ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Ατίθαση και δυναμική σαν αγοροκόριτσο» από τη μια, «ευαίσθητη και χαδιάρα σαν γατούλα» από τη άλλη, η κορυφαία κωμικός της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου μαγνήτιζε πάντα τους γύρω της, γράφει ο Μάκης Δελαπόρτας για την Ρένα Βλαχοπούλου στην οποία είναι αφιερωμένος ο δεύτερος τόμος της σειράς «Μεγάλοι Ελληνες Ηθοποιοί», που κυκλοφορεί αυτή την Κυριακή (14/7) με την Καθημερινή.

Τη σειρά που περιλαμβάνει 14 προσεγμένες βιογραφίες αγαπημένων ηθοποιών με πλούσιο φωτογραφικό υλικό από τη ζωή και τις ταινίες τους έχει επιμεληθεί ο Μάκης Δελαπόρτας. Στο δεύτερο τόμο της σπουδαίας σειράς αφηγείται τις άγνωστες πτυχές της ζωής του «θηλυκού Τσάρλι Τσάπλιν της Ελλάδας» από τα πρώτα της βήματα, το δρόμο προς την καταξίωση και τα χρόνια της ωριμότητας. 

Πότε γεροντοκόρη «Κόμισσα», πότε τρελή «Σαραντάρα», πότε σπιρτόζα «Παριζιάνα» και πότε παθιασμένη «Χαρτοπαίχτρα», πάντα σφράγιζε τους ρόλους που ενσάρκωνε σε οθόνη και σκηνή. Δεκατέσσερα χρόνια μετά τον θάνατό της, η Ρένα συνεχίζει να χαρίζει απλόχερα το γέλιο μέσα από τις ταινίες και τις ξεκαρδιστικές ατάκες της.

Οι σταθμοί της ζωής της ταλαντούχας Ρένας

Η «Ρηνούλα» στα δεκαέξι της χρόνια πρωτοδούλεψε ως επαγγελματίας τραγουδίστρια στη Σπιανάδα.«Ολοι έδιναν συγχαρητήρια στους γονείς της για το εξαιρετικό ταλέντο της μικρής που μάγευε με την φωνή της όσους την άκουγαν», γράφει ο Μάκης Δελαπόρτας. Λίγα χρόνια αργότερα όλη η Ελλάδα θα την αποκαλούσε «βασίλισσα της τζαζ». Αληθινή θεατρίνα από μικρή είχε μετατρέψει το σαλόνι του σπιτιού σε πλατεία θεάτρου. 


Γεννημένη θεατρίνα, βιαστική μαθήτρια, από μικρή παραμυθατζού. 

Από μικρή έπλαθε παραμύθια με τη φαντασία της και ήθελε να «ανοίξει τα φτερά της», να ζήσει μακρία από την Κέρκυρα. Στα 21 της χρόνια γνώρισε και ερωτεύτηκε τον ποδοσφαιριστή της ΑΕΚ, Κώστα Βασιλείου. Μετακόμισε μαζί του στην Αθήνα και παντρεύτηκαν μέσα σε ένα χρόνο.

Το 1939 η νεαρή Κερκυραιοπούλα έφερε ευρωπαϊκό αέρα σε μουσικοθεατρική σκηνή της Αθήνας. Τότε, γεύτηκε και την πρώτη μεγάλη της επιτυχία. 

Οι γονείς της σκοτώθηκαν στους ιταλικούς βομβαρδισμούς στην Κέρκυρα το 1940. Ορκίστηκε τότε στη μνήμη τους να γίνει προστάτης της υπόλοιπης οικογένειας. 


Aπό την ταινία «Μια τρελλή τρελλή σαραντάρα», του 1970. Εκοψε 300.495 εισιτήρια στις αίθουσες Α΄ προβολής της Αθήνας και κατέκτησε τη 11η θέση στον πίνακα εισιτηρίων - ανάμεσα σε 99 ταινίες.

Δύο χρόνια αργότερα κι ενώ είχε χωρίσει με τον πρώτο της σύζυγο, παντρεύτηκε τον τραπεζίτη Γιάννη Κωστόπουλο. 

Τη δεκαετία του '40 η Ρένα αφήνει εποχή με τις εμφανίσεις και τα τραγούδια της στο Cine-News στην οδό Σταδίου δίπλα στον Γιάννη Σπάρτακο, τον καλλιτέχνη που επέδρασε καταλυτικά στη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας της ως τραγουδίστριας. Ταξιδεύουν σε Κωνσταντινούπολη, Σμύρνη, Λίβανο, Κάιρο, Αλεξάνδρεια και Αμερική και οι εμφανίσεις του χαίρουν εγκωμιαστικών κριτικών. 

Την ίδια περίοδο γνωρίζει τον Σάχη της Περσίας, και ζει ως τραγουδίστρια μια παρόμοια ιστορία με εκείνη στην ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη, «Μια Ελληνίδα στο χαρέμι». 

Την επιστροφή της «αγκάλιασε» ο Τύπος και το κοινό της Αθήνας. Η πρώτη της εμφάνιση στο θέατρο ως ηθοποιός και όχι ως τραγουδίστρια έγινε το καλοκαίρι του 1954 στο θέατρο της Σοφίας Βέμπο, στην επιθεώρηση «Σουσουράδα».

 


Στην Παριζιάνα (1969) του Γιάννη Δαλιανίδη

Τη δεκαετία του '60 η Ρένα άφησε εποχή με τα αμίμητα επιθεωρησιακά νούμερά της, γράφει ο Μάκης Δελαπόρτας συνοψίζοντας την πορεία μιας δεκαετίας. 

Η συνταγή του επιτυχημένου ρόλου της ώριμης χήρας που προσπαθεί να φτιάξει τη ζωή της επανέρχεται τη δεκαετία του '70, όπου η μοναδική Ρένα ξεκινά περιοδείες με τρία διαφορετικά έργα. Τέλη της δεκαετίας επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη. 

Η Ρένα ήξερε καλά πλέον τη συνταγή της επιτυχίας. Κωμικοί κερκυραϊκοί αυτοσχεδιασμοί, τα ακροβατικά τα δικά της, τραγούδι στο τέλος και το μήνυμα που πάντα ήθελε να περνάει στο κόσμο. 

Τον τελευταίο της σύζυγο και άντρα της ζωή της, Γιώργο Λαφαζάνη τον συνάντησε για πρώτη φορά σε ένα φανάρι στην Πανεπιστημίου, το 1965. Εμειναν μαζί, μέχρι το τέλος της ζωής της το 2004. 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ