ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, η Βoeing θα έχει έτοιμο το πρωτότυπο του αεροταξί της και ένα σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα, το αεροταξί αναμένεται να είναι έτοιμο το 2019, ενώ έως το 2023 θα είναι έτοιμο το σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Πάντως, η αμερικανική εταιρεία αεροναυπηγικής δεν διευκρίνισε αν τα αεροταξί της θα έχουν οδηγό ή όχι. Οπως γίνεται αντιληπτό, το γεγονός ότι η Βoeing ασχολείται με το αύριο των αστικών μεταφορών δεν είναι κάτι καινούργιο και δεν είναι η μόνη εταιρεία στις ΗΠΑ ή στην Ευρώπη που το κάνει.

«Τα αεροταξί θα έρθουν πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι φανταζόμαστε», δήλωσε σε συνέντευξή του στο Bloomberg ο Ντένις Μίλενμπεργκ, διευθύνων σύμβουλος του αμερικανικού αεροναυπηγικού ομίλου, ο οποίος εκτελεί επίσης χρέη προέδρου της Boeing και επικεφαλής του διοικητικού συμβουλίου της. «Αυτήν τη στιγμή κατασκευάζονται τα πρωτότυπα των ιπταμένων οχημάτων, οπότε η τεχνολογία εφαρμόζεται». Το πόσο γρήγορα θα αρχίσει η μαζική παραγωγή τους δεν μπορεί κανείς να το υπολογίσει με ακρίβεια. «Αυτό εξαρτάται από την ταχύτητα με την οποία οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές θα καταρτίσουν τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας», προσέθεσε ο κ. Μίλενμπεργκ. «Την επόμενη δεκαετία, τα αεροταξί αναμένεται να χρησιμοποιούνται ευρέως».


Η Boeing έχει εταιρείες που της προσφέρουν τεχνογνωσία για να υλοποιήσει τα σχέδια των ιπταμένων οχημάτων. Πέρυσι, εξαγόρασε την Aurora Flight Sciences, η οποία εμπλέκεται στην κατασκευή του αεροταξί.

Η Boeing έχει εταιρείες που της προσφέρουν τεχνογνωσία για να υλοποιήσει τα σχέδια των ιπταμένων οχημάτων. Εδώ και χρόνια, η θυγατρική της Insitu κατασκευάζει μικροσκοπικά αεροσκάφη χωρίς πιλότο (drones) για τον στρατό και την πυρoσβεστική. Πέρυσι, η Boeing εξαγόρασε την εταιρεία Aurora Flight Sciences, η οποία συνεργάζεται με την Uber για την κατασκευή νέου ηλεκτροκίνητου αεροσκάφους για μεταφορά επιβατών στην πόλη. Οι δοκιμαστικές πτήσεις των ηλεκτρικών αεροταξί ίσως ξεκινήσουν στις αρχές του 2020. Επιπλέον, η Boeing το περασμένο έτος είχε παρουσιάσει το πρωτότυπο ενός αυτόνομου αεροπλάνου, το οποίο αναλαμβάνει την τροφοδοσία μαχητικών αεροσκαφών εν πτήσει. Πέραν του αμερικανικού κολοσσού, κινητικότητα στο πεδίο δείχνουν και άλλες εταιρείες. Η ανταγωνίστρια της Boeing, η ευρωπαϊκή Αirbus, έχει επενδύσει στην αμερικανική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας Vahana, που κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα ιπτάμενα οχήματα.

Πριν από έναν μήνα, η Vahana έκανε την πρώτη δοκιμαστική πτήση ενός μονοθέσιου ιπτάμενου οχήματος στο ανατολικό Ορεγκον. Το αεροσκάφος χωρίς πιλότο έφτασε σε ύψος 5 μ. σε 53 δευτερόλεπτα. Εως το 2020, όπως εκτιμά, θα έχει έτοιμο ένα ιπτάμενο όχημα, το οποίο δυνητικά θα μπορεί να παραχθεί μαζικά. Είναι αξιοσημείωτο ότι μία από τις προμηθεύτριες εταιρείες της Vahana είναι η Near Earth Autonomy, στην οποία έχει επενδύσει η Boeing.

Αλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην τεχνολογία και στην κατασκευή εναέριων ταξί είναι οι αμερικανικές Joby Aviation και Bell Helicopter, η κινεζική EHang, η ολλανδική Passenger Drone, η γερμανική Volocopter και η σλοβακική AeroMobil. Βέβαια, δεν ενθουσιάζονται όλοι με την ιδέα των αεροταξί. «Αν σου αρέσουν τα drones πάνω από το σπίτι σου, τότε θα σου αρέσουν και τα πολυάριθμα “ιπτάμενα οχήματα”, που είναι χίλιες φορές μεγαλύτερα και πιο θορυβώδη και παρασύρουν στο πέρασμά τους καθετί που δεν πατάει γερά στο έδαφος», επισημαίνει με αρκετή δόση σαρκασμού ο ιδρυτής της Tesla Ελον Μασκ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ