Στις Βρυξέλλες η συνέχεια για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης

Στις Βρυξέλλες η συνέχεια για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στις Βρυξέλλες την ερχόμενη Δευτέρα θα δοθεί η συνέχεια του σίριαλ με την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης.

H Eυρωπαϊκή Επιτροπή έχει καλέσει σε νέα συνάντηση τους εμπλεκομένους με το έργο, φορείς και Αρχές, καθώς η ελληνική πλευρά όχι μόνο δεν συμμορφώθηκε με την εντολή της για απόσυρση της απόφασης της ΡΑΕ να αναθέσει απευθείας το έργο στον ΑΔΜΗΕ, αλλά προχώρησε και στον ορισμό του SPV «Aριάδνη» (100% θυγατρική του ΑΔΜΗΕ) ως επίσημου φορέα κατασκευής και χρηματοδότησης του έργου.

Ο Εuroasia

Ο Εuroasia ύστερα από αυτό κατέθεσε στη ΡΑΕ αίτηση αναθεώρησης της σχετικής απόφασης, κίνηση που αποτελεί το πρώτο βήμα νομικής αμφισβήτησής της. Εάν σε διάστημα τριών μηνών η ΡΑΕ δεν αναθεωρήσει την απόφασή της τότε ο Εuroasia μπορεί να προσφύγει νομικά κατά της ΡΑΕ. Παράλληλα, η Κομισιόν με νέα επιστολή της ενημέρωσε την ελληνική πλευρά ότι εάν η ΡΑΕ δεν αποσύρει την απόφαση ανάθεσης του έργου στην «Αριάδνη» η ένταξη της διασύνδεσης στα έργα PCI παύει να ισχύει. Η ΡΑΕ επιμένει στο επιχείρημα ότι δεν υπάρχει παραβίαση των ευρωπαϊκών κανονισμών, εμφανίζεται όμως έτοιμη να προχωρήσει σε μερική υπαναχώρηση και να αποδεχθεί επιτροπή για το επίμαχο θέμα των τεχνικών προδιαγραφών του έργου με τη σύνθεση που θα συμφωνηθεί από τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Στο μεταξύ, χθες, στο υπουργείο η διοίκηση της ΡΑΕ παρουσίασε τα εναλλακτικά μέτρα για την ηλεκτροδότηση της Κρήτης μετά το 2019 και μέχρι το 2022, οπότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί η διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική.

Τρεις οι λύσεις

Τρεις είναι οι λύσεις που δρομολογούνται. Η πρώτη προβλέπει εγκατάσταση αεριοστροβιλικών μονάδων από τη ΔΕΗ, η οποία έχει κληθεί ήδη από τη ΡΑΕ να υποβάλει τις προτάσεις της. Η δεύτερη προβλέπει χρήση φυσικού αερίου. Η ΡΑΕ εξετάζει τόσο την κοινή πρόταση της αζερικής Socar και της ΤΕΡΝΑ για την εγκατάσταση πλωτής μονάδας αποθήκευσης φυσικού αερίου και μονάδας συνδυασμένου κύκλου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας κατά το μοντέλο που η Socar εφαρμόζει στη Μάλτα από το 2016, όσο και πρόταση της κρατικής εταιρείας του Κατάρ. Το εμιράτο προτίθεται να αγκυροβολήσει στην Κρήτη πλοίο στο οποίο θα υπάρχουν αποθηκευτικοί χώροι LNG, μονάδα αεριοποίησης, καθώς και τουρμπίνες παραγωγής ρεύματος.

Η τρίτη λύση, τέλος, που εξετάζεται προβλέπει την εγκατάσταση μπαταρίας λιθίου από τον ΔΕΔΔΗΕ για την αποθήκευση ενέργειας που θα παράγεται από αιολικά και φωτοβολταϊκά. Η πιο καινοτόμος από άποψη τεχνολογίας αυτή λύση θα δώσει τη δυνατότητα ένταξης νέων ΑΠΕ στο σύστημα, ενώ η μπαταρία που αποτελείται από διάφορα μέρη θα μπορεί να μεταφερθεί μετά την ηλεκτρική διασύνδεση σε άλλα νησιά. Η ΡΑΕ έχει καλέσει τις εμπλεκόμενες εταιρείες να καταθέσουν ολοκληρωμένες προτάσεις βάσει κόστους, τις οποίες θα αξιολογήσει στη συνέχεια για να καταλήξει στη βέλτιστη οικονομικά λύση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή