ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα 2,5 δισ. ευρώ εκτινάχθηκε ο τζίρος της «Σκλαβενίτης» το 2017

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στον μεγαλύτερο εμπορικό όμιλο στην Ελλάδα εξελίσσεται πλέον ο όμιλος Σκλαβενίτη, καθώς οι πωλήσεις του το 2017 όχι μόνο έσπασαν το φράγμα των 2 δισ. ευρώ για πρώτη φορά στην ιστορία του, αλλά ξεπέρασαν και αυτές της «ΑΒ Βασιλόπουλος», που μέχρι τώρα κρατούσε τα σκήπτρα, ξεπερνώντας τα 2,5 δισ. ευρώ. Η συμβολή του δικτύου της «Μαρινόπουλος» στον κύκλο εργασιών του ομίλου ήταν 653 εκατ. ευρώ. Από την άλλη, όπως άλλωστε αναμενόταν, έχει επηρεάσει αρνητικά τα αποτελέσματα του ομίλου, λειτουργικά και καθαρά, τα οποία πλέον είναι ζημιές έναντι κερδών το 2016.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποίησε χθες ο όμιλος Σκλαβενίτη, οι πωλήσεις του σε ενοποιημένο επίπεδο διαμορφώθηκαν το 2017 σε 2,52 δισ. ευρώ έναντι 1,87 δισ. ευρώ το 2016. Σε αυτά περιλαμβάνονται οι πωλήσεις του παλαιού δικτύου της «Σκλαβενίτης», της μητρικής δηλαδή με την επωνυμία «Ι. & Σ. Σκλαβενίτης», και των θυγατρικών της «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» (το κυρίως παλαιό δίκτυο της «Μαρινόπουλος»), The Mart Cash & Carry, «Χαλκιαδάκης», «Σκλεβανίτης Κύπρου», «Παλαμάρης», «Μαρκέτα», «Κρόνος - Καρακίτσος» και Guedo Holdings Ltd (οι τέσσερις τελευταίες αποτελούσαν θυγατρικές της «Μαρινόπουλος» με καταστήματα σε Τήνο, Σύρο, Σαντορίνη, Αχαΐα και Κύπρο). Οι πωλήσεις της μητρικής, πάντως, υποχώρησαν ελαφρώς το 2017 σε σύγκριση με το 2016, καθώς διαμορφώθηκαν σε 1,38 δισ. ευρώ έναντι 1,39 δισ. ευρώ το 2016.

Η συμβολή της «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» (ΕΥΣ) ήταν, όπως προαναφέρθηκε, 653 εκατ. ευρώ, ποσόν που αφορά επί της ουσίας δεκάμηνη και όχι δωδεκάμηνη χρήση. Υπενθυμίζεται ότι η μεταβίβαση της «Μαρινόπουλος» έγινε την 1η Μαρτίου 2017, κυρίως λόγω της καθυστέρησης έκδοσης της δικαστικής απόφασης για τη συμφωνία εξυγίανσης, ενώ στη συνέχεια υπήρξαν και άλλες εμπλοκές. Ουσιαστικά το δίκτυο άρχισε σταδιακά να επαναλειτουργεί το καλοκαίρι του ιδίου έτους και κυρίως από τον Σεπτέμβριο του 2017 και έπειτα. Σύμφωνα με τον όμιλο Σκλαβενίτη, το τελευταίο τετράμηνο του 2017 οι πωλήσεις της ΕΥΣ κατέγραψαν αύξηση 85% σε σύγκριση με το διάστημα Μαρτίου - Ιουνίου 2017, ενώ ήδη το διάστημα Ιουνίου - Αυγούστου 2018 εμφανίζονται αυξημένες κατά 50% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017. Ο στόχος που είχε τεθεί στο επιχειρηματικό σχέδιο ήταν πωλήσεις 1,029 δισ. ευρώ για τον πρώτο χρόνο μετά την επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης. Το 2015, τελευταία χρονιά πριν από την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος», η εν λόγω αλυσίδα είχε πραγματοποιήσει πωλήσεις ύψους 1,27 δισ. ευρώ. Τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ήταν ζημίες ύψους 37,67 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 97,79 εκατ. ευρώ το 2016.

Ο όμιλος, επίσης, εμφάνισε καθαρές ζημίες 84,37 εκατ. ευρώ έναντι καθαρών κερδών 33,8 εκατ. ευρώ το 2016. Και σε αυτή την περίπτωση καταλυτικός είναι ο ρόλος της ΕΥΣ: η εταιρεία εμφάνισε ζημίες 97,76 εκατ. ευρώ και καθαρές ζημίες 87,14 εκατ. ευρώ. Αντιθέτως, η μητρική εταιρεία συνέχισε και το 2017 με λειτουργική και καθαρή κερδοφορία, ύψους 56,4 και 10,9 εκατ. ευρώ αντιστοίχως. Η μείωση που καταγράφεται στα κέρδη της μητρικής (το 2016 είχε λειτουργικά κέρδη 79,66 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 26,99 εκατ. ευρώ) αποδίδεται από τον όμιλο κυρίως στη στήριξη του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος». Μέχρι τώρα έχουν ανακαινιστεί πλήρως και έχουν επανέλθει σε κανονική λειτουργία 198 καταστήματα, ενώ συγχρόνως ενισχύθηκαν σημαντικά οι πρόσθετες υπηρεσίες των 33 υπερμάρκετ «Σκλαβενίτης», με παιδότοπους, εστιατόρια, αρτοπωλεία κ.ά. Τα υπόλοιπα 113 καταστήματα θα ανακαινιστούν εντός του 2019, ενώ το συνολικό κόστος των επενδύσεων στις οποίες θα προβεί ο όμιλος υπολογίζεται ότι θα υπερβεί τα 75 εκατ. ευρώ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ