ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η «εξέγερση» των πιλότων κοστίζει πλέον στη Ryanair

REUTERS, A.Ρ.

«Η διοίκηση της Ryanair δεν ενδιαφέρεται για εμάς», δήλωσε ο Χουάν Φερνάντεθ, πρώην υπάλληλος της εταιρείας, ο οποίος συμπαραστεκόταν στους απεργούς της Ryanair στο αεροδρόμιο Σαρλερουά των Βρυξελλών. Τα πανό έγραφαν «Η Ryanair πρέπει να αλλάξει».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σοβαρές επιπτώσεις στις μετακινήσεις περίπου 40.000 επιβατών προκάλεσε η χθεσινή 24ωρη απεργία της Ryanair, την οποία οργάνωσαν τα συνδικάτα των εργαζομένων της ταυτόχρονα σε έξι χώρες (Βέλγιο, Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, Ολλανδία, Πορτογαλία). Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία ακύρωσε τουλάχιστον 150 πτήσεις από και προς τις εν λόγω χώρες και συγχώνευσε άλλες. Από τις αρχές του καλοκαιριού βρίσκεται αντιμέτωπη με διαδοχικές απεργίες, επειδή οι εργαζόμενοί της έχουν μισθολογικά αιτήματα τα οποία σπανίως ικανοποιεί.

Εν τω μεταξύ, εξαιτίας των συνεχόμενων απεργιών και των ακυρώσεων πτήσεων, οι ανταγωνίστριες αεροπορικές εταιρείες επωφελούνται. Διόλου τυχαία, η βρετανική easyJet, ακόμα μία εταιρεία χαμηλών ναύλων, επωφελήθηκε από τις απεργίες της Ryanair, αλλά και από τις χρεοκοπίες άλλων αερομεταφορέων, όπως οι Monarch και Air Berlin. Χθες η easyJet ανέφερε ότι, χάρη στα ευνοϊκά αποτελέσματα του οικονομικού τέταρτου τριμήνου, τα ετήσια κέρδη της θα κυμανθούν από 642 έως και 653 εκατ. ευρώ, εν συγκρίσει με τα 459,5 εκατ. ευρώ το 2017.

Ο ιδρυτής και επικεφαλής της Ryanair Μάικλ Ο’Λίρι, στα τέλη του 2017, αντιμέτωπος εκ νέου με σειρά απεργιακών κινητοποιήσεων στην περίοδο των Χριστουγέννων, κάμφθηκε και αποδέχθηκε για πρώτη φορά στην 33χρονη ιστορία της Ryanair τη σύσταση σωματείων.

Εκτοτε, διαπραγματεύεται με τους πιλότους και τις αεροσυνόδους αλλά λύσεις δεν βρίσκονται στα πολλά και χρόνια προβλήματα.

«Δεν ενδιαφέρεται η διοίκηση της Ryanair για εμάς», δηλώνει ο Χουάν Φερνάντεθ, πρώην υπάλληλος της εταιρείας, ο οποίος συμπαραστεκόταν στους απεργούς της Ryanair στο αεροδρόμιο Σαρλερουά στις Βρυξέλλες. Τα πανό έγραφαν «Η Ryanair πρέπει να αλλάξει».

Από την πλευρά της, η Ryanair δηλώνει ότι έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος κατά τις τελευταίες εβδομάδες των διαπραγματεύσεων, αναφερόμενη στις συλλογικές συμβάσεις που έχει υπογράψει με τα σωματεία στην Ιρλανδία, στη Βρετανία, στην Ιταλία και στη Γερμανία. Στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου ακόμα εκκρεμεί η υπογραφή συμβάσεων, το πρόβλημα σχετίζεται με το ότι η Ryanair προσλαμβάνει εργαζομένους βάσει της ιρλανδικής νομοθεσίας. Αυτό σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι στην Ολλανδία, για παράδειγμα, στερούνται της πρόσβασης στο εθνικό τους σύστημα πρόνοιας.

Ο Χανς Ελσεν, γραμματέας της βελγικής ομοσπονδίας LBG-NVK, που εκπροσωπεί το 90% πιλότων και αεροσυνοδών στις Βρυξέλλες, δηλώνει ότι ακόμα δεν έχουν λυθεί τα θέματα. Προσθέτει πως παρότι ο Μάικλ Ο’Λιρι διαμηνύει ότι ικανοποίησε τα αιτήματα των εργαζομένων, δεν υπάρχει κάποια γραπτή του δέσμευση. Στη Φρανκφούρτη, το σωματείο των πιλότων Vereinigung Cockpit (VC) προειδοποίησε τη διοίκηση του αερομεταφορέα ότι επίκεινται νέες απεργίες. «Αν κρίνουμε ότι χρειάζεται να οργανώσουμε κι άλλες κινητοποιήσεις, θα το πράξουμε», παρατηρεί ο Ινγκολφ Σουμάχερ, εκπρόσωπος του VC. «Δεν έχουμε άλλη λύση, αν θέλουμε η εταιρεία να αλλάξει».

Υπενθυμίζεται ότι η χθεσινή απεργία ήταν και η δεύτερη μεγαλύτερη 24ωρη για τον ιρλανδικό αερομεταφορέα μετά την αντίστοιχη του Αυγούστου. Και τότε, στο αποκορύφωμα της καλοκαιρινής περιόδου, είχαν συντονιστεί και είχαν απεργήσει από κοινού τα σωματεία σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες. Το αποτέλεσμα ήταν να υπάρξουν ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων που έπληξαν σχεδόν 55.000 επιβάτες.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ