ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αντουάν Μπριν στην «Κ»: Η καινοτομία, λόγος ύπαρξης για την P&G

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Ο κ. Αντουάν Μπριν, μιλώντας στην «Κ», επισήμανε ότι υπάρχει κίνδυνος να εξακολουθήσει να αγοράζει ο καταναλωτής με μοναδικό κριτήριο τη χαμηλή τιμή.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Η Ελλάδα πλέον έχει αποκτήσει πολύ καλή αξία για διάφορους κλάδους της αγοράς. Πρέπει, ωστόσο, να εμπνεύσει εμπιστοσύνη ότι θα υπάρχει σταθερότητα, ότι οι επιχειρήσεις θα είναι ευπρόσδεκτες. Τα επόμενα πέντε χρόνια στην Ελλάδα θα υπάρξουν μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης». Με αυτά τα λόγια, ο αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Procter & Gamble για την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης κ. Αντουάν Μπριν, μιλώντας στην «Κ», δίνει τη δική του εκτίμηση για το τι πρέπει να γίνει από εδώ και πέρα στην Ελλάδα, προκειμένου η ελληνική οικονομία να μπει σε τροχιά σταθερής ανάπτυξης.

Ο ίδιος βρέθηκε τις προηγούμενες μέρες στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης, καθώς η Procter&Gamble ήταν ένας από τους αμερικανικούς κολοσσούς που διέθετε περίπτερο, όπου παρουσιάστηκαν μερικές από τις τελευταίες καινοτομίες της εταιρείας, που στόχο έχουν να κάνουν ευκολότερη την καθημερινότητά μας.
Εύλογα, η δυναμική παρουσία της P&G στην αίθουσα της τιμώμενης χώρας προκάλεσε ερωτήματα για τα επενδυτικά πλάνα του πολυεθνικού κολοσσού για την Ελλάδα. «Με ρώτησε και ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στο περίπτερό μας για το αν πρόκειται να επενδύσουμε. Η P&G επενδύει στην Ελλάδα από τη δεκαετία του 1960. Στην Ελλάδα έχουμε κατασκευάσει το πλέον σύγχρονο κέντρο logistics. Είναι το κέντρο logistics του μέλλοντος. Αυτό δείχνει ότι επενδύουμε. Αν με ρωτάτε αν θα φτιάξουμε εργοστάσιο στην Ελλάδα, η απάντηση είναι όχι», επισημαίνει ο κ. Μπριν, για να προσθέσει ότι «τα πράγματα, ωστόσο, μπορεί να αλλάξουν».

Οπως εξηγεί ο ίδιος, η εταιρεία χρειάστηκε τα τελευταία χρόνια να αναδιαρθρώσει παγκοσμίως την παραγωγική της δομή, προκειμένου να μπορέσει να χρηματοδοτήσει την καινοτομία. Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στο Μαρούσι, λειτουργεί από το 2013 ένα από τα τρία υπερσύγχρονα κέντρα έρευνας και ανάπτυξης που διαθέτει η P&G στην Ελλάδα, με βασικό του στοιχείο το εικονικό κατάστημα σούπερ μάρκετ.

Αναφερόμενος στη στάση που τήρησε η εταιρεία γενικά κατά τα χρόνια της κρίσης στην Ελλάδα, δηλώνει: «Η Ελλάδα δεν είναι μικρή αγορά, είναι αγορά υψηλής σημασίας για εμάς, αγορά-κλειδί. Εδώ, άλλωστε, πραγματοποιείται το 25% των πωλήσεων της P&G στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Οταν υπάρχει κρίση, εμείς δεν κλείνουμε την πόρτα, δεν σβήνουμε τα φώτα για να επιστρέψουμε όταν βελτιωθεί η κατάσταση. Παραμένουμε. Στη διάρκεια της κρίσης δεν σταματήσαμε να επενδύουμε στην καινοτομία».

«Η καινοτομία αποτελεί για την P&G κανόνα και λόγο ύπαρξης. Την ημέρα που θα σταματήσουμε να καινοτομούμε θα είναι η αρχή του τέλους», τονίζει ο κ. Μπριν. Στο περίπτερο της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη παρουσιάστηκαν, μεταξύ άλλων, η μικρότερη πάνα στον κόσμο για πρόωρα βρέφη που ζυγίζουν μόλις 800 γρ., η ηλεκτρική οδοντόβουρτσα που μέσω εφαρμογής στο κινητό μας τηλέφωνο μας δείχνει ποιο σημείο της οδοντοστοιχίας μας χρειάζεται και άλλο βούρτσισμα, οι ταμπλέτες για το πλυντήριο πιάτων που δεν χρειάζεται ξέβγαλμα, με συνέπεια ένα νοικοκυριό να εξοικονομεί χρήματα.

Πώς συνδέονται η καινοτομία, η κρίση και οι Ελληνες καταναλωτές; Κατ’ αρχάς, το 2013, στο επίκεντρο της κρίσης, άρχισε να λειτουργεί στο Μαρούσι Αττικής το Κέντρο Ερευνας και Καινοτομίας της P&G. Εκεί γίνονται η σύλληψη, ο σχεδιασμός και η αξιολόγηση στρατηγικών για τη δημιουργία προϊόντων και υπηρεσιών. Στο κέντρο λειτουργεί, μεταξύ άλλων, εικονικό σούπερ μάρκετ, μέσω του οποίου παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης καταναλωτικών συμπεριφορών και ανάπτυξης εφαρμογών. Ο λόγος που επιλέχθηκε η Ελλάδα και που η P&G δοκιμάζει στην ελληνική αγορά τα προϊόντα της; «Στους Ελληνες καταναλωτές αρέσουν τα καινοτόμα προϊόντα, τα προϊόντα προστιθέμενης αξίας, τα επώνυμα προϊόντα. Στην Ελλάδα οι καταναλωτές ξέρουν τι θέλουν, αλλά δεν μπορούν να το αποκτήσουν», υποστηρίζει ο γενικός διευθυντής της P&G για την περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. Αποκαλύπτει, δε, ότι το μήνυμα που μετέφερε στον Ελληνα πρωθυπουργό είναι: «Υπάρχει ευκαιρία στα ταχυκίνητα αγαθά (σ.σ.: προϊόντα σούπερ μάρκετ που καταναλώνονται συχνά και αγοράζονται συχνά) να ανακάμψουν πολύ γρήγορα, εξέλιξη που θα βοηθήσει την οικονομία και την απασχόληση». Σύμφωνα με τη συλλογιστική του κ. Μπριν, με την αγορά να σταθεροποιείται είναι δύσκολο μεν κάποιος να αγοράσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο, μπορεί δε να δώσει ένα ευρώ παραπάνω για να αγοράσει ένα ποιοτικό προϊόν από το σούπερ μάρκετ. «Αυτό προσθέτει στο ΑΕΠ της χώρας βήμα βήμα», υποστηρίζει.

Κίνδυνος, ωστόσο, υπάρχει, όπως παραδέχεται ο ίδιος, από τις προωθητικές ενέργειες. «Πράγματι υπάρχει ο κίνδυνος να συνεχίσει να αγοράζει ο καταναλωτής με μοναδικό κριτήριο τη χαμηλή τιμή. Αν, όμως, πουλάς διαρκώς φθηνά, αυξάνεται μεν ο όγκος πωλήσεων, αλλά όχι και η αξία πωλήσεων. Αυτό λειτουργεί περιοριστικά για την ανάπτυξη και ανασταλτικά για την καινοτομία», υπογραμμίζει. Σε μια προσπάθεια να περιορισθεί το «κυνήγι των προσφορών», η P&G συνεργάζεται στενά με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και εξετάζουν από κοινού τρόπους για να προβάλλονται καλύτερα τα καινοτόμα προϊόντα εντός των καταστημάτων.

Ο ίδιος δεν κρύβει ότι κατά τη διάρκεια της κρίσης οι πωλήσεις της P&G υπέστησαν απώλειες λόγω της δραστικής μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος, αλλά και λόγω της χαμηλής καταναλωτικής εμπιστοσύνης. «Σίγουρα αυτό που καθορίζει τι ξοδεύεις είναι πόσα χρήματα έχεις στο πορτοφόλι σου. Ωστόσο, υπάρχει και κάτι άλλο.

Πρέπει να αισθάνεσαι και ασφαλής. Η Ελλάδα, επομένως, πρέπει να εμπνέει εμπιστοσύνη και στους επενδυτές και στους καταναλωτές», καταλήγει.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ