«Μεγάλοι Ελληνες Ηθοποιοί» στην «Κ» της Κυριακής: Οι ατάκες της Ρένας Βλαχοπούλου που έγραψαν ιστορία (φωτογραφίες)

«Μεγάλοι Ελληνες Ηθοποιοί» στην «Κ» της Κυριακής: Οι ατάκες της Ρένας Βλαχοπούλου που έγραψαν ιστορία (φωτογραφίες)

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην «Κόμισσα της Κέρκυρας» που «σφράγισε» μια ολόκληρη εποχή με το ταλέντο της, είναι αφιερωμένος το δεύτερος τόμος της σπουδαίας σειράς που φιλοξενεί η «Καθημερινή της Κυριακής» με τις βιογραφίες Ελληνων ηθοποιών που καθιερώθηκαν και μεγαλούργησαν τη χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου.

Πρόκειται για 14 βιογραφίες πρωταγωνιστών του παλιού ελληνικού κινηματογράφου από τον ηθοποιό και συγγραφέα Μάκη Δελαπόρτα.  Οι ατάκες της ανεπανάληπτης κωμικού, Ρένας Βλαχοπούλου έχουν αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα τους στην ιστορία ενός κινηματογράφου που παραμένει θαλερός παρά την ηλικία του. 

«Σούζi τρως! Και ψεύδεσαι και τρως!», η ατάκα ορόσημο στην καριέρα της σπουδαίας Ρένας από την ταινία «Η Παριζιάνα», του 1969 σε παραγωγή της Φίνος Φιλμ και σκηνοθεσία – σενάριο του Γιάννη Δαλιανίδη. 

«Μεγάλοι Ελληνες Ηθοποιοί» στην «Κ» της Κυριακής: Οι ατάκες της Ρένας Βλαχοπούλου που έγραψαν ιστορία (φωτογραφίες)-1

Ωστόσο, δεν είναι η μόνη από την συγκεκριμένη ταινία που μας κάνει να γελάμε σαν να την ακούμε για πρώτη φορά. Είναι πολλές και όλες τους ειπωμένες με τον μοναδικό τρόπο της «Μεγάλης κυρίας» της ελληνικής κωμωδίας: «Αυτό ήταν. Τον έπιασε, τον έπιασε. Έλα Βαγγέλη μου. Έλα Βαγγελάκη μου η Παναγιά μαζί σου. Κοίτα μωρή τι του κάνεις του παιδιού»

Απολαυστική, η μοναδική στο είδος της Ρένα, δίνει πνοή στο ξεκαρδιστικό σενάριο του Γιάννη Δαλιανίδη της ομώνυμης θεατρικής παράστασης του Δημήτρη Ψαθά, «Η Χαρτοπαίκτρα» το 1964. 

«Μεγάλοι Ελληνες Ηθοποιοί» στην «Κ» της Κυριακής: Οι ατάκες της Ρένας Βλαχοπούλου που έγραψαν ιστορία (φωτογραφίες)-2

Το σενάριο είναι βασισμένο στην ομώνυμη θεατρική παράσταση του Δημήτρη Ψαθά.

 

Αλησμόνητη παραμένει η σκηνή όπου απευθυνόμενη στο «γούρι» που υποδύεται η επίσης ταλανοτύχα Σαπφώ Νοταρά λέει: «Να πάρει η ευχή. Άντε χάσου από 'δω. Γιατί χασμουρήθηκες; Όχι, να μη χασμουρηθείς γιατί μου έφερες γρουσουζιά. Αη μωρή, φύγε από 'δω πέρα».

Ετος 1971 και ενώ είχε ήδη αρχίσει η παρακμή του ελληνικού κινηματογράφου και η πτώση των εισιτηρίων, ο Φιλοποίμην Φίνος αποφάσισε να γυρίσει την ξεκαρδιστική κωμωδία με τα έντονα μουσικοχορευτικά στοιχεία «Μια Ελληνίδα στο Χαρέμι». 

«Μεγάλοι Ελληνες Ηθοποιοί» στην «Κ» της Κυριακής: Οι ατάκες της Ρένας Βλαχοπούλου που έγραψαν ιστορία (φωτογραφίες)-3

Αν δεν είχε ληφθεί αυτή η απόφαση το ελληνικό κοινό δεν θα είχε απολαύσει μια από τις μεγάλες παραγωγές για τα δεδομένα της εποχής και σίγουρα δεν θα είχε ψυχαγωγηθεί με τις ατάκες της Ρένας, με χαρακτηριστικότερη την εξής: «Χιούμορ έχω λεφτά δεν έχω. Και από αύξηση δε βλέπω, δεν λέτε κουβέντα. Πότε θα έρθει η ώρα, όταν θα μείνω με ένα δόντι;»

Ενα χρόνο αργότερα, η Ρένα θα βρεθεί στην γενέτειρα της για τα γυρίσματα της ταινίας η «Κόμισσα της Κέρκυρας» σε παραγωγή της Φίνος Φιλμ και σενάριο του Αλέκου Σακελλάριου όπου ως σιόρα Ανγγιολίνα θα φωνάζει από το όμορφο νησί της Κέρκυρας «Σκάστε! Λύσσα! Να που να μπει ο διάολος μέσα σας!» προσφέροντας αστείρευτο γέλιο στους θεατές. 

«Μεγάλοι Ελληνες Ηθοποιοί» στην «Κ» της Κυριακής: Οι ατάκες της Ρένας Βλαχοπούλου που έγραψαν ιστορία (φωτογραφίες)-4

«Δεν ξέρεις τι θα πει κομπίνα. Κοίτα φίλε μου, ζει στην Ελλάδα και δεν ξέρει τι θα πει κομπίνα.» και «Τρεις άντρες ίσον τίποτα, χρυσέ μου!» είναι μόνο μερικές από τις ατάκες της Ρένας που απολάυσαμε στο  δεύτερο μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη με γυρίσματα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα. 

«Μεγάλοι Ελληνες Ηθοποιοί» στην «Κ» της Κυριακής: Οι ατάκες της Ρένας Βλαχοπούλου που έγραψαν ιστορία (φωτογραφίες)-5

Το «Κάτι να καίει» κυκλοφόρησε το 1964, έκοψε συνολικά 660.791 εισιτήρια και από τις 92 ταινίες της χρονιάς, κατέλαβε την 1η θέση της σχετικής λίστας. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή