MB&F Horological Machine No.9 “Flow”

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε μία αναδρομή στις δεκαετίες του 1940 και 1950 μας καλούν ο ανεξάντλητος Maximilian Büsser και οι φίλοι του, με αυτή τη νέα δημιουργία της MB&F. Το HM9 "Flow" είναι ένα ρολόι φουτουριστικό αλλά με έντονα ρετρό αναφορές. Μας θυμίζει παλαιότερες, πιο «ρομαντικές» εποχές, όταν δεν κυριαρχούσαν οι υπολογιστές και οι ψυχροί αριθμοί, αλλά υπήρχαν τρελοί εφευρέτες, τολμηροί σχεδιαστές και γενναίοι μηχανικοί, οι οποίοι δημιουργούσαν ακολουθώντας το ένστικτό τους και την προσωπική τους αισθητική. Τότε γεννήθηκαν κάποια από τα ομορφότερα αυτοκίνητα και αεροπλάνα όλων των εποχών. Με τις αεροδυναμικές τους γραμμές και τις πλούσιες καμπύλες τους, οι μηχανές αυτές έδειχναν σαν να κινούνται σε υψηλές ταχύτητες ακόμη κι όταν ήταν στατικές. Από εκείνη τη χρυσή εποχή εμπνεύστηκαν οι άνθρωποι της MB&F για το Horological Machine No.9, γνωστό και ως HM9 "Flow".

MB&F Horological Machine No.9 “Flow”-1

Η κάσα του ΗΜ9 (διαστάσεων 57 x 47 x 23 mm) θυμίζει κινητήρα αεροσκάφους τζετ και είναι ένας γεωμετρικά περίπλοκος συνδυασμός επεξεργασμένου κρυστάλλου ζαφειριού και τιτανίου βαθμού 5. Όταν οι σχεδιαστές παρέδωσαν το σχέδιο στην κατασκευαστική ομάδα, η απάντηση που έλαβαν ήταν ξεκάθαρη: είναι αδύνατον να γίνει. Η σύλληψη της ιδέας για το ΗΜ9 δεν έγινε με δεδομένες τις τρέχουσες μεθόδους κατασκευής. Οι έντονες καμπύλες και οι οξείες γωνίες της κάσας του απαιτούσαν την επινόηση νέων τεχνικών και κατασκευαστικών προτύπων. Οι φανατικοί φίλοι της MB&F θα βρουν στο HM9 "Flow" πολλά στοιχεία από δύο εμβληματικά μοντέλα της μάρκας, τα HM4 "Thunderbolt" και HM6 "Space Pirate", στα οποία επίσης χρησιμοποιήθηκε ένας γεωμετρικά περίπλοκος συνδυασμός επεξεργασμένου κρυστάλλου ζαφειριού και τιτανίου για την κατασκευή της κάσας. 

MB&F Horological Machine No.9 “Flow”-2

Αλλά και στο εσωτερικό του ρολογιού κρύβεται ένας εξίσου περίπλοκος κουρδιστός μηχανισμός, ο οποίος δημιουργήθηκε αποκλειστικά in-house. Αποτελείται από 301 μέρη, έχει συχνότητα 2,5Hz (18.000 ταλαντώσεις/ώρα) και προσφέρει 45 ώρες ενεργειακής αυτονομίας. Είναι αποτέλεσμα τριετούς προσπάθειας και δοκιμών και βασίζεται στη συσσωρευμένη εμπειρία που απέκτησαν οι τεχνικοί της MB&F έχοντας δημιουργήσει 14 πρωτοποριακούς στο είδος τους μηχανισμούς στο παρελθόν.

MB&F Horological Machine No.9 “Flow”-3
MB&F Horological Machine No.9 “Flow”-4

Το HM9 "Flow" έχει δύο πλευρικούς λοβούς, ο καθένας από τους οποίους φιλοξενεί ένα πλήρως ανεξάρτητο σύστημα ρύθμισης με ιπτάμενο τροχό του μπαλανσιέ, το οποίο είναι ορατό κάτω από δύο θόλους από κρύσταλλο ζαφειριού. Από το τρίτο κρύσταλλο ζαφειριού αποκαλύπτεται το κεντρικό «κιβώτιο ταχυτήτων» του κινητήρα ΗΜ9: ένα δορυφορικό διαφορικό που εξισορροπεί την απόδοση και των δύο μπαλανσιέ σε μία μέση τιμή, παρέχοντας μία σταθερή ανάγνωση της ώρας.

MB&F Horological Machine No.9 “Flow”-5

Τοποθετημένο κάθετα ως προς τον μηχανισμό, το καντράν δείχνει τις ώρες και τα λεπτά.

MB&F Horological Machine No.9 “Flow”-6

Δύο αεραγωγοί από σατινέ τιτάνιο έχουν προσαρμοστεί στα πλαϊνά των λοβών που περιέχουν τους ταλαντωτές. Είναι εμπνευσμένοι σχεδιαστικά από τους αεραγωγούς που επιτρέπουν την συνεχή κυκλοφορία του αέρα στους κινητήρες αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων.

MB&F Horological Machine No.9 “Flow”-7

Το HM9 "Flow" κυκλοφορεί σε δύο συλλεκτικές εκδόσεις από τιτάνιο, 33 αντιτύπων η καθεμία.

MB&F Horological Machine No.9 “Flow”-8

Η έκδοση "Air" έχει σκουρόχρωμο μηχανισμό και καντράν αεροπορικού τύπου. 

MB&F Horological Machine No.9 “Flow”-9

Η έκδοση "Road" έχει μηχανισμό επιστρωμένο με ροζ χρυσό και καντράν σε μορφή κλασικού ταχύμετρου. Όσο για την τιμή; Είναι βεβαίως ανάλογη της πολυπλοκότητας και της σπανιότητας. Υπολογίστε περίπου 150 χιλιάδες ευρώ + ΦΠΑ.

Δείτε το HM9 "Flow" ζωντανά στο παρακάτω video…

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή