Μουσικές βραδιές στη Γεννάδειο μακριά από τη ρουτίνα

Μουσικές βραδιές στη Γεννάδειο μακριά από τη ρουτίνα

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τέταρτη χρονιά πραγματοποιήθηκαν οι «Νύχτες κλασικής μουσικής» στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη. Από τις 26 έως τις 29 Σεπτεμβρίου χάρη στη γενναιόδωρη στήριξη του Ιδρύματος Σβαρτς και της Νίνας φον Μάλτσαν οι μουσικοί του προγράμματος «Curtis on tour», φοιτητές, απόφοιτοι και δάσκαλοι του Ινστιτούτου Μουσικής Κέρτις των ΗΠΑ παρουσίασαν ενδιαφέροντα προγράμματα μουσικής δωματίου και λυρικού τραγουδιού σε ερμηνείες υψηλού επιπέδου.

Την πρώτη βραδιά ο τσελίστας Oλιβερ Χέρμπερτ και η πιανίστρια Σιαοχούι Γιανγκ απέδωσαν έργα των Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, Ρόμπερτ Σούμαν, Λέος Γιάνατσεκ και Λούντβιχ βαν Μπετόβεν. Εκτός από την τεχνική αρτιότητα και τη δεξιοτεχνική ασφάλεια, βασικό χαρακτηριστικό του Χέρμπερτ ήταν η τονική ακρίβεια, στοιχείο διόλου αυτονόητο ακόμα και ανάμεσα σε «αστέρες» του τσέλου. Εκτιμήθηκε στη Σονάτα σε ρε μείζονα του Μπαχ, αλλά ακόμα περισσότερο στα «Φανταστικά κομμάτια» του Σούμαν και στο «Παραμύθι» του Γιάνατσεκ, καθώς στα έργα αυτά η συναισθηματική φόρτιση μπορεί εύκολα να παρασύρει τον ερμηνευτή μακριά από τον τόνο. Με άνεση και ασφάλεια ο Χέρμπερτ έθετε σε διάλογο έντονες και χαμηλόφωνες φράσεις χωρίς να κατατέμνει τις μελωδίες, αναδεικνύοντας έτσι την εκφραστικότητα της μουσικής. Οι ερμηνείες του ξεχώρισαν εξίσου για τη νεανική τους ενέργεια: το πρώτο μέρος «Allegro con brio» –με κέφι και ζωντάνια– της Σονάτας αρ. 5 του Μπετόβεν αποδόθηκε μάλλον ως «con fuoco» – με φλόγα, γεγονός που έδωσε ακόμα μεγαλύτερη δύναμη στη μουσική. Παρότι τα συγκεκριμένα έργα κρατούν το πιάνο κατά το μεγαλύτερο μέρος τους σε δεύτερο επίπεδο, η Γιανγκ συνομίλησε ισότιμα με τον Χέρμπερτ, συνεισφέροντας στην πλαστικότητα των ερμηνειών.

Οι ικανότητές της εκτιμήθηκαν ακόμα περισσότερο κατά τη δεύτερη βραδιά, στην ερμηνεία του πρώτου Κουαρτέτου έργου 15 του Γκαμπριέλ Φορέ: έδωσε αιχμηρότητα και νεύρο στο «σκέρτσο», ενώ συνέβαλε αποφασιστικά στην ανάδειξη της ποιητικής διάστασης του αργού μέρους. Μαζί της πάλι ο Χέρμπερτ, αλλά και η εξαιρετική νεαρή βιολονίστρια Κλερ Μπουργκ, όπως επίσης ο βιολίστας Eντουαρντ Γαζουλέας, συνεργάστηκαν σε μία ερμηνεία που σεβόταν την ευγένεια της μουσικής χωρίς να θυσιάζει τη συναισθηματική της δύναμη.

Μπουργκ και Γαζουλέας ξεκίνησαν τη βραδιά ερμηνεύοντας το πρώτο από τα δύο Ντούο για βιολί και βιόλα του Μότσαρτ. Ο μεταξύ τους διάλογος υπήρξε έντονος όσο και τρυφερός, γεγονός που έδωσε ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο έργο. Ακολούθησε ο δραματικός μονόλογος «Come up from the fields, father» του Αμερικανού συνθέτη Ρίτσαρντ Ντάνιελπουρ. Η μελωδική νεορομαντική μουσική, στην παράδοση των Μπάρμπερ και Μενότι, αξιοποιούσε μάλλον συμβατικά την ένταση του κειμένου του Ουόλτ Ουίτμαν. Παρ’ όλα αυτά, το πάθος της ερμηνείας του βαρύτονου Τζόναθαν Μπάγερ, σε σύμπραξη με τους Eντουαρντ Γαζουλέα και Μάικλ Ελίασεν στο πιάνο, προσέφερε το καλύτερο δυνατό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή