ΕΛΛΑΔΑ

Τεχνολογία αιχμής για πολιτισμό - τουρισμό στο αμερικανικό περίπτερο της ΔΕΘ

ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μια εμπειρία για όλες τις αισθήσεις είχαν την ευκαιρία να βιώσουν οι επισκέπτες του εντυπωσιακού αμερικανικού περιπτέρου της ΔΕΘ. Με εντυπωσιακά φουτουριστικά εκθέματα ρομποτικής να τραβούν κατευθείαν το μάτι του επισκέπτη, ενώ από πίσω κυριαρχεί ο ήχος από τους έλικες ενός ιπτάμενου drone και τα πιεστήρια που ανακυκλώνουν σε πραγματικό χρόνο δεκάδες πολύχρωμα πλαστικά αντικείμενα. Μέσα σε αυτή την πανδαισία εκθεμάτων, που θυμίζει τεχνολογικό πάρκο της Silicon Valley, ξεχώρισε ένα λευκό περίπτερο λιτής αισθητικής. Πρόκειται για το περίπτερο της Google, το οποίο περιείχε τρία συναρπαστικά εργαλεία που έχουν τη δυνατότητα να μεταμορφώσουν τον ελληνικό χώρο.

Η περιήγηση του επισκέπτη στο περίπτερο της μεγάλης αμερικανικής εταιρείας ξεκινούσε με το εξαιρετικά φουτουριστικό Google Tilt Brush, ένα εργαλείο εικονικής πραγματικότητας που αναδεικνύει πραγματικά τη δύναμη που μπορούν να φέρουν στην τέχνη και στη δημιουργικότητα οι νέες τεχνολογίες. Ο ενδιαφερόμενος φοράει ένα κράνος το οποίο ξεδιπλώνει μπροστά του ένα επίπεδο εικονικής πραγματικότητας, και με ένα ψηφιακό πινέλο στο ένα χέρι και ένα χειριστήριο στο άλλο μπορεί να δημιουργήσει τρισδιάστατες ζωγραφιές. Η αίσθηση του να περπατάει κανείς κυριολεκτικά «μέσα» στο καλλιτεχνικό του έργο είναι πραγματικά μοναδική, και έτσι το Google Tilt Brush είναι μια εντυπωσιακή έναρξη στην περιήγηση του περιπτέρου.

Στον απέναντι τοίχο βρισκόταν μια μεγάλη οθόνη που κέντριζε ασταμάτητα το ενδιαφέρον των ξένων επισκεπτών κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Πρόκειται για μια διαδραστική «ταξιδιωτική ιστορία» της Θεσσαλονίκης μέσα από το Google Earth, που αναδεικνύει 27 από τα σημαντικότερα αξιοθέατα και ιστορικά μνημεία της πόλης, παρουσιάζοντας γι’ αυτά σημαντικές πληροφορίες με έξυπνο τρόπο και μοντέρνα αισθητική. Από πίσω βρισκόταν άλλο ένα εργαλείο που γεφυρώνει την τεχνολογία με τον πολιτισμό – το Google Arts and Culture. Η εφαρμογή περιέχει 1.500 μουσεία του κόσμου, τα 11 από την Ελλάδα, και παρουσιάζει μερικά από τα πιο εντυπωσιακά τους εκθέματα φωτογραφημένα με ανάλυση ενός μεγκαπίξελ. Ο χρήστης μπορεί να εστιάσει σε τέτοιο βαθμό, που ανακαλύπτει ακόμη και τις πιο δυσδιάκριτες λεπτομέρειες των εκθεμάτων.

Για επιχειρηματίες

Ισως, όμως, το σημαντικότερο εργαλείο του περιπτέρου βρισκόταν κεντρικά, στην καρδιά της εταιρικής έκθεσης. Πρόκειται για το πρόγραμμα «Grow Greek Tourism Online» της Google, που παρέχει δωρεάν συμβουλευτικές και εκπαιδευτικές υπηρεσίες προς τις τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, πάνω σε μία σειρά ψηφιακών δεξιοτήτων και εργαλείων.

Το 2018, στατιστικές δείχνουν πως 9 στους 10 ταξιδιώτες προγραμματίζουν τις επισκέψεις και τα ταξίδια τους διαδικτυακά, και έτσι το εντατικό πρόγραμμα της Google στοχεύει στο να βοηθήσει τους Ελληνες επιχειρηματίες να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο πιο αποτελεσματικά για να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Παρουσία του δημάρχου Θεσσαλονίκης κ. Γιάννη Μπουτάρη και του Αμερικανού πρέσβη στην Ελλάδα κ. Τζέφρεϊ Πάιατ, η Google ανακοίνωσε ένα εντατικό πρόγραμμα συνεργασίας με τον δήμο, το οποίο θα υλοποιηθεί από τον Σεπτέμβριο του ’18 μέχρι και τον Μάρτιο του ’19. Ηδη, τέσσερις νεαροί Online Advisors, οι οποίοι μάλιστα κατάγονται από τη Θεσσαλονίκη, έχουν εγκατασταθεί στην περιοχή και για τους επόμενους μήνες θα πραγματοποιούν εξατομικευμένες συναντήσεις και ομαδικά σεμινάρια για τοπικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις του ευρύτερου τουριστικού κλάδου – και μάλιστα δωρεάν. «Είμαι μεγάλος θαυμαστής της Θεσσαλονίκης με την πλούσια πολιτιστική της κληρονομιά και τη μεγάλη οικονομική δυνατότητα ως περιφερειακού κόμβου», ανέφερε ο Αμερικανός πρέσβης. «Χαίρομαι πολύ που η Google βοηθά σε αυτή την προσπάθεια. Είναι ένα καλό παράδειγμα για το πώς οι αμερικανικές εταιρείες και η αμερικανική τεχνολογία βοηθούν στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ