ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το μερίδιο της Ferrovial σε Ιόνια Οδό, Ε65

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Το τίμημα δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό, ωστόσο, σύμφωνα με ισπανικές πηγές, η εκτιμώμενη αξία των σχετικών ποσοστών προσεγγίζει τα 80 εκατ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στην κατοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται σύντομα να περάσει το 100% των εταιρειών εκμετάλλευσης της Ιονίας Οδού (Νέα Οδός) και του αυτοκινητόδρομου Ε65 (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Α.Ε.), καθώς η εισηγμένη έχει έρθει σε συμφωνία με τον έτερο μέτοχο, τον ισπανικό κατασκευαστικό όμιλο της Ferrovial, που επιθυμεί την πώληση των ποσοστών μειοψηφίας που κατέχει. Συγκεκριμένα, η Ferrovial θα πωλήσει το 21,41% που διαθέτει στη Νέα Οδό και το 33,34% που έχει στην «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας».

Το τίμημα δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό, ωστόσο, σύμφωνα με ισπανικές πηγές, η εκτιμώμενη αξία των σχετικών ποσοστών προσεγγίζει τα 80 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι πριν από ένα χρόνο, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε αποκτήσει τα αντίστοιχα ποσοστά και της επίσης ισπανικής ACS, η οποία αποεπένδυσε από την Ελλάδα. Το τίμημα τότε είχε ανέλθει σε 66 εκατ. ευρώ, με την εισηγμένη να ενισχύει το μερίδιό της στην Ιόνια Οδό στο 78,5%, στον δε άξονα της Κεντρικής Ελλάδας σε 66,6%.

Στρατηγική στόχευση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι να ενισχύσει την παρουσία της σε τομείς πέραν του αμιγώς κατασκευαστικού, με έμφαση στις παραχωρήσεις, τη διαχείριση απορριμμάτων και την ενέργεια, με στόχο να περιοριστεί η έκθεση του ομίλου στην κυκλικότητα του κατασκευαστικού κλάδου και να ενισχυθεί η ορατότητα μελλοντικών εσόδων, στοιχείο σημαντικό για τους ξένους επενδυτές. Η ενίσχυση των μεριδίων της στις εταιρείες παραχώρησης των μεγάλων οδικών αξόνων εξυπηρετεί την παραπάνω επιδίωξη και παράλληλα «προικίζει» ακόμα περισσότερο την υπό σύσταση θυγατρική εταιρεία παραχωρήσεων. Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση έχει προαναγγείλει και τη δημιουργία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις, στην οποία αναμένεται να εισφερθούν όλες οι συμμετοχές που έχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε εταιρείες παραχωρήσεων.

Πέραν των παραπάνω οδικών αξόνων, στη νέα αυτή εταιρεία θα εισφερθούν επίσης το 17% που διαθέτει ο όμιλος στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα), αλλά και η συμμετοχή στην υπό σύσταση εταιρεία παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι, στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Στόχος της διοίκησης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την κίνηση αυτή, είναι να διευκολυνθεί η άντληση χρηματοδότησης για τη διεκδίκηση και ανάληψη νέων έργων παραχωρήσεων. Οπως σημειώνουν χαρακτηριστικά στελέχη του ομίλου, είτε πρόκειται για λήψη τραπεζικού δανείου είτε για έκδοση ομολόγου, η αυτόνομη παρουσία μέσω συγκεκριμένης εταιρείας παραχωρήσεων καθιστά την όλη διαδικασία πολύ ευκολότερη, δεδομένου ότι δεν θα υπάρχουν τυχόν «βαρίδια» από άλλες δραστηριότητες του ομίλου, που ίσως να είναι λιγότερο ελκυστικές για τους επενδυτές/πιστωτές, με αποτέλεσμα να αυξάνεται τελικά το κόστος δανεισμού.

Εν τω μεταξύ, κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους του ομίλου υποχώρησαν σε 7,9 εκατ. ευρώ, έναντι 35,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ως αποτέλεσμα της μειωμένης απόδοσης του κατασκευαστικού τομέα. Συγκεκριμένα, τα λειτουργικά κέρδη από τις κατασκευές περιορίστηκαν φέτος σε 26,5 εκατ. ευρώ, έναντι 104,1 εκατ. ευρώ κατά το περσινό πρώτο εξάμηνο. Συνολικά σε επίπεδο ομίλου, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 683 εκατ. ευρώ, από 604 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 13%.

Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων διαμορφώνεται σήμερα σε 1,4 δισ. ευρώ, αν και σύντομα προβλέπεται να ενισχυθεί σημαντικά, καθώς εκκρεμεί η υπογραφή δύο νέων έργων ύψους 780 εκατ. ευρώ, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης και το νότιο τμήμα του Ε65 (Λαμία - Ξυνιάδα). Το 83,3% των έργων αφορά την ελληνική αγορά, το 9,5% έργα στα Βαλκάνια και το υπόλοιπο 7,2% έργα στη Μ. Ανατολή.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ