ΕΛΛΑΔΑ

Εξαγωγές τροφίμων: Μόνος δεν θα πας μακριά

ΤΑΝΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΠΟΥΛΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ιδιαίτερα διαφωτιστικά ήταν τα στοιχεία και οι «οδηγίες» από Ελληνες και ξένους ειδικούς προς τους Ελληνες παραγωγούς και επιχειρηματίες που έχουν στόχο τις εξαγωγές, τα οποία παρουσιάστηκαν στην ημερίδα με τίτλο «Grawth in Agrifood» της Εθνικής Τράπεζας, που πραγματοποιήθηκε χθες. «Υπερνικώντας τις γνωστές και πολυσυζητημένες παθογένειες της ελληνικής οικονομίας να προχωρήσουμε μπροστά, δεδομένου ότι τα περιθώρια τυποποίησης και διαφοροποίησης των ελληνικών αγροτικών προϊόντων είναι μεγάλα και αφήνουν περιθώριο για περαιτέρω ανάπτυξη», τόνισε χαρακτηριστικά η κ. Νέλλη Τζάκου-Λαμπροπούλου, γενική διευθύντρια της Εθνικής Τράπεζας.

Οι συνέργειες είναι απαραίτητες και μπορούν να προσφέρουν λύσεις στην ανάπτυξη του αγροτοδιατροφικού τομέα. Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα της ημερίδας που πραγματοποιήθηκε με στόχο να αναδειχθούν οι ευκαιρίες στον συγκεκριμένο τομέα, αλλά και να έρθουν σε επαφή οι Ελληνες παραγωγοί με διακεκριμένους αγοραστές και φορείς του εμπορίου από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Πρόκειται για πρακτική που η Εθνική εφαρμόζει ήδη συνεργαζόμενη με το περιοδικό «Γαστρονόμος» της «Κ», τόσο για τη συγκεκριμένη ημερίδα όσο και σε πολλές άλλες ενέργειες που αφορούν τη διατροφή. Συγκεκριμένα, η Εθνική απένειμε το ειδικό βραβείο «Ελληνική γη» για καινοτόμες και εξωστρεφείς επιχειρήσεις, στα Βραβεία Ποιότητας του περιοδικού που δόθηκαν χθες για 11η χρονιά, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο κτίριο της Εθνικής Τράπεζας στην οδό Σοφοκλέους. «Κάποτε ψάχναμε εμείς τους μικρούς παραγωγούς και τα εξαιρετικά προϊόντα τους. Σήμερα μας βρίσκουν αυτοί. Αυτό είναι τουλάχιστον ενθαρρυντικό», είχε σημειώσει χαρακτηριστικά ο κ. Αγγελος Ρέντουλας, αρχισυντάκτης των γαστρονομικών εκδόσεων της «Κ» μιλώντας στην ημερίδα λίγες ώρες νωρίτερα.

Ποιες είναι οι απαιτήσεις της γερμανικής αγοράς και ποιες της βρετανικής όσον αφορά τα τρόφιμα; Τι ζητούν οι μεγάλες αλυσίδες και πού συμφέρει τους Ελληνες παραγωγούς να στραφούν; Γιατί τα ελληνικά προϊόντα δεν καταφέρνουν να αποκτήσουν μεγάλη προστιθέμενη αξία; Αυτά είναι μόνο μερικά από τα θέματα που τέθηκαν κατά τη διάρκεια της ημερίδας και απαντήθηκαν από ειδικούς.

«Οταν έρχεστε να προτείνετε ένα προϊόν πρέπει να έχετε στον νου σας τον ανταγωνισμό. Για να τοποθετήσω ένα καινούργιο προϊόν στο ράφι, τις περισσότερες φορές θα πρέπει να βγάλω ένα άλλο. Πρέπει, λοιπόν, να έχετε αρκετά επιχειρήματα για να με πείσετε να το κάνω αυτό», τόνισε χαρακτηριστικά ο Andrian Boswell, αντιπρόσωπος των Selfridges μιλώντας στην ημερίδα. Και προσέθεσε: «Είναι καλά το μέλι και το λάδι, αλλά πρέπει να σκεφθείτε τι μπορείτε να κάνετε για να πάτε λίγο παρακάτω αυτά τα προϊόντα».

Στο ίδιο μήκος κύματος ο κ. Γιώργος Αφεντούλης από την εταιρεία FERONIA εξήγησε ότι το μοναδικό ελληνικό ελαιόλαδο εξάγει επωνύμως μόνο 30.000 τόνους σε χώρες όπου υπάρχουν Ελληνες.

Στην ημερίδα συμμετείχαν, επίσης, εκπρόσωποι του Ελληνογερμανικού & Ελληνοϊταλικού επιμελητηρίου, εκπρόσωπος του διεθνούς θεσμού βραβείων ποιότητας τροφίμων & ποτών Great Taste Awards, εκπρόσωποι του συστήματος καινοτομίας των αγροτοδιατροφικών προϊόντων του Ισραήλ, της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, της Bayer Ελλάς & του φορέα Enterprise Greece, της Διεύθυνσης προστασίας σημάτων του υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης, του φορέα ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, του Greek Gastronomy Guide και του Ideas lab.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ