Δύο από τις εργολαβίες του Πάτρα – Πύργος στην «Τοξότης»

Δύο από τις εργολαβίες του Πάτρα – Πύργος στην «Τοξότης»

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νεφελώδες παραμένει το τοπίο γύρω από τον ρόλο της κοινοπραξίας «Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών», συμφερόντων Καλογρίτσα, στην κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας – Πύργου. Από τη Βουλή ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε προχθές ότι η εταιρεία θα αναλάβει τελικώς τις δύο από τις τέσσερις εργολαβίες στις οποίες είχε μειοδοτήσει, έναντι μιας που είχε ανακοινώσει πριν από δύο εβδομάδες στη ΔΕΘ. Το ζητούμενο βέβαια παραμένει ποια τράπεζα θα δώσει εγγυητική επιστολή στην «Τοξότης» για την κατασκευή έστω και των δύο τμημάτων, με δεδομένη τη δυσχερή οικονομικά θέση στην οποία βρίσκεται.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ Γιάννη Κουτσούκου, ο κ. Σπίρτζης αποκάλυψε ότι η εταιρεία συμφερόντων Καλογρίτσα θα είναι ανάδοχος και στην πρώτη από τις οκτώ εργολαβίες του έργου. «Μετά τον Μάιο του 2018, η Υπηρεσία κάλεσε τους μειοδότες να αιτιολογήσουν τις προσφορές τους. Μέχρι στιγμής, οι πέντε έχουν ολοκληρωθεί, για τη μία τρέχουν οι ημερομηνίες μήπως υπάρχει προσφυγή και τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνεται». Οπως προκύπτει από τα λεγόμενα του υπουργού, η «Τοξότης» (που είχε αρχικά μειοδοτήσει στις πρώτες τέσσερις εργολαβίες του έργου), αιτιολόγησε επαρκώς τις εκπτώσεις που προσέφερε όχι μόνο για την 4η εργολαβία (τμήμα Κυλλήνη – Βάρδα) αλλά και για την 1η εργολαβία (τμήμα Πύργος – Δουναίικα). Στις υπόλοιπες δύο (Δουναίικα – Αμαλιάδα και Αμαλιάδα – Κυλλήνη) έχει ήδη κληθεί η δεύτερη κατά σειράν εταιρεία να δικαιολογήσει τις εκπτώσεις της. «Και περιμένουμε να δούμε αν –σε αυτές τις δύο εργολαβίες– ο δεύτερος μειοδότης θα φέρει μια αιτιολόγηση που θα εγκριθεί από την επιτροπή, αλλιώς θα πάμε στον τρίτο», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.

Η προχθεσινή τοποθέτηση του υπουργού έρχεται σε αντίθεση με τις δηλώσεις που έκανε πριν από δύο εβδομάδες στη ΔΕΘ. Εκεί ο κ. Σπίρτζης είχε αναφέρει ότι η σχετική διαδικασία (δηλαδή ο αποκλεισμός του πρώτου μειοδότη από την επιτροπή του διαγωνισμού) είχε ξεκινήσει για τρεις από τις τέσσερις εργολαβίες της «Τοξότης». Πηγές του υπουργείου υποστήριζαν, χθες, ότι η διαφοροποίηση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι η «Τοξότης» δεν είχε παράσχει τότε επαρκή αιτιολόγηση για την πρώτη εργολαβία, την οποία όμως παρείχε στη συνέχεια.

Σε κάθε περίπτωση, το ερώτημα είναι αν η οικονομική κατάσταση της εταιρείας είναι τέτοια που να μπορεί να συνεχίσει στον διαγωνισμό. Η «Τοξότης» έχει λάβει εγγυητική επιστολή συμμετοχής στον διαγωνισμό από το ΤΜΕΔΕ για την 4η εργολαβία, ενώ για την 1η εργολαβία είχε αρχικά λάβει από την Τράπεζα Αττικής. Ωστόσο, είναι άγνωστο τι θα πράξει με την «κυρίως» εγγυητική επιστολή («καλής εκτέλεσης», συνήθως 10-15% του προϋπολογισμού ενός έργου) την οποία θα καταθέσει με την υπογραφή του έργου. Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι δύσκολα θα λάβει εγγυητική καλής εκτέλεσης από την Τράπεζα Αττικής, στην οποία οι οφειλές της ξεπερνούν τα 115 εκατ. ευρώ, ενώ δεν έχει υποβάλει σχετικό αίτημα στο ΤΜΕΔΕ. Υπενθυμίζεται ότι η «Τοξότης» πρόσφατα κηρύχθηκε έκπτωτη από 11 εργολαβίες του ΔΕΔΔΗΕ, καθώς κρίθηκε ότι «έπαψε να αποδίδει ως εργολάβος».

Στη Βουλή, πάντως, υπουργός Υποδομών άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει η υπογραφή των 6 από τις 8 εργολαβίες. «Τέλος Οκτωβρίου, λογικά θα έχουμε και τους 8 διαγωνισμούς ώριμους. Αλλιώς θα επανεξετάσουμε, αν πρέπει να στείλουμε τους 6 και να αφήσουμε τους 2», ανέφερε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή