Αυξάνεται η ηλικία των βαρέων οχημάτων στην Ελλάδα

Αυξάνεται η ηλικία των βαρέων οχημάτων στην Ελλάδα

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οσο περνούν τα χρόνια τόσο αυξάνεται η ηλικία τους, και αυτό γιατί δεν υπάρχει σχεδόν καμία δυνατότητα αντικατάστασής τους. Ο λόγος για τον στόλο των φορτηγών στη χώρα μας, η οποία κατέχει ακόμη μια αρνητική πρωτιά. Για ακόμη μια χρονιά η Ελλάδα κατάφερε να σκαρφαλώσει στην κορυφή του καταλόγου της… γηραιότητας των φορτηγών. Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) λίγα πράγματα έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια, παρά το γεγονός ότι οι ειδικοί κρούουν επαναλαμβανόμενα τον κώδωνα του κινδύνου. Η μεγάλη ηλικία του στόλου των βαρέων οχημάτων επιβαρύνει, από τη μία, την ατμόσφαιρα με ρύπους και από την άλλη θέτει σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια. Στη χώρα μας μάλιστα οι ειδικοί επισημαίνουν ότι παρατηρείται συχνά το φαινόμενο της πλημμελούς συντήρησης των γερασμένων οχημάτων, γεγονός που αυξάνει την επικινδυνότητά τους.

Συγκεκριμένα, η Ελλάδα διατηρεί φορτηγά με μέσο όρο ηλικίας τα 18,8 έτη, με τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο να φτάνει τα 12 χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA για το 2016. Εντονα σημάδια γήρανσης εμφανίζουν και τα ελαφρά φορτηγά οχήματα, των οποίων ο μέσος όρος διαμορφώνεται στα 17,1 χρόνια έναντι 10,9 ετών που είναι ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος. Τον νεότερο στόλο βαρέων φορτηγών συναντά κανείς στο Λουξεμβούργο (6,6 χρόνια), ακολουθεί η Γαλλία με 7,6 έτη και η Δανία με 7,7 έτη.

Η κατάσταση στην Ελλάδα βαίνει επιδεινούμενη, καθώς το 2015 ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου των φορτηγών διαμορφωνόταν στα 18,7 χρόνια, με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο να είναι επίσης χαμηλότερος από αυτόν του 2016 καθώς υπολογίστηκε στα 11,7 έτη. Αντίστοιχα, ο μέσος όρος ηλικίας των ελαφρών φορτηγών οχημάτων ήταν τα 16,8 χρόνια, ενώ στην Ε.Ε. ο μέσος όρος ηλικίας άγγιζε μόλις τα 10,7 έτη.

Για ακόμη μια φορά οι Ελληνες επαγγελματίες μεταφορείς ζητούν κίνητρα για την ανανέωση του στόλου τους, προτείνοντας την ένταξη σε ευρωπαϊκά προγράμματα επιδοτήσεων. Εκφράζουν μάλιστα έντονη δυσαρέσκεια για το γεγονός ότι η Ευρώπη στηρίζει τη σιδηροδρομική μεταφορά –την οποία επιδοτεί– σε αντίθεση με την οδική μεταφορά. Σε επίπεδο υποδομής βέβαια αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα έχει διαχρονικά επενδύσει στο οδικό δίκτυο εις βάρος του σιδηροδρομικού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή