Matz, για να αναπτύξουν αυτόν τον νέο τύπο μπαταρίας. Φαίνεται ότι ο Αλτμάγερ βλέπει λίγο πιο μπροστά από τα κέρδη του επόμενου τριμήνου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή