Στρατηγική ανακύκλωσης από την «Πλαστικά Θράκης»

Στρατηγική ανακύκλωσης από την «Πλαστικά Θράκης»

3' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο «άρμα» της αξιοποίησης ανακυκλωμένου πλαστικού προσδένεται ο όμιλος «Πλαστικά Θράκης». Ο όμιλος, που για περισσότερο από 40 χρόνια παράγει προϊόντα συσκευασίας και τεχνικά υφάσματα, θέλει στα επόμενα χρόνια να επιτύχει περίπου το 10% της συνολικής παραγωγής του να προέρχεται από ανακυκλωμένο πολυπροπυλένιο. Αν αυτό συμβεί, τότε και μέχρι το 2025 περίπου 8.500 τόνοι πρωτογενούς πρώτης ύλης θα προέρχονται από ανακυκλωμένα υλικά πλαστικών.

Η νέα στρατηγική της ελληνικής εταιρείας με διεθνή παρουσία σε περίπου 11 χώρες ξεκίνησε πριν από λίγες ημέρες. Οπως αναφέρουν τα στελέχη της, η συγκεκριμένη στρατηγική εντάσσεται στην ευρωπαϊκή πρωτοβουλία που παρουσιάστηκε στις αρχές του έτους και η οποία στόχο έχει τη μείωση της απόρριψης και καύσης πλαστικών στην Ε.Ε.

Ειδικότερα, η «Ευρωπαϊκή Στρατηγική για το Πλαστικό και την Κυκλική Οικονομία», που παρουσιάστηκε από τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, βασικό στόχο έχει μέχρι το 2025 να ανακυκλώνονται περίπου 10 εκατ. τόνοι πλαστικού ετησίως σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. Αν ο στόχος αυτός επιτευχθεί, σημαίνει ότι η παραγωγή νέων πλαστικών από ανακυκλωμένα πλαστικά θα ανέλθει στο 20% από 6% που είναι σήμερα. «Εμείς (στα Πλαστικά Θράκης) θέλουμε να συμβάλουμε στη στρατηγική αυτή με 8.500 τόνους», αναφέρει ο κ. Δημήτρης Μαλάμος, επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών (CFO) του ομίλου «Πλαστικά Θράκης».

Ο κ. Μαλάμος παραδέχεται ότι σήμερα στην Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη, είναι ιδιαίτερα χαμηλή η χρήση ανακυκλώσιμων πλαστικών. Ειδικά στη χώρα μας το ποσοστό των ανακυκλώσιμων υλικών που αξιοποιεί η βιομηχανία υλικών συσκευασίας από εξωτερικές πηγές είναι σχεδόν μηδαμινό. Αντιθέτως, η «Πλαστικά Θράκης» ανακυκλώνει σχεδόν το 100% του σκραπ που παράγεται κατά τη δική της παραγωγή.

Παρά όμως τις χαμηλές επιδόσεις της Ευρώπης στην ανακύκλωση πλαστικών, η ευρωπαϊκή πρωτοβουλία για το πλαστικό και την κυκλική οικονομία έχει καθαρά οικειοθελή χαρακτήρα και όχι υποχρεωτικό.

Οι άνθρωποι της βιομηχανίας ωστόσο εκτιμούν ότι οι στόχοι θα επιτευχθούν τόσο στη χώρα μας όσο και στην Ε.Ε., καθώς αυτό επιτάσσει μια σύγχρονη και κοινωνικά υπεύθυνη εταιρική πολιτική. Επιπλέον, αυτό είναι κάτι που θα ζητήσουν και οι πελάτες. «Πολύ σύντομα, μεγάλες βιομηχανίες όπως π.χ. η ΙΚΕΑ και η Unilever, θα απαιτήσουν από τους προμηθευτές τους να αξιοποιήσουν ανακυκλώσιμα υλικά στις συσκευασίες των προϊόντων τους», αναφέρει ο διευθυντής του τμήματος καινοτομίας της «Πλαστικών Θράκης» Στέλιος Κακουλίδης. Σημειώνεται ότι τα υλικά συσκευασίας είναι ο βασικότερος παράγοντας δημιουργίας πλαστικών αποβλήτων σε ποσοστό που πλησιάζει το 40%.

Οπως και να έχει η κατάσταση, η βιομηχανία πλαστικού μοιάζει να εισέρχεται σε νέες και αχαρτογράφητες περιοχές. Τα στελέχη της αποφεύγουν να τοποθετηθούν με νούμερα σχετικά με τις απαιτήσεις και το κόστος προσαρμογής της παραγωγής τους. «Είναι νωρίς να αναφερθούμε σε ύψος επενδύσεων, καθώς πρόκειται για δυναμική διαδικασία», παραδέχεται ο κ. Μαλάμος. «Το μόνο που μπορούμε να υποθέσουμε», προσθέτει, «είναι ότι, καθώς θα αυξάνει η χρήση πρώτης ύλης –συγκεκριμένα πολυπροπυλένιου– από ανακυκλωμένο πλαστικό, το κόστος παραγωγής της θα μειώνεται», λέει ο κ. Μαλάμος.

Εκείνο που γνωρίζει καλά η βιομηχανία πλαστικών είναι ότι τα παραγόμενα προϊόντα μέσω πολυπροπυλενίου που προέρχεται από ανακύκλωση δεν θα διαφοροποιούνται από τα αντίστοιχα που βασίζονται σε παρθένο πολυπροπυλένιο. «Αν και αυτή τη στιγμή δεν γνωρίζουμε το αποτέλεσμα της άσκησης αυτής», αναφέρει χαρακτηριστικά, «αναμένουμε να υπάρχει κάποιο όφελος, καθώς, για να έχουν νόημα οι πρωτοβουλίες και η στρατηγική της Ε.Ε. για την κυκλική οικονομία, το τελικό προϊόν δεν θα πρέπει να έχει υψηλότερο κόστος με τη χρήση ανακυκλωμένου σε σχέση με την αποκλειστική χρήση παρθένου υλικού». Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Κακουλίδη, τα πλαστικά από ανακυκλωμένο πολυπροπυλένιο δεν θα πρέπει να διαφοροποιούνται στις ιδιότητές τους από τα υλικά που προέρχονται από παρθένα πρώτη ύλη.

Ο κ. Κακουλίδης τονίζει ακόμη ότι τον πιο κρίσιμο ρόλο στην επιτυχή νέα στρατηγική της επιχείρησής του έχουν οι ίδιοι οι καταναλωτές – αλλά και οι δομές που θα κληθούν να συλλέξουν και να επεξεργαστούν τα πλαστικά απόβλητα. «Θα πρέπει οι καταναλωτές-χρήστες να εκπαιδευτούν πάνω στη σωστή απόρριψη και οι δομές, όπως δήμοι, περιφέρειες, κρατικές και ιδιωτικές υπηρεσίες, πάνω στη σωστή συλλογή. Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές (εργοστάσια) ανακύκλωσης, όπως επίσης και σταθερή και κατάλληλης ποιότητας διαθεσιμότητα ανακυκλωμένου».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή